Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Проверка по сигнал – нормално ли е нов бойлер да капе?

| обновено на 05.07.23 в 14:26
Снимка: Йонка Кърчева

Слушател сигнализира за закупуване на нов бойлер, който при монтажа, започва да протича. Йонка Кърчева от Бургас се сдобива с уреда от специализиран магазин, но след това, се появяват проблеми. От клапана тече вода и не спира дори и след посещение на техник.

Според специализиран сайт за монтаж и ремонт на бойлери твърдят, че:

„Когато капе от клапана, обикновено има завишаване на нормалните стойности на налягането на водата във водосъдържателя. При някои марки и модели обемни електрически бойлери, теч от клапана е препоръчителен и се счита за част от нормалното функциониране. Това е описано подробно в инструкциите за ползване и монтаж.“

От сайта съветват да не се купуват и да не се използват такива бойлери.

Йонка Кърчева купува бойлера на 7 юни на името на фирма. След монтажа, обаче, забелязва проблем:

„От възвратния клапан непрекъснато изтичаше вода. Сигнализирахме в магазина, да го подменят, но те категорично ни отказаха. На 15 юни заявихме рекламация. Техникът дойде още на 12 юни, след което той записа в гаранционната карта, че е измерено входящо налягане от 6 бара и че не сме монтирали редуцир за намаляване на налягането. Ние купихме и монтирахме този редуцир, но това не реши проблема. На 16 юни същият техник, след час в помещението, заключи, че това е допустимо по ръководството за употреба, и си тръгна без да запише становището си в гаранционната карта. Касиерката е входирала рекламацията със задна дата – 10 юни, като така излиза, че са ни отговорили на рекламацията. От магазина не ни дадоха отговор. Имахме на два пъти уговорена среща с управителя, на която той не се появи, и ни казаха, че е заминал за чужбина. “

БНР-Бургас изпрати запитване към магазина, от където е закупен бойлера.

От там потвърдиха хронологията на закупуване, завеждане на рекламация и посещение на специалист на сервиза, като поясняват:

„Тъй като не е установена неизправност/несъответствие в уреда, т.е. уредът е технически изправен, а е установено налягане във водопроводната инсталация на клиента надвишаващо допустимото работно налягане на уреда съгласно Инструкцията за монтиране, ползване и обслужване, е следвало клиентът да заплати посещението, което не е поискано в израз на добра воля.“

Относно закупуването и монтирането на редуцир вентил, от фирмата пишат:

„При отклонение от нормалното водопроводно налягане – повишаване над 0,5 MPa, ангажимент на клиента е да осигури регулирането му в допустимата норма чрез монтиране на регулатор на налягане /редуцир вентил, понижаващ вентил/, с което да гарантира правилна работа, както на водопроводната инсталация в дома си, така и на уредите подвързани към нея.“

Според становището на управителя на магазина, клиентът е закупил и монтирал регулатора, но близо до бойлера, като така не изпълнява функцията, за която е предназначен:

„Следва да се има предвид, че електрическият битов водонагревател представлява затворен съд запълнен с вода от водопроводната инсталация. При загряване на водата, в следствие на физичните процеси, обемът на течността се разширява. Количеството гореща вода получена в следствие на топлинното разширение се изпуска/прокапва от предпазния клапан /това е неговата предпазна функция/, което прокапване съгласно изричното посочване в Инструкцията не е дефект, а нормална работа на предпазния клапан.“

Крайният отговор на управителя е, че продуктът, продаден на жената:

„Категорично съответства на изискуемите от нормативна база качества, тоест не е налично несъответствие и липсва основание за възстановяване на заплатената за уреда сума. Причините за проблема са обяснени на клиентката, но тъй като тя не е технически компетентна отказва да ги приеме и е проявила агресия към служител на фирмата. За случая са сезирани Прокуратурата и съответните органи. Подаден е сигнал на телефон 112. В първо РПУ се води преписка за наказателната отговорност на клиентката. Отделно от това ще предприемем мерки срещу подалата сигнала, освен по наказателен и по граждански ред.“


БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Новините в развитие можете да следите и в нашата Facebook страница, както и в Twitter. Последвайте ни и в Instagram и YouTube за различния поглед на събитията от деня.
ВИЖТЕ ОЩЕ

Млад мъж се удави след скок от моста в Бургас

Млад мъж се удави този следобед на бургаския плаж след скок от моста. Това е вторият подобен случай за тази седмица. Мъжът е скочил около 16 часа от моста. Той е бил по бански, но никой от плажуващите наоколо не го познава. Това разказа Петър Русев, старши спасител на Северния бургаски плаж: „Един гражданин му хвърлил спасителен пояс да..

обновено на 26.06.24 в 17:19
Ученици преди изпит.

Успехът на бургаските десетокласници е над средния за страната, но и те са с тройки по математика

Успехът на бургаските десетокласници от националното външно оценяване е по-висок от средния за страната , съобщиха от Регионалното управление на образованието, след като по-рано през деня Министерството на образованието и науката представи анализа си на общите резултати. Най-отчетлива е разликата по информационни технологии и дигитални компетенции..

публикувано на 26.06.24 в 14:59

Енергийна общност, с участието на граждани, изгражда ВЕИ на плувния комплекс в "Славейков"

Тази седмица община Бургас ще обяви покана за включване в гражданско сдружение „Енергийна общност“.  В него с парична вноска могат да участват физически и юридически лица. Целта на дружеството е изграждане на фотоволтаична централа, чиято електроенергия общината ще изкупува за нуждите на плувния басейн в к-с „Славейков“. Иновативният проект в..

публикувано на 26.06.24 в 14:13

Вероятността от пожари е по-голяма в западната част на Странджа

В западната част на Странджа, общините Болярово и Средец вероятността от горски пожари е по-голяма и има нужда от по-специално внимание, смята Владимир Димитров от сдружение "Зелена Странджа". Останалата част от планина е по-влажна и там рядко се случват пожари. Според него обаче държавата не прави достатъчно, за да превантира пожарите у нас.  "..

публикувано на 26.06.24 в 13:00
Кандидат-студенти на изпит.

Таксите в Университет „Проф. д-р Асен Златаров“ се увеличават с до 50 лева

Увеличение с 50 лева на годишните такси за обучение в повечето бакалавърски специалности на Университет „Проф. д-р Асен Златаров“ предвижда проект за решение на Министерския съвет за таксите за кандидатстване и обучение в държавните ни университети и висши училища. В специалности с пренасищане на пазара на труда с кадри – като „Икономика“ – е..

публикувано на 26.06.24 в 10:49

Кв. Русалка в Свети Влас ще е без вода до 15 часа

До 15 часа ще бъде спряно водоподаването в кв. Русалка в Св. Влас, съобщават от водното дружество в Бургас. Там се работи по свързване на ВиК връзки. В Бургас без вода от 9 до 17 часа са живущите на ул. "Гладстон" в участъка между ул. "Самуил" и ул. "Княз Борис" и на ул."Любен Каравелов" в участъка между ул. "Гладстон" и ул. "Шейново" . Там се..

публикувано на 26.06.24 в 09:34

Затварят части от ул. „Чаталджа“, ще се работи нощем

Във връзка с изграждане на промишлен водопровод под ул.„Чаталджа“ и необходимостта от прокопаване на улицата, от община Бургас информират, че в пет вечери ще бъдат затваряни участъци от нея. На 26 юни няма да се движат превозни средства в отсечката от ул. „Осогово“ до ул. „Мургаш“.  На 27 юни се затваря зоната от ул. „Мургаш“ до ул. „Ген. Вл...

публикувано на 26.06.24 в 09:17