Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

С финасиране по ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура”

Модернизират тяговите подстанции по ж.п. линията "Пловдив - Бургас"

Обновени са 5 подстанции, предстои модернизация на съоръжението в Чирпан

| обновено на 21.07.21 в 19:43
Снимка: НКЖИ

Модернизацията на железопътната инфраструктура между Пловдив и Бургас има за цел постигане на по-бързи пътувания за пътниците и по-добри връзки със съседните държави. Линията е с дължина 292 км, от които 139 км – единична и 153 км – двойна линия. Проектната скорост по железопътната линия варира между 100 – 160 км/ч. Тя е част от коридор „Ориент/Източно Средиземноморие“ на Трансевропейската транспортна мрежа (TEN-T), който свързва Централна Европа със Средиземноморието на юг и с маршрутите на север до Германия. 

Захранването с номинално напрежение 25kV на въздушната контактна мрежа се осигурява от тягови подстанции, които се обновяват по проекта за рехабилитация на ж.п. линия Пловдив – Бургас – фаза 2 по Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020".

Има сключен договор и е готов техническия проект за модернизация на тяговата подстанция в гара Чирпан. Очаква се разрешение за строеж, за да започнат и конкретните дейности. По тази приоритетната за страната ни жп линия има 6 тягови подстанции, като 5 от тях вече са модернизирани – това са Стара Загора, Нова Загора, Ямбол, Карнобат и Бургас, съобщи инж. Иван Бакалски, ръководител на проекта.

Тяговите подстанции това са съоръженията, които подават електрозахранване за влаковете по контактната мрежа. Те осигуряват преобразуване напрежението от 110 на 25 киловолта. Подстанциите се наричат „тягови“, защото осигуряват тяга, придвижване на влаковите композиции. Те са разположени на разстояние от 35 – 40 км една от друга.“

Обновяването на подстанции се налага, за да може да се осигури движението на влаковете и за това са обновени мощностите на тяговите трансформатори. Изгражда се и система за управление на тези подстанции от диспечерския център в Пловдив. В тях няма персонал, те са напълно автоматизирани.

„За преодоляването влиянието на реактивната енергия са монтирани специални компенсиращи устройства. Така по трасето се спестяват около 1000 лева на месец, тъй като тези устройства нулират това влияние. Чрез модернизацията постигаме  сигурност на захранването , по – голяма мощност и дигитализация при управлението“, коментира още инж. Бакалски.

С успешното изпълнение на проекта за модернизация на тяговите подстанции по жп линия та Пловдив – Бургас се постига надеждност за повече от 30 години общ  жизнен цикъл, отговарящ на действащите европейски и национални стандарти.

повече може да чуете в звуковия файл:




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Новините в развитие можете да следите и в нашата Facebook страница, както и в Twitter. Последвайте ни и в Instagram и YouTube за различния поглед на събитията от деня.
ВИЖТЕ ОЩЕ

Допълнителни автобуси пътуват до Южното Черноморие

12 допълнителни автобуси за летния сезон пътуват към Южното Черноморие от София, за Северното Черноморие не са осигурени допълнителни курсове. От БДЖ информираха, че 32 влака пътуват в двете посоки към Варна и Бургас. Най-голям към момента е интересът на хората да пътуват към морските курорти по южното Черноморие, казва изпълнителният директор на..

публикувано на 16.07.25 в 09:45

Бургас с рекламна кампания за привличане на туристи от Турция

Бургас и още три черноморски общини – Несебър, Поморие и Приморско – реализират съвместна рекламна кампания за популяризиране на Южното Черноморие сред турските туристи. Инициативата е насочена към утвърждаване на региона като достъпна и атрактивна туристическа дестинация. Кампанията е част от продължаващата стратегия на Министерството на туризма за..

публикувано на 15.07.25 в 15:00

Министър Тахов подозира картел между преработващите дървесина фирми

От днес екипи на АДФИ влизат на проверки в държавните горските предприятия в страната. Ние трябва да сме сигурни защо печеливши бизнеси, каквито бяха доскоро те вече не разполагат с достатъчно приходи, за да обезпечат дейността си. Това заяви земеделският министър Георги Тахов и допълни, че МЗХ подготвя искане до КЗК да бъде установено дали има картел..

публикувано на 15.07.25 в 12:15

БНБ: Шест възпоменателни монети ще бъдат отсечени догодина, но вече с номинал в евро

Шест възпоменателни монети ще бъдат отсечени догодина – първата година, когато България ще членува в еврозоната, става ясно от предварителната програма на БНБ. Ликът на Свети Иван Рилски ще ни гледа от възпоменателна монета с номинал 100 евро. Следващите две години трябва да излязат 11 възпоменателни монети, пише в предварителната монетна програма на..

обновено на 13.07.25 в 17:43

Турско издание популяризира Южното ни Черноморие

България е единствената чуждестранна дестинация, представена в лятното издание на турския всекидневник Milliyet – едно от най-влиятелните медийни издания в страната, информират от Министерството на туризма.  То, заедно с Националното туристическо представителство в Истанбул популяризират Южното Черноморие като предпочитано място за почивка сред турските..

публикувано на 12.07.25 в 12:55

Как бензиностанциите ще ни показват цените в лева и евро?

Заради техническа невъзможност на колонките на бензиностанциите, както и на големите табели няма да има цени в левове и евро от август. В касовите бележки обаче платената сума в двете валути ще бъде посочена. На всяка бензиностанция ще трябва да мине техник , да направи ъпгрейд и да сложи новия фискален принтер, обясни за БНР Светослав..

публикувано на 11.07.25 в 15:30

Необичаен подводен парк привлича гмуркачи край остров Света Анастасия

В акваторията на остров Св. Анастасия се разгръща фееричен спектакъл: на 18 метра под повърхността на Черно море се извисява православен параклис , а срещу него е паркирала съветска "Чайка"  с хромирани решетки. В непосредствена близост пък се очертава силуетът на военен  ЗИЛ-157 , а когато се доближите до кабината се изправяте очи в очи..

публикувано на 10.07.25 в 17:00