Според Димитър Янчев от рибарското селище Ченгене скеле, заповедта нарушава няколко принципа. Не е проведено обществено обсъждане и не е ясно защо е въведена тази забрана, посочи той. „Никой не уведоми рибарските общности за тази забрана. Това аз го считам като пряк удар върху риболова в Бургаския залив. Тази миля обаче, която е почти 2 км. опира в традиционно забранените навигационни пътища, т.нар. фарватер. Ние си знаем традиционните забрани – по фарватера, където минават корабите, не се пускат мрежи, защото може да се стигне до непредвидими последици –сблъсък, засядане и т.н.“, коментира Янчев.
По-добре да съберем мрежите си и да ги изгорим, посочи рибарят Жельо Попов. „Нямам къде да пускам мрежи. Попченската мрежа се пуска до 1 км. от брега. От там нататък вече е пясък. Къде да отида аз да пусна моите мрежи? Имам попченски мрежи, в които съм вложим много пари“, допълни той.
Забраната не е нова, коментира Димитрина Чакърова, експерт в Изпълнителната агенция по рибарство и аквакултури. Новите моменти в нея са свързани с реките и язовирите. Причината за въвеждането й е заради необходимостта да се осигури устойчиво развитие на рибните ресурси и опазване на биологичното разнообразие, допълва експертът. Другата цел е да се създадат оптимални условия за естествено възпроизводство на популациите. Чакърова посочи, че е проведено и обществено обсъждане, но становища не са постъпвали.
„От гледна точка на риболовния бранш нямаме внесено такъв тип предложение и възражение. В тази си част заповедта не е изменяна от 2012 г. Тя е направена с цел обезопасяване и на самите рибари, и на самите плавателни съдове. Тук се касае само за 1 миля от бреговата линия. От акваторията на самото пристанище. Винаги те могат да предвиждат своя плавателен съд встрани от акваторията, от пътя на корабоплаването и да поставят своите мрежи. Плавателните средства до 10 метра, извършващи риболов не са ограничени по никакъв начин от наложената забрана“, обясни тя.
До този момент няма санкционирани нарушители на забраната посочи експертът и допълни, че сега се работи и по други изменения, свързани със заповедта.
България, разположена в центъра на древни цивилизации, предлага впечатляващи исторически забележителности, заобиколени от най-добрите черноморски брегове и заснежени ски курорти от световна класа. На своите компактни 111 000 квадратни километра страната съчетава разнообразие от туристически преживявания. Освен това тя се оформя като все по-достъпна и..
Определен е концесионер на морски плаж „Атанасовска коса“ - част 1, община Бургас. След проведена открита процедура, Министерският съвет упълномощава Министъра на туризма да сключи договор за концесия с „Еспи Агро“ ООД. Концесионерът се задължава за целия срок на договора за концесия от 15 г. да предоставя цена за чадър в размер до 1 лв . с..
Близо пет милиона лева е стойността на проекта за реконструкция на водопроводната мрежа в село Лъка и на поморийския квартал Каменар.Средствата са по ПУДОС. Изграждането на водопроводите ще продължи година, имаме готовност да започнем до края на този месец, обясни кметът на Поморие Иван Алексиев: "Проблемът със загубите на вода е много голям.Това..
Министерството на туризма внесе в Министерския съвет новия пакет документи за одобряване на средствата на хотелиери, осигурили нощувки по Програмата за хуманитарно подпомагане на разселени лица от Украйна с предоставена временна закрила у нас. Кандидатите са по списък №24, в който са включени средствата към хотелиери, държавни, общински и..
Три министерства- Министерството на туризма, Министерството на регионалното развитие и благоустройството и Министерството на околната среда и водите, заедно с концесионери и наематели на плажове, дискутираха възможности за справяне с предизвикателствата и опазването на черноморското крайбрежие в ранен етап на подготовка за следващия туристически..
Броят на автомобилите, които ще извършват таксиметрова дейност на територията на Община Созопол следващото лято, отново ще е 130. Решението за лицензите е на Общинския съвет след бурен дебат, на който присъстваха и представители на бранша. Един превозвач да извършва дейност с един автомобил, а браншът да има думата в разпределянето на..
Данъчните ставки за ресторантьорството и за хляба трябва да се върнат на 20%. Причината е, че тези мерки сработиха в помощ на бизнеса, но не и за потребителите, които така и не усетиха намаление на цената на хляба, напротив стойността му се повиши. На бизнеса трябва да се помага през разходната политика на държавния бюджет. Изключение трябва да се..
Определен е концесионер на морски плаж „Атанасовска коса“ - част 1, община Бургас. След проведена открита процедура, Министерският съвет упълномощава..
България, разположена в центъра на древни цивилизации, предлага впечатляващи исторически забележителности, заобиколени от най-добрите черноморски брегове и..