С промени в наредбата за опазване на обществения ред се регламентират правилата за движение на електрическите превозни средства на територията на Бургас. Сред забраните е електрически тротинетки и скутери да се карат по главните улици „Александровска“ и „Богориди“, както и другите пешеходни зони. За тези и други нарушения водачите вече ще могат да се санкционират и от общински служители. Предлаганите глоби са до 50 лв.
„Всички сме свидетели какво е движението по главните пешеходни улици на Бургас. Не рядко се е стигало до инциденти, лично аз съм бил свидетел на такива. Това гражданско недоволство наложи предложената от нас промяна. Всъщност, ние с нея, не забраняваме движението на такива превозни средства, защото то така или иначе е забранено със закон. Ние даваме възможност на общинските служители, определени със заповед на кмета, да извършват контрол на това движение и да могат да налагат административни наказания“
По главните улици „Александровска“ и „Богориди“ и другите пешеходни зони ел. тротинетки нямат право да се движат. А изграждането на велоалеи там, според Дракалиев, е невъзможно и ненужно.
„Те са изцяло пешеходни. В самия закон пише, че когато зоната е изцяло пешеходна е забрането за достъп на подобни средства. Няма как при този вид настилка с декоративни плочки и от двете страни разположени търговски обекти и заведения да се поставят велоалеи. И не е и необходимо, все пак законът дава право ползващите ел. скутери да се движат по пътната мрежа, ака че вместо да се движат по „Александровска“ могат да се предвижват по „Христо Ботев“ и „Стефан Стамболов“
Вносителите докладната записка посочват, че причината за промените са масовото навлизане на електрически превозни средства и риска от произшествия с тях поради липсата на актуална нормативна регламентация за движението им.
Хора с ел. тротинетки в Бургас недоумяват от къде и как да се предвижат безопасно от комплексите към центъра. Много от тях ползват алтернативното превозно средство, за да стигнат до работа. По думите им, ако се движат по пътното платно, както регламентира закона, е рисковано и опасно.
„От една страна шофьорите се дразнят, когато сме на улицата, от друга страна е опасно и рисковано, особено по по-оживените булеварди, където се движат и автобуси. От друга страна самите тротоари също са забранени за тротинетки“, казва журналистът Елена Димитрова.
Тя е категорична, че водачите на електрически превозни средства не са равностойни участници в движението.
„Тротинетките никъде не ги искат – нито на пешеходните зони, нито по булевардите", посочва Димитрова.
Нейното предложение е да се изградят велоалеи по големите натоварени булеварди в Бургас, без по тях да минават автомобили, а където не е възможно, да се обособят по тротоарите.
„Електрическите тротинетки са екологични, но без необходимата инфраструктура те стават неизползваеми в градска среда и се обезсмисля основната им цел - да заменят личния автомобил и автобуса“, допълва още Димитрова.
Не общинска наредба, а по-засилен контрол ще реши проблема с карането на тротинетки по пешеходните зони. Това мнение изрази пред БНР-Бургас депутатът Андрей Рунчев. Законът ясно е забранил управлението им сред пешеходците и е нужно и полицията да контролира процесът, посочи той: „По-скоро проблемът е по двете главни пешеходни улици – „Александровска“ и „Богориди“. Аз смятам, че в Приморския парк, особено в този есенно-зимен период, няма чак толкова водачи. Всеки един, ако е съвестен водач на превозно средство, предпоставките за произшествие ще бъдат занижени“, поясни депутатът. Особено по ул. „Александровска“ се наблюдава как се спускат с висока скорост хора на колело или тротинетка, посочи Андрей Рунчев.
Експерти по пътна безопасност смятат, че е крайно време велоалеите от тротоарите да се прехвърлят на пътното платно. Така ще се увеличи сигурността на водачите на ел. тротинетки и велосипеди и ще се намалят конфликтните ситуации, които сега съществуват между различните участници в движението.
„Вече има оплаквания от доста хора, които са имали инциденти, както с тротинетки, така и с велосипеди, точно поради тази причина, че на тротоарите е създадена такава възможност за предвижване на тези пътни превозни средства. Мисля, че е крайно време да се използва нуждата от този вид предвижване и тези велоаели, които в момента са на тротоарите да се прехвърлят на пътното платно“, посочва Михаил Попов от Института по пътна безопасност.
Според Попов при добро желание на общината и общинските съветници това може да се случи. Що се отнася до предложената възможност санкции да могат да налагат и от страна на общината, той коментира:
„Не трябва да се прекалява. Първо трябва да се започне от създаването на необходимите условия и оттам нататък да се мине към много по-сериозен контрол. Но дори и да вървят успоредно нещата – и от полицията, и от общината, ще е даже още по-добре“
Предстои наредбата да се гласува от общинския съвет.
Повече чуйте в звуковите файлове:
Частта от плажната ивица "Северна Коса" в Поморие е почистена от мазутни замърсявания, установи проверка на РИОСВ-Бургас в късния следобед. Нефтени петна изплуват по плажната ивица в Поморие От плажната ивица бяха събрани всички налични мазутни замърсявания (топчета с твърда консистенция) и събрани в общо в две кофи. Сигнали за замърсяването..
"Съгласно чл. 18. (1) (Изм. – ДВ, бр. 12 от 2010 г., доп. – ДВ, бр. 109 от 2020 г., в сила от 22.12.2020 г.) от Закона за радиото и телевизията, Община Поморие се възползва от своето право на отговор във връзка с публикация в сайта на Българско национално радио и репортаж, излъчен в новините. В публикацията се твърди, че "плажната ивица на Поморие е..
14-годишният ученик от Бургас Християн Василев се нуждае от спешна помощ, за да получи шанс за живот. Родителите му отправят апел за подкрепа на сина си, който страда от рядко и агресивно онкологично заболяване - ювенилен ангиофибром. След три тежки операции у нас и в чужбина, болестта се завръща. Последната му надежда е лечение в специализирана..
Християнското братство “Александър Георгиев - Коджакафалията” проведе б лаготворителна кампания в подкрепа на нуждаещи се преди Великден. Тя бе организирана с благословението на Сливенският митрополит Арсений. Средства се събираха по банков път на сметката на църковното настоятелство при храм “Св. Георги” в с. Зидарово, към което е учредено..
Фондацията „Ани и Явор: Ключът е любовта“ провежда кампания под мотото „Шофирай със сърце и разум“. Част от нея е и изложба със същото име, която след представянето си в София, гостува в Бургас на алеята до Морското казино. "Фондацията, цели чрез силата на изкуството да насочи вниманието на обществото към безопасността на движението по..
Превантивни ремонти на компрометирани участъци по автомагистрала „Тракия“ подготвя Агенция „Пътна инфраструктура“. Освен в Софийска, Пазарджишка и Пловдивска област, предстои да се ремонтират и 44 км от дясното платно на аутобана на територията на област Сливен . Това става ясно от отговор на регионалния министър по питане на депутата..
Рекорден брой опасни стоки са заловени в ЕС през последната година, съобщи основателят на онлайн платформата „Ние, потребителите“ Габриела Руменова. Преминалите през системата за бързо оповестяване за опасни стоки Safety Gate сигнали през миналата година са 4137, което е два пъти повече в сравнение с тези през 2022 г. Най-много са..
14-годишният ученик от Бургас Християн Василев се нуждае от спешна помощ, за да получи шанс за живот. Родителите му отправят апел за подкрепа на сина си,..
Частта от плажната ивица "Северна Коса" в Поморие е почистена от мазутни замърсявания, установи проверка на РИОСВ-Бургас в късния следобед. Нефтени..
Сливенският митрополит Арсений ще възглави архиерейска света литургия в катедралния храм „Св. св. Кирил и Методий“ в Бургас. Богослужението ще започне в..