Според концесионера на летището обаче тези дестинации не са подходящи, тъй като нямат интензивен пътникопоток. Подобно е и мнението на Евелина Пулева, заместник-председател на Бургаската регионална туристическа камара. „Дали точно Краков е най-удачният вариант? Може би в случая трябва да се мисли за столици. Може би наистина трябва да се помисли за Варшава. На мен ми се искаше да чуя за Германия, защото там първо имаме българска диаспора голяма. Второ, имаме договорености за здравен туризъм. За Тел Авив, честно казано, ако казината отворят да работят през зимния период – да, но в Бургас няма казино толкова силно работещо. В 4 –звездния хотел на Бургас работят машинки, няма казина. Според мен Израел не ми се струва като добър вариант“, коментира тя. Според нея, трябва да се търсят страни, в които има българска диаспора, за да може да се поддържа тази линия целогодишно и да има двупосочни полети. „Ние българите в бургаския регион не можем да направим толкова силен поток, значи трябва да търсим българи, които живеят в чужбина и искат да се прибират при близките си“, допълни тя.
Според Евелина Пулева, Черноморието може да бъде атрактивно и през зимния сезон. „В този период можем да удължим сезона с фестивали, с атрактивни събития, конференции, със здравен и спа туризъм. В региона има идеални условия. При това Бургас се наложи като уикенд град, като град с много фестивали. От друга страна Несебър е град под защитата на ЮНЕСКО. Отделно Поморие е калта, с лугата, санаториумите. Мисля, че комплексен продукт може да се създаде за цялата област. Дори и за Созопол“, обясни тя.
Според кмета на Созопол Тихомир Янакиев, държавата трябва да отделя средства за стимулиране на полетите извън туристическия сезон, а не общините. „Първо, ние нямаме информация дали тези дестинации са обвързани с предлагането на туристически пакети. Дори да дотираме някакъв полет, по някакъв начин, дали той ще бъде достатъчно уплътнен. Едно е ако самолетът е 150 седалки, да ги дотираш, пък те да дойдат 20 души примерно. Това също е важно. Трябва да се види профилът и на туриста, който ще бъде през зимата. Да се говори с представители в туристическия бранш, които да кажат дали са водели разговори например с Полша или Израел. Дали през тези месеци има голямо желание на поляци или израелци да дойдат в България, но няма самолети, с които да го направят“, коментира той. Янакиев допълни, че през летните месеци в Созопол има туристи от Полша, но не се наблюдава голям интерес за тези от Израел.
Кметът на Поморие Иван Алексиев също поиска държавата да се намеси в решаването на проблема с удължаване на полетите през зимата на Летище Бургас. Според него предложените две дестинации Краков и Тел Авив не са най-подходящите, а и само те няма да докарат туристи по Южното Черноморие през зимата. Разговорите с авиокомпаниите и концесионера "Фрапорт" ще продължат, но в тях трябва да участват и представители на Министерството на туризма, посочи Алексиев.
„Определено това не са най-подходящите дестинации, които в момента са ни предложени. Всичко е въпрос на разговори. Много хубаво, че имаме Министерство на туризма, но си задавам въпроса за какво ни е то. Примерно, ние Общините даваме тези хиляди евро за зимни полети, които ни искат, но питам къде е държавата и този концесионер какви ангажименти има, за да работи това летище“, допълни той.
По думите му представители на държавата трябва да седнат на масата на преговорите с концесионера и да се намерят начини той да си свърши работата и да има редовни полети и зимата.
„Държавата също трябва да поеме част от тази финансова тежест. Ако трябва по 35 евро на седалка да дотира, ако трябва по 50, ако трябва по 100. Къде отива таксата от концесията, нали в държавата“, каза още Алексиев.
Партньори от 9 държави проведоха поредната, шеста среща по проект Interreg Europe DETOCS, с домакин Община Бургас. Основен акцент е адаптирането на регионалната политика в подкрепа на декарбонизацията на туристическата индустрия след COVID-19. Чрез междурегионално сътрудничество, регионите в период до 2027 г. ще идентифицират, споделят и..
Вятърните централи в Черно море да не заемат типичните риболовни полета и ако се изграждат такива, то те да бъдат съобразени с рибно-стопанския сектор. Това е една от препоръките към Европейската комисия от рибарските общности в България и Румъния, която изготви днес Консултативният съвет за Черно море по време на заседание във Варна. Рибарите..
През август 2025 г. в област Бургас са функционирали 969 места за настаняване с общо 59 000 стаи и 148 700 легла . В сравнение с миналата година броят на обектите се увеличава с 0,8% , а легловата база – със 7,9% , показват данни на НСИ. Общият брой на нощувките е 3 185 600 , като тези на български туристи се увеличават с 2,7%..
98% от таксиметровия бранш в Бургас ще отговори напълно на изискванията свързани с въвеждането на еврото, смята Снежана Никова от бургаската структура на таксиметровия синдикат. Според нея много малко ще са онези, които ще си позволят да возят нелегално. До 31.10 апаратите трябва да издават касовите бележки в двете валути, а от 1.01 до 8.08.2026 в..
Въвеждането на еврото е повод Комисията за защита на конкуренцията да започне анализи в редица сектори на българската икономика. Започнахме с два ключови сектора – на храните и фармацията, като скоро ще представим междинни данни от проучването на пазара на хранителни продукти от първа необходимост. Това заяви председателят на Комисията за защита на..
Готов е общият устройствен план на община Камено. Той може да бъде намерен на сайта на местната администрация, предстои общественото му обсъждане. Планът е важен, защото показва посоката, в която ще се развива общината през следващите години, обясни за БНР Бургас кметът Жельо Вардунски. Чрез него ще бъдат улеснени и инвеститорите, и гражданите,..
За първи път на Летище Бургас кацна тунизийската авиокомпания Nouvelair, съобщават от аеропорта. През октомври тя ще изпълнява чартърни полети, превозвайки български туристи до Тунис. Както бе предварително обявено в края на 2025 г. и в началото на 2026 г., на Летище Бургас ще бъде извършена пълна рехабилитация на пистата и летището няма да..
Вятърните централи в Черно море да не заемат типичните риболовни полета и ако се изграждат такива, то те да бъдат съобразени с рибно-стопанския сектор...
Партньори от 9 държави проведоха поредната, шеста среща по проект Interreg Europe DETOCS, с домакин Община Бургас. Основен акцент е адаптирането на..