Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

платена публикация
Плюсове и минуси на промоционалните кодове

Кампаниите с промоционални кодове отдавна са популярен начин за увеличаване на реализациите и приходите на търговците в електронната търговия. Те са толкова разпространени, че са се превърнали в очаквана част от онлайн пазаруването.

Едновременно с това стойността на промоционалните кодове като маркетингов инструмент за привличане на онлайн клиенти от известно време е предмет на спорове. Най-важният въпрос е дали те си струват.

От една страна, те могат да бъдат ефективна маркетингова стратегия, която предоставя на клиентите допълнителна причина да купуват. От друга страна, те имат значителни недостатъци, които могат да намалят възприеманата им стойност. Нека разгледаме по-отблизо предимствата и недостатъците на използването на промоционален код.

Какво представляват промоционалните кодове и как действат?

Промо кодовете (известни също като кодове на купони) представляват уникална комбинация от букви и цифри, генерирана от компютър. За ценови отстъпки или услуги като безплатна доставка този код може да бъде въведен в промоционално поле в количката за пазаруване на сайта за електронна търговия, както посочват от Отстъпка.бг.

Промоционалните кодове обикновено са дълги между 5 и 10 знака и са изписани с цифри, главни и малки букви.

Предимства на промоционалните кодове

Онлайн купувачите се радват на усещането, че са получили добра сделка. Клиентите получават положително, успокояващо чувство, когато използват промоционален код, за да получат отстъпка или стимул. Този факт се основава на психологията, тъй като проучванията показват, че използването на промоционален код може да повиши нивата на окситоцин при онлайн купувачите. Хормонът окситоцин е отговорен за това, че прави хората щастливи.

Нещо мотивира всички тези купувачи, тъй като промоционалните кодове предлагат множество предимства, включително:

  • Лесно е да се следи маркетинговата стратегия на компанията.
  • Повишава разпознаваемостта на марката.
  • Подпомага разширяването на списъка с абонати за електронна поща
  • Запознава нови клиенти с продуктите и услугите на даден уебсайт.
  • Насърчава бивши клиенти да се върнат в онлайн магазина.
  • Клиентите се привличат да купуват стоки без намаление.
  • Популяризира бизнеса ви чрез "от уста на уста".
  • Намаляват се складовите наличности.

Недостатъци на промоционалните кодове

Промо кодовете, въпреки своите предимства, всъщност могат да навредят на марката, като намалят маржовете на печалба и накърнят репутацията ѝ.


По публикацията работи: Ивайло Пеев


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Новините в развитие можете да следите и в нашата Facebook страница, както и в Twitter. Последвайте ни и в Instagram и YouTube за различния поглед на събитията от деня.
ВИЖТЕ ОЩЕ

От днес се забранява ползването на питейна вода за напояване в община Сливен

Забранява се ползването на питейна вода за напояване, поливане на зелени площи, миене на улици, плочници, моторни превозни средства и други, поради силно намален дебит на водоизточниците на територията на община Сливен. Това става ясно от заповед на кмета на общината, свързана с мерките за ограничаване на водоползването, по искане на ВиК - Сливен...

публикувано на 31.07.25 в 18:32

Синдикатите искат среща с оператора на двете морски летища

Федерация Транспортни работници към двата синдиката КТ "Подкрепа" и КНСБ искат среща с ръководството на оператора на двете морски летища в Бургас и Варна. В писмо до ръководството, синдикатите посочват, че трябва да се обсъдят проблеми свързани с рамката за увеличение възнагражденията на работниците и служителите в дружеството за 2026 г., което..

публикувано на 31.07.25 в 15:57

Обучение по Първа помощ показа как всеки може да спаси човешки живот

Обучение по Първа помощ за широката общественост се проведе днес в Областна администрация в Бургас. Д-р Светослав Тодоров, зам. директор на УМБАЛ – Бургас представи лекция на тема „Първата помощ спасява животи“. Тя беше съпътствана и с практически демонстрации.  Обучението се организира за втора година с помощта на БЧК – Бургас. В..

публикувано на 31.07.25 в 15:33

С "интелигентен светофар" ще регулират натоварено кръстовище в Сливен

Въвеждането на интелигентен подход в регулирането на движението на кръстовището на бул. „Стефан Караджа“ и ул. „Георги Икономов“, до „ДКЦ 2 – Сливен“, планира Община Сливен. Това обяви пред журналисти днес заместник-кметът по финанси и инфраструктура Румен Иванов. В момента движението в района на кръстовището се регулира от светофар. Иванов обясни, че..

публикувано на 31.07.25 в 14:45

Дюлево спира втори проект за фотоволтаичен парк (ОБНОВЕНА)

За втори път тази година жителите на село Дюлево се събраха, за да заявят категоричното си несъгласие с намерението за изграждане на фотоволтаичен парк в землището на селото. На провелото се в сряда обществено обсъждане по нов проект на площ от 260 дка, местната общност остана единна в позицията си и се обяви против инвестиционното намерение...

обновено на 31.07.25 в 14:16

През Дюлинския проход ще минава трасето на АМ "Черно море"

През Дюлинския проход ще минава трасето на АМ "Черно море".  Това е дългоочакван проект, който трябва да бъде реализиран през идните години, тъй като този път е връзка между Европа и Азия. Това каза министърът на регионалното развитие и благоустройството Иван Иванов. Той, заедно с председателя на парламентарната Комисия по регионална политика,..

публикувано на 31.07.25 в 12:54

Започна подмяна на уличното осветление на 11 булеварда в Сливен

Подмяна на уличното осветление на 11 булеварда  започна в  Сливен. Стойността на проекта е около 1 300 000 лева, като  финансирането е осигурено от държавния бюджет.  Дейностите ще започнат от булевард "Братя Миладинови", а срокът за изпълнението на проекта е 180 дни, уточни Боян Боянов, представител на фирмата изпълнител: "Последователно след..

публикувано на 31.07.25 в 11:40