Казусът с движението на тежкотоварният трафик става вече показателен за размиване на отговорност, която хем е в компетенциите на няколко институции, хем те си я прехвърлят. Кой и как ще следи за камионите, които, след като бяха отбити от Айтос, се насочиха към руенските и поморийските села.
След пренасочването на трафика и ултиматумът, който кметът на Поморие Иван Алексиев постави, че ако не бъдат предприети мерки за контрол, той ще затвори общинските пътища, отговорността започва да се размива. (подробности вижте тук)
БНР-Бургас се обърна към няколко институции, задължени и по закон, да осъщестяват подобни мерки.
От Агенция „Пътна инфраструктура“ коментираха в резюме, че тяхната работа са си я свършили и те отговарят само за републиканските пътища. Транзитният тежкотоварен трафик, който беше ограничен за Айтос, е пренасочен само по такива участъци, отговориха оттам на поставени от нас въпроси. Той трябва да се движи през Ришкия проход и пътищата Карнобат – Айтос; Руен – Просеник – Горица и Оризаре – Каблешково – Бургас. Предвидените участъци, коментират оттам, не включват общинската пътна мрежа, за която кметът на Поморие сигнализира, че по нея се движат камионите. През селата Страцин, Бата, Порой, Горица и Гълъбец.
Не е наш път – не е наш проблем.
Факт, че органите на МВР започнаха да осъществяват контрол поне в руенското село Просеник. Причината е, че основният път минава пред училището и детска площадка, а според местни жители, някои от камионите не спазват ограничението на скоростта. Полицията осъществява засилен контрол в общините Айтос, Руен и Поморие, след забраната за транзитния тежкотоварен трафик в Айтос. Това коментира началникът на „Охранителна полиция и КАТ“ Неделчо Рачев. Стартирахме още преди това да се случи и увеличихме присъствието си в тези участъци, добави той:
„На различни пунктове се поставят камери за скорост, както и допреди седмица, повече от десет дни, на територията общините Руен, Айтос, както и на част от територията на община Поморие, бяха разположени средства за измерване на общата маса на товара на автомобилите, както и се осъществяваше контрол на спазване на забраните по маршрутите за Руен и Айтос. Продължаваме устойчиво с тези мерки, като през следващата седмица ще има също организирани мероприятия за контрол на скорост, контрол на други нарушения, свързани с товарните автомобили и контрол на общата маса на тегло на преминаващите товарни автомобили“, добави той.
Има санкционирани шофьори и за скорост, и за претоварване, поясни Неделчо Рачев, но те са сравнително малко. Местата на следващите проверки ще се сменят, подчерта той и гарантира, че контролът ще бъде устойчив във времето.
Проблемът остава с опасността някои от камионите да са претоварени. От Изпълнителната агенция „Автомобилна администрация“ посочват, че вече са започнали да местят т. нар. кантар на различни точки в региона. С това далеч не се решава проблемът. Защото в бившето ДАИ има цифром и словом 15 кантара в цялата страна и недостатъчно служители. Проверките на пътя траят поне 40 минути, трябва да са при определени атмосферни условия и инспекцията буквално не смогва.
А има ли друг кой да следи?
От Министерството на транспорта насочват към Агенция „Пътна инфраструктура“. В нейните правомощия също влиза измерването на товарните автомобили. Нещо повече – това би трябвало да е част от тол системата. Още през юли 2019 г. е обявено на пресконференция от тогавашния заместник – министър Николай Нанков.
„Подземни кантари в обхвата на тол системата ще изчисляват в реално време теглото на преминаващите по платените пътища тежкотоварни превозни средства. Камери ще отчитат броя на осите, а датчици в пътното платно, чийто монтаж вече започна, ще изчисляват натоварването на ос на автомобилите. При претоварване електронната система автоматично ще ги регистрира като нарушители и те ще бъдат санкционирани от контролните органи“, се казва в част от прессъобщението, публикувано на страницата на АПИ.
Според наши източници, въпросните „подземни кантари“ са монтирани, но дали работят – не е ясно. Възможната причина, която ни изтъкнаха е прозаична – че тогава ще се види колко много са нарушителите.
Дали това е така – БНР-Бургас ще продължи да следи темата и да търси отговори на постоянно увеличаващите се въпроси относно това кой ще гарантира нашата безопасност по пътища и в населени места.
Отпада ограничението за движение на тежкотоварни автомобили над 12 т по пътя Омуртаг–Котел в участъка Котел – Тича. Това съобщиха от Агенция "Пътна инфраструктура". Пътищата в цялата община Карнобат са проходими при зимни условия. Автомобилите трябва да са оборудвани с всичко необходими за тях, каза за БНР Бургас заместник-кметът Стефка..
Консултативният съвет за национална сигурност заседава днес заради рисковете и заплахите, произтичащи от разпространението на наркотици и опиати сред подрастващите и от злоупотребата с тях. Заседанието беше свикано от президента Румен Радев месец след смъртта на 14-годишно момче, което падна от високо след употреба на вейп с наркотично вещество...
Община Котел обяви 18 и 19 февруари за неучебни, заради падналия сняг и трудното придвижване по пътищата. Учебният процес няма да бъде прекъснат само на Националното училище по фолклорни изкуства "Филип Кутев", защото на учениците не се налага да пътуват тъй-като живеят в общежитие. Във всички останали общини в Сливенска област учебният процес..
„БДЖ-Пътнически превози“ ЕООД официално въвежда в експлоатация автоматите за продажба на билети, които ще осигурят по-бърз начин за закупуване на хартиени превозни документи. Разработката на софтуера за автоматите е дело на „Информационно обслужване“ АД, като част от цялостното надграждане на Системата за билетоиздаване и резервация. Първите..
Предложението за поскъпване на синята и зелената зона в Бургас от 1,30 на 2 лева влезе в комисиите към местния парламент и предизвика дебати . Докладната записка е на общинската администрация и предстои да бъде гласувана на заседанието на общинския съвет на 25 февруари. Мярката цели ограничаване на трафика и паркирането в централната градска..
Национално училище за музикално и сценично изкуство „Проф. Панчо Владигеров“ ще представи учениците стипендианти на Министерство на културата за учебната 2024/2025 година. Едногодишните стипендии се присъждат на даровити деца за спечелени призови места на национални и международни конкурси. Жителите и гостите на Бургас ще имат възможност да се..
Въпреки многобройните сигнали до мобилните оператори за неравномерно и липсващо покритие в крайграничната община Болярово, качеството на остава незадоволително. Лошите интернет връзки затрудняват и административното обслужване в района. Проблемът с покритието в крайните райони остава нерешен през годините. В почти всички крайгранични села сигналът..
Областният управител проф. Мария Нейкова изпрати искане до Министерство на регионалното развитие поземлен имот държавна собственост да бъде предоставен..
Планинските пътища в Сливенско са проходими при зимни условия, съобщават от Областно пътно управление. Няма затворени участъци от републиканската пътна..
Заради лошите метеорологични условия се отменя факелното шествие в памет на Васил Левски. По традиция на 18 февруари ученици от бургаските училища се..