Има опасност от екологична катастрофа в района на Атанасовското езеро заради изграждането на Северния обход на града, предупреждават от Българската фондация "Биоразнообразие". Отводняването на трасето е решено с максимална грижа към околната среда, заявиха от Агенция "Пътна инфраструктура". Според регионалната екоинспекция не е бил необходим ОВОС за проекта.
Покрай строежа на Северния обходен път, възникнаха спорове за това трябва или не да се извърши ОВОС заради близостта с Атанасовското езеро и видовете, които го обитават. РИОСВ-Бургас взеха решение да не се прави такава оценка. От Българската фондация „Биоразнообразие“ го обжалваха, тъй като искаха яснота на рисковете от строежа. БНР -Бургас поиска разяснения по темата от АПИ и РИОСВ-Бургас.
"Сега покрай строежа на пътя очакваме и много други инфраструктурни проекти - бензиностанции, жилищни сгради, складове. Това ще засили притока на води към езерото.", заяви Спас Узунов от Българска фондация "Биоразнообразие" в интервю за БНР Бургас. Относно възможността от екокатастрофа и последиците от строежа на обходния път, той коментира:
"Южният охранителен канал на езерото отвежда сладките води към морето. Този канал е в очертанията на града - кварталите Изгрев, Зорница, както и Парк "Езеро" и Морската градина. Проблемът при канала е, че той свършва при конната база, където, обаче се стеснява и продължава в един тесен технологичен канал. Вкарва се един голям обем вода в един канал, който е с малка проводимост. Три реки се вливат в този канал, както и повърхностните и дъждовните води. При голяма урбанизация, както е сега със строежа на пътя, тези води се формират много по-бързо. Това е предпоставка за неговото разрушаване, както и унищожаване на дигата на езерото. Помпите на Атанасовското езеро нямат капацитета да прехвърлят тези големи количества води, затова има опасност, както за езерото, така и за града. Може да се стигне и до наводнение на квартали като "Зорница" и "Изгрев"."
Експертът предлага няколко решения на проблема-прекратяване на допълнителното заустване на канала, осигуряване на повече място при конната база, където да се разлива канала и да се увеличи капацитета на помпите, които служат за балансиране на водния режим в езерото.
В позицията си до БНР-Бургас от агенция „Пътна инфраструктура“ заявяват, че при изготвянето на техническия проект е разработено трасе, преминаващо през земеделски земи. Поради тази причина единственият вариант за извеждането на повърхностните води е чрез окопи, тръбни колектори и линейни отводнители. По този начин водите се извеждат от трасето. Предвидени са 15 броя водостоци и напречни отводнители, включително и 3 броя сухи водостоци за преминаване на земноводни животни, както и изграждането на предпазни оградни мрежи за защита на прелитащите птици, заявяват от АПИ. Те допълват, че са предвидени 3 изпарителни басейна, които да задържат дъждовните води, да ги инфилтрират и постепенно да ги изпаряват. Решението е за монтиране и на 7 сепаратора за нефтопродукти при оттоците на всички водостоци, които се заустват в предпазния канал на Атанасовското езеро. От становището не става ясно дали мерките са вече изпълнени.
От Регионалната инспекция по околната среда и водите посочват, че се е преценило да не се прави ОВОС на проекта за обходния път, тъй като в него са предвидени необходимите мерки, които да не допуснат отрицателно въздействие на околната среда. В техническия проект са изпълнени изискванията, заложени в решението на министъра на околната среда и водите, заявяват от инспекцията. Съгласно писмо от Министерството на здравеопазването, трасето на пътя не попада в санитарно-охранителни зони на водоизточници за питейно водоснабдяване на населени места. Предвидени са мерки за недопускане вливането на повърхностни и дъждовни води от обходния път и съоръженията към него в Атанасовското езеро, поради което не се очаква отрицателно въздействие върху лечебното калонаходище, посочват от екониспекцията.
В края на 2020 година от "Черноморски солници" АД са представили идеен проект да гравитачно вливане на Южния охранителен канал в Черно море посредством изграждане на два успоредни тръбопровода с диаметър 120 мм, които да осигуряват канала срещу запушване с пясък от морските течения. Два месеца по-късно дружеството, което е стопанисвало южния охранителен канал, прехвърля хидротехническото си съоръжение на областния управител на Бургас, поясняват от регионалната инспекция. Необходимо е предприемане на спешни мерки по обезпечаване реализацията на проекта, с който ще се предотврати нарушаване на водния режим и запазване на Атанасовското езеро като един от редките и представителни типове влажни зони в Черноморсикя биогеографски район, съхраняване на най-голямото видово разнообразие на птици в България и поддържане солеността на водите му чрез технологията на традиционния солодобив, се посочва в писмото до БНР Бургас.
През тази година е предвидена проверка на обекта, за се проверят заложените условия, допълват от РИОСВ-Бургас.
България и по-специално Бургас е сред любимите дестинации на бърд уочърите, но тепърва има още много какво да се направи, за да се доразвие точно този тип туризъм. Инфраструктурата е едно от тях, смята Страхил Пеев от инициативата Бърд уолкс, които този месец организираха наблюдение край Атанасовско езеро. "За да идват още повече туристи е нужно да..
Община Царево спечели проект „Рехабилитация на уличната мрежа на територията на Община Царево“ по процедура BG06RDNP001-7.017 - Улици „Строителство, реконструкция и/или рехабилитация на нови и съществуващи улици и тротоари и съоръжения и принадлежностите към тях“, по Подмярка 7.2. - „Инвестиции в създаването, подобряването или разширяването на всички..
От началото на данъчната кампания на 10-ти януари до момента към НАП - Бургас са подадени вече 366 декларации като половината са на място, в салона за обслужване, а останалите електронно и 5 по пощата. 80% от декларациите са за ползване на облекчения за деца. От началото на годината НАП - Бургас е издала 455 персонални кода, с които хората..
На фона на поскъпването на тока, на водата, на хляба и на горивата, добра новина за всички е, че не се очаква скок на цените на билетите за междуградския транспорт в бургаска област. Към настоящия момент няма причина това да се случи, обясни Румен Христов, собственик на една от най-големите транспортни фирми в региона. Ръст може да има през..
И още един казус- физическите лица, които продават терени в регулация и имоти в нови сгради до 5 години след издаването на Акт 16, ще трябва задължително да се регистрират по ДДС. Това предвиждат внесените в парламента промени в Закона за данък добавена стойност, които целят да ограничат злоупотребите при сделките с недвижими имоти. С..
Хлябът е поскъпнал с над 43% от 2021 г. досега, като цената му продължава да расте и с ДДС, и без този данък. Това сочи анализ на Института за социални и синдикални изследвания към КНСБ. Експертите подчертават, че близо половината от поскъпването на хляба за този период се е случило след въвеждането на нулевата ставка на ДДС за него. Освобождаването..
САЩ наложиха санкции върху редица фирми и лица, сред които са мажоритарният собственик на "Лукойл" – Юсуф Алекперов и главният изпълнителен директор Вадим Воробьов, който се занимава с целия бизнес извън Русия, включително и с рафинерия "Нефтохим" в Бургас, съобщи по Nova News Симеон Дянков, министър на финансите в първия кабинет на Бойко Борисов...
На фона на поскъпването на тока, на водата, на хляба и на горивата, добра новина за всички е, че не се очаква скок на цените на билетите за..
От началото на данъчната кампания на 10-ти януари до момента към НАП - Бургас са подадени вече 366 декларации като половината са на място, в салона за..
Община Царево спечели проект „Рехабилитация на уличната мрежа на територията на Община Царево“ по процедура BG06RDNP001-7.017 - Улици „Строителство,..