Зоната за обществен достъп към момента се развива с добри темпове. Предвиждат се още големи обекти. Същевременно продължава поддържането и изграждането на пристанищната инфраструктура като първо най- важният инвестиционен проект е реконструкцията на стария вълнолом, който започва от началото на Магазия 1 до края на Фара. Средства за това защитно съоръжение се очакват по Механизма за свързана Европа.
В частта след 5-то корабно място на Терминал Изток 1, където до момента се осъществява пропускането и свободната зона, ще се дейсва съобразно приемането на проекта за Генерален план на развитие на пристанище Бургас.
Директорът на ТП "Пристанище Бургас" към Държавно предприятие "Пристанищна инфраструктура" - Ивайло Иванов информира:
"Към момента проектът е готов за свободно пространство в частта на 7 до 9 корабно място.Това е мястото зад жп гарата, автогарата и митницата. На 11 март беше срещата с министъра на транспорта, с морската общественост и заинтересованите страни, с местната власт. Обсъждаше се развитието на пристанище Бургас.То включва над 7 -8 терминала Изток 1 и 2, Запад, Росенец, Несебър …
На Изток 1 е реализирана част от Зоната за достъп. В проекта и към момента една част, която обхваща 12-то и 13 корабно място, така или иначе остава за товаро-разтоварна дейност. Останалата част, включвайки и 11-то корабно място, е предвидено това да бъде зона за обществен достъп. Изразиха се много различни виждания и едно от последните становища, които се получиха е твърдение от този характер: как "заради заведения се затриват корабни места“.
Поясненията: Отварянето на централната градска част към морето го има в документи, обсъждания, общи градоустройствени разработки на Бургас още 1978 година, 1988,1992 година. Проектът за генерален план съответства законово и съгласно разпоредбите на ЗУТ на Общия устройствен план на Бургас. От друга страна, още 1992 когато администрацията на Бургас е изработвала тогава генерален план на пристанище Бургас, който беше през 1997 и беше в сила до 2015 година, в него също е записано, че част от пристанищната зона ще се отвори и ще бъде предвидена и за яхтено пристанище, и зона за достъп. Показателен е бил примерът, имало е експертни групи с пристанище Барселона, има ги специалистите, които са участвали и са посещавали пристанище Барселона. Това е идея, за която толкова много години толкова много хора са дали труд и усилия, да се случи.Тя вече намира израз и реализацията реално да се случва.
12,13,14 корабно място и към момента ще си останат за товарна дейност по този Генерален план.От друга страна още при изграждането на дискусионните 9,10,8 корабно място, те са били предвидени за спомагателни дейности.Там винаги са заставали малки плавателни съдове- дали на Морска администрация, на влекачните компании и т.н. Там никога, те самите не са предвидени за товарно-разтоварна дейност-нямат тези усилия на кейовите стени, че да се обработват товари."
Ивайло Иванов добавя: Вече все повече сме свидетели през последните години на нарастващата големина и сложност на флота. Налични са свръхголеми контейнеровози, нови видове ро-ро фериботи, газови танкери, така че всичките тези плавателни съдове и развитието на флота изискват все по-големи дълбочини. И по –скоро темата, която е актуална, е драгирането, удълбочаването както на подходни канали, зони, възможността и развитието на инфраструктура на растящия флот, така че да бъдем конкурентноспособни.
Трети кръг срещи на преговорите за увеличаване заплатите на работещите на летищата в Бургас и Варна са се провели, но засега те са без успех. Членовете на КТ „Подкрепа“ не приемат предложеното от работодателя увеличение с 5% , съобщават от синсиката. О т страна на КТ „Подкрепа“ участие в преговорите са взели Иван Кирилов – председател на..
Ако държавата не обясни методологията, по която определя таксите, събирани от Агенцията по храните, браншови организации в земеделието ще заведат колективна жалба в съда. Това обяви председателят на асоциацията на зърнопроизводителите Илия Проданов. По думите му никой в държавата не е аргументирал завишените такси, които ще направят българските..
Министерство на земеделието и храните започва прием на заявления за подпомагане по интервенция "Инвестиции в земеделски стопанства" от Стратегическия план за развитие на земеделието и селските райони. Бюджетът за този прием е в размер на 193 514 000 евро. Целта на интервенцията е да бъдат подпомогнати инвестиции в модернизация и механизация в..
От днес влизат в сила санкциите на САЩ срещу руските компании "Лукойл" и "Роснефт". Великобритания, която също наложи мерки срещу двата най-големи руски производителя на петрол, заради ролята им във финансирането на войната в Украйна, изключи от своите санкции още две подразделения на "Лукойл" в България, Частичната отмяна на санкциите на САЩ до края..
Азимут е новият, атрактивен квартал на Бургас, който ще посреща всички пътуващи към града и Южното Черноморие. Строителна компания „Азимут Кънстръкшънс“, налага нови стандарти в жилищното строителство, с изграждането на комплекс с по-социален, по-сигурен, по-здравословен начин на живот, идеалната среда за живот, работа и отдих...
Община Созопол участва в туристическото изложение в Лайпциг. Целта е разширяване на пазар Германия към възможностите за почивка в морската община. Участието в престижния форум е съвместно с ученици от Немската езикова гимназия "Гьоте" в Бургас. Инициативата дава възможност за представянето на богатото културно наследство, туристическия потенциал и..
Повече туристи са посрещнали в Поморие това лято спрямо предходния сезон. Това показва анализ на морската община, който обобщава данни от 1 юни до 10 октомври. 98 350 туристи от 107 националности са нощували в общината за отчетения период. Броят на пренощувалите гости се увеличава с около 10% спрямо 2024 г., а реализираните нощувки – с..
Ако държавата не обясни методологията, по която определя таксите, събирани от Агенцията по храните, браншови организации в земеделието ще заведат..
Трети кръг срещи на преговорите за увеличаване заплатите на работещите на летищата в Бургас и Варна са се провели, но засега те са без успех...