С промени в наредбата за опазване на обществения ред се регламентират правилата за движение на електрическите превозни средства на територията на Бургас. Сред забраните е електрически тротинетки и скутери да се карат по главните улици „Александровска“ и „Богориди“, както и другите пешеходни зони. За тези и други нарушения водачите вече ще могат да се санкционират и от общински служители. Предлаганите глоби са до 50 лв.
„Всички сме свидетели какво е движението по главните пешеходни улици на Бургас. Не рядко се е стигало до инциденти, лично аз съм бил свидетел на такива. Това гражданско недоволство наложи предложената от нас промяна. Всъщност, ние с нея, не забраняваме движението на такива превозни средства, защото то така или иначе е забранено със закон. Ние даваме възможност на общинските служители, определени със заповед на кмета, да извършват контрол на това движение и да могат да налагат административни наказания“
По главните улици „Александровска“ и „Богориди“ и другите пешеходни зони ел. тротинетки нямат право да се движат. А изграждането на велоалеи там, според Дракалиев, е невъзможно и ненужно.
„Те са изцяло пешеходни. В самия закон пише, че когато зоната е изцяло пешеходна е забрането за достъп на подобни средства. Няма как при този вид настилка с декоративни плочки и от двете страни разположени търговски обекти и заведения да се поставят велоалеи. И не е и необходимо, все пак законът дава право ползващите ел. скутери да се движат по пътната мрежа, ака че вместо да се движат по „Александровска“ могат да се предвижват по „Христо Ботев“ и „Стефан Стамболов“
Вносителите докладната записка посочват, че причината за промените са масовото навлизане на електрически превозни средства и риска от произшествия с тях поради липсата на актуална нормативна регламентация за движението им.
Хора с ел. тротинетки в Бургас недоумяват от къде и как да се предвижат безопасно от комплексите към центъра. Много от тях ползват алтернативното превозно средство, за да стигнат до работа. По думите им, ако се движат по пътното платно, както регламентира закона, е рисковано и опасно.
„От една страна шофьорите се дразнят, когато сме на улицата, от друга страна е опасно и рисковано, особено по по-оживените булеварди, където се движат и автобуси. От друга страна самите тротоари също са забранени за тротинетки“, казва журналистът Елена Димитрова.
Тя е категорична, че водачите на електрически превозни средства не са равностойни участници в движението.
„Тротинетките никъде не ги искат – нито на пешеходните зони, нито по булевардите", посочва Димитрова.
Нейното предложение е да се изградят велоалеи по големите натоварени булеварди в Бургас, без по тях да минават автомобили, а където не е възможно, да се обособят по тротоарите.
„Електрическите тротинетки са екологични, но без необходимата инфраструктура те стават неизползваеми в градска среда и се обезсмисля основната им цел - да заменят личния автомобил и автобуса“, допълва още Димитрова.
Не общинска наредба, а по-засилен контрол ще реши проблема с карането на тротинетки по пешеходните зони. Това мнение изрази пред БНР-Бургас депутатът Андрей Рунчев. Законът ясно е забранил управлението им сред пешеходците и е нужно и полицията да контролира процесът, посочи той: „По-скоро проблемът е по двете главни пешеходни улици – „Александровска“ и „Богориди“. Аз смятам, че в Приморския парк, особено в този есенно-зимен период, няма чак толкова водачи. Всеки един, ако е съвестен водач на превозно средство, предпоставките за произшествие ще бъдат занижени“, поясни депутатът. Особено по ул. „Александровска“ се наблюдава как се спускат с висока скорост хора на колело или тротинетка, посочи Андрей Рунчев.
Експерти по пътна безопасност смятат, че е крайно време велоалеите от тротоарите да се прехвърлят на пътното платно. Така ще се увеличи сигурността на водачите на ел. тротинетки и велосипеди и ще се намалят конфликтните ситуации, които сега съществуват между различните участници в движението.
„Вече има оплаквания от доста хора, които са имали инциденти, както с тротинетки, така и с велосипеди, точно поради тази причина, че на тротоарите е създадена такава възможност за предвижване на тези пътни превозни средства. Мисля, че е крайно време да се използва нуждата от този вид предвижване и тези велоаели, които в момента са на тротоарите да се прехвърлят на пътното платно“, посочва Михаил Попов от Института по пътна безопасност.
Според Попов при добро желание на общината и общинските съветници това може да се случи. Що се отнася до предложената възможност санкции да могат да налагат и от страна на общината, той коментира:
„Не трябва да се прекалява. Първо трябва да се започне от създаването на необходимите условия и оттам нататък да се мине към много по-сериозен контрол. Но дори и да вървят успоредно нещата – и от полицията, и от общината, ще е даже още по-добре“
Предстои наредбата да се гласува от общинския съвет.
Повече чуйте в звуковите файлове:
Всяко домакинство да може да произвежда до 30 литра ракия и до 500 литра вино годишно. Това предвиждат законови промени, публикувани за обществено обсъждане. Според проекта алкохол за лично ползване ще може да се прави само от собствено произведена суровина, което означава, че вече няма да е възможно купуването на плодове от пазара с цел дестилация...
На 23 септември (вторник) от 20:00 ч. до 1:00 ч. на 24 септември (сряда), както и на 24 септември от 20:00 ч. до 1:00 ч. на 25 септември (четвъртък) ще бъдат извършвани дейности по актуализация на електронната система за събиране на пътни такси. При изпълнението им са възможни затруднения при купуването на винетки и маршрутни карти. В тази връзка..
Покрай предстоящото влизане на България в еврозоната ежедневно се говори как и къде може да обменим спестени левове в брой. От онлайн платформата „Ние, потребителите“ насочват фокуса в друг аспект, а именно дали не може да се инвестира в по-дълготрайни продукти за бита, които така или иначе ще ни потрябват. Габриела Руменова от..
В участък от автомагистрала „Тракия“ между км 260 и км 262, в района на мост Кермен в посока София, е въведено ограничение на движението в активната и изпреварващата лента. Причината е ремонт на дилатационна фуга. До 13 часа трафикът преминава в аварийната лента и се регулира с пътни знаци. От Агенция „Пътна инфраструктура“ призовават водачите да..
Общинският съвет на Несебър гласува днес кметът Николай Димитров да бъде обявен за почетен гражданин на хилядолетния град. Предложението е на инициативен комитет и е внесено от председателя на Общинския съвет Върбан Кръстев. В предложението са приложени отличията, които е получил Димитров като кмет на Общината от 2007 г. до настоящия..
Домашният Социален Патронаж и Дневният център за хора с деменция „Грижовник“ организират специално събитие по повод Световния ден за борба с болестта на Алцхаймер – 21 септември. Проявата е посветена на хората с деменция и техните близки, съобщи управителят на социалните услуги Валентина Станкова: "Решихме да покажем на..
Чуйте повече в звуковите файлове:
Той определи годината като "нулева" за овощари както в региона, така и в страната. Причината – измръзването на овошките през април. "Тогава между 7..
Техническо обновяване и подобряване на системата за обработка на данни ще извърши EVN България. Затова от 18:00 ч. на 19.09.2025 г. (петък) до 06:00 ч...
В Община Бургас се проведе обществено обсъждане на изменението на Подробния устройствен план (ПУП), свързано с изграждането на железопътна линия между..