Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Платформата

"Ние, потребителите": Увеличават се нелоялните търговски практики на търговските вериги

Според експертите това се повлиява и от бездействието на КЗП

Габпиела Руменова

Стават повече търговските вериги, които прилагат некоректната практика да разпространяват рекламни брошури и в средата на периода на кампанията да информират клиентите си, че изобщо няма да доставят някои от стоките с намалени цени или ще ги продават по-скъпо от обявеното в бюлетина.

Неспазените обещания към клиентите и посочените за това мотиви, както и подходът при съобщаването за настъпилите промени са идентични, което навежда на мисълта за копиране на практиката.

Например, обединяващи прилагащите тези нелоялни практики търговци са най-често посочваните за разминаванията причини: "непредвидени обстоятелства" и "техническа грешка".

Понякога тези вериги съобщават, че част от намалените артикули няма да бъдат доставени, като често става дума за тематични за актуални празници продукти. Когато се окаже, че цената в магазина ще е по-висока от посочената в брошурата, понякога това е в пъти. Ако пък търговецът е решил да осигури заместители на недоставените стоки, обикновено те са по-неизгодни за потребителите като съотношение цена-качество или пък са недостъпни за част от тях.

"Законът за защита на потребителите задължава търговците да осигурят наличности за целия период на промоцията или алтернативни стоки с идентични цена и характеристики. Обратното е непрофесионално и недобросъвестно поведение, което представлява нелоялна търговска практика", коментира пред БНР основателят на "Ние, потребителите" Габриела Руменова. И добавя: Когато търговците решат да разпространят съобщение за настъпилите промени, как ще докажат, че тази информация е достигнала навреме и до всички потребители, които са получили брошурите в пощенските кутии, в приложенията за отстъпки и онлайн?

Очевидно е, че тези некоректни практики се мултиплицират във времето. И няма как да е иначе, след като месеци наред друга верига използва същия подход без последствия, тъй като няма данни Комисията за защита на потребителите да е взела отношение по такъв казус. След като контролният орган не желае да се намеси, то остава само потребителите да са бдителни и да не допускат да бъдат подвеждани да променят плановете си за покупки заради въвежданите в движение промени от търговците.


По публикацията работи: Стефка Бакърджиева


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Новините в развитие можете да следите и в нашата Facebook страница, както и в Twitter. Последвайте ни и в Instagram и YouTube за различния поглед на събитията от деня.
ВИЖТЕ ОЩЕ

Възпитаничка на музикалното училище с второ място в Стокхолм

Възпитаничката на НУМСИ „Проф. Панчо Владигеров“ Антония Кондева се е класирала на второ място във финала на Stockholm International Music Competition (Швеция) сред над 30 фаготисти. В нейната възрастова група първа и трета награда не са били присъдени. Антония Кондева е от класа по фагот на Димитър Маджаров. Ученичката е спечелила и Първа награда..

публикувано на 19.08.25 в 18:30

Ахелой отбелязва годишнина от победата на Цар Симеон I

Навършват се 1108 години от прочутата битка край поречието на река Ахелой. Триумфът на Цар Симеон I над византийския главнокомандващ Лъв Фока през 917 година и до днес е определян като едно от най-грандиозните сражения в европейското Средновековие.  Българският владетел взема лично участие в боевете, начело на тежката конница. Изтласкана..

обновено на 19.08.25 в 17:59

Над 170 петна от нефтено замърсяване в Черно море за последната година

Над 170 петна от изхвърлен нефт и корабно гориво са регистрирани за последната година в акваторията на България в Черно море. Това показва разследване на „Грийнпийс“ – България и SkyTruth, публикувано в интерактивна карта. Общата площ на засечените нефтени замърсявания е 819 кв. км – територия, която е почти два пъти по-голяма от град София и..

публикувано на 19.08.25 в 16:30

Ще приемат заявления за помощи от пострадалите от пожара в Българово

Регионалната дирекция „Социално подпомагане“ – Бургас ще разкрие утре 20 август, приемна в кметството на Българово. Социалните работници ще консултират хората, пострадали от пожара, и ще приемат заявления за отпускане на помощи. Приемната ще работи от 8:00 до 12:00 ч. и от 13:00 до 17:00 ч. Собствениците на изгорели къщи трябва да представят документ..

публикувано на 19.08.25 в 16:00

В Болярово започна доставка на дърва за огрев

В Болярово започна доставката на заявените количества дърва за  огрев на жителите на общината. Кампанията ще продължи до ноември.  Общината осигурява дърва от собствения си горски фонд на преференциални цени, като мярка в подкрепа на местното население.  В момента тече процедура по заплащане на заявените количества, а доставките се извършват..

публикувано на 19.08.25 в 12:00
Държавен фонд

Стартира приемът на заявления за подпомагане на животновъди по de minimis

От днес стартира приемът на заявления за подпомагане на животновъди и пчелари по помощта  de minimis за 2025 г., съобщават от Министерството на земеделието.  Крайният срок за подаване на документи е 5 септември.  Подпомагането се предоставя с цел преодоляване на негативния ефект от засушаване през тази година. Заявленията за подпомагане се подават..

публикувано на 19.08.25 в 09:00

Ахелой ще отбележи 1108 години от прочутата Ахелойска битка

1108 години от битката край поречието на река Ахелой се навършват на 20 август.  Триумфът на Цар Симеон I над византийския главнокомандващ Лъв Фока през 917 година и до днес е определян като едно от най-грандиозните сражения в европейското Средновековие.  Българският владетел взема лично участие в боевете, начело на тежката конница. Изтласкана към..

публикувано на 19.08.25 в 08:30