В становище до транспортната комисия на Висшия адвокатски съвет се посочва, че предложените ограничения са „без връзка по между си“, „не почиват на технически и медицински данни“, „лишени са и от житейска, и от правна логика“. Относно мощността на автомобилите, те смятат, че тази промяна е неоправдана от икономическа гледна точка. Като пример е посочено, че новите шофьори ще бъдат принудени в рамките на 12 месеца да не управляват наличния семеен автомобил, ако той е с мощност повече от 90 kW.
Според бургаски таксиметрови шофьори обаче това ограничение е добра мярка:
„Тази машина като знае той, че е по-малко мощна и че не може да направи такава скорост за толкова кратко време, ще се съобрази с нея и иска не иска ще кара по-бавно“
„Според мен наистина би трябвало да карат по-маломощни автомобили, защото те нямат опита дори да се създаде някаква ситуация да избегнат ПТП, като няма и друг човек до тях, който да ги контролира. Според мен наистина би трябвало да има някакво ограничение към новите шофьори да не карат много мощни автомобили“
„Направо забранено. Не може да караш 3 тона автомобил. Преди 3 тона автомобил се караше с C категория за професионален водач. Сега джиповете, леки автомобили, са 2-3 тона. Качва се, няма никакви рефлекси. Поне 2 години той не трябва да се качва на такава кола“.
Новите водачи между 20 и 25 години са в рисковата група и затова трябва да има определени мерки за тях, коментира председателят на Регионалния автоинструкторски съюз Дойчо Пеев. „Ние винаги препоръчваме в началото да се шофира с опитен водач, докато се премине кризисния период. Малко според е въпросът до каква мощност и какъв вид автомобили да се управляват. Европейският съюз готви промени за шофьорите, които ще бъдат приети през 2024 г. За категория B се предлага автомобили до 1,8 тона за новите водачи. Също ще има ограничение на скоростта на магистралите – например 110 км./ч, така че и нашето законодателство ще трябва да бъде съобразено с това, което ще бъде съобразено догодина“, поясни той.
Дойчо Пеев допълни, че в курсовете на новите шофьори към момента има предвидени часове за нощно каране. "Ако им бъде забранено обаче да шофират през този диапазон от денонощието след като вземат книжка, то кога ще натрупат опит?", попита той.
„Все пак трябва да има определен толеранс в този период, но ако има лице, което ще е с него, вече нещата по друг начин ще се случат. В другите страни действително има въведени такива ограничителни мерки. Даже има забрана за возене на други лица в определен период – 2,3 или 4 месеца. Трябва да се пипа много внимателно и да се търси баланс“, обясни Пеев.
Таксиметровите шофьори също посочват, че подобна мярка не е необходима:
„Според мен няма смисъл от такова ограничение да не карат нощно време. Кога ще се научи, при това тогава, когато няма движение?“
От Висшия адвокатски съвет също са против мярката. В становището им се посочва, че този часови диапазон „не е съобразен с трафика в рамките на денонощието, а също и с часовете, в които настъпва тъмната част на денонощието у нас“. Посочено е като пример, че през зимата се стъмнява по-рано около 18.00 ч. „Поставя се и въпросът кога новият водач ще придобива опит за управление на МПС в тъмната част на денонощието, след като законодателят го лишава принципно от такава възможност за срок от една година“, пише още в становището на юристите.
Според Михаил Попов от Института за пътна безопасност, много от предложените промени са в добра посока. „Основният проблем обаче е, че те се правят на парче и не може от тях да се очаква постоянен ефект“, коментира той.
„Специално за младите шофьори, най-добре е да се включи шофирането с придружител в началото за определен период от време. Ние ако забраним шофирането през нощта или шофирането на мощен автомобил, или други забрани, които се обсъждаха, в един момент, когато мине този период, този шофьор изведнъж ще се качи на мощен автомобил, изведнъж ще се качи на магистрала, изведнъж ще кара нощно време и той няма да е подготвен, защото няма да е шофирал“, допълни Попов.
Разнопосочни са и мненията дали трябва да се увеличат часовете на шофьорските курсове. Част от хората посочват, че те са достатъчни и винаги има възможност за по-несигурните шофьори да си доплатят за още занятия след като вземат книжка. Според Михаил Попов в изпитите трябва да се включат и такива задачи, при които изпитвания да разпознава при коя ситуация е възможно да се създаде опасност на пътя.
Доброволческа акция по засаждане на дръвчета ще се проведе на 16 април (сряда) от 10:30 часа в парк „Славейков“ в Бургас. Инициативата е организирана от Община Бургас в рамките на проект „ПОДМЛАДИ ГРАДА: Иновативни възстановителни мерки в отговор на градските предизвикателства към здравето и включването“. Целта е да се насърчи създаването на..
Сроковете за почистване на мерите и пасищата при необходимост ще да бъдат променени така, че дейностите да не се превръщат в рисков фактор за възникването на пожари. Промяната е възможна след разговори със земеделския министър подчерта министърът на вътрешните работи Даниел Митов в Ямбол. През миналата година в общините Болярово, Елхово, Стралджа..
Жители на Каблешково с представители на община Поморие и полицията ще решават за обособяване на допълнителни паркоместа и еднопосочни улици в града . Това бе решено на общоградско събрание. До него се стигна, след като местните инициираха подписка срещу серия от шифове за неправилно паркиране пред домовете им. След събранието е..
Националният статистически институт започна анкетно изследване за използването на информационни и комуникационни технологии от домакинствата и хората през 2025 година. То се провежда във всички държави от Европейския съюз по обща методология и дава възможност за международна съпоставимост на резултатите. В област Бургас ще бъдат анкетирани 336..
Девет месеца след като „приюти“ помощта за пострадалите от пожарите в село Воден, община Болярово, местното Читалище ще бъде санирано с проект, финансиран от Националния план за въстновяваване и устойчивост На 11 април в 11.00 часа ще се постави символичното начало на ремонтните дейности по проект № BG-RRP-4.020-0025 - "Енергоефективна..
Три сгради ще бъдат ремонтирани в Созопол. Това са общината, Средно училище „Св. св. Кирил и Методий“ и детската градина в село Атия. Общата стойност на проектите е за над 7 млн. лева от Плана за възстановяване и устойчивост. Днес ще бъдат направени първите копки за старт на ремонтните дейности. И за трите обекта са включени идентични..
Във връзка със строително-ремонтни дейности на ул. „Уилям Гладстон“ в участъка от ул. „Васил Левски“ до бул. „Сан Стефано“ от днес /10 април/ до 9 май в часовия диапазон от 9 до 16 часа, поетапно ще се затварят за движение отделни участъци от ул. „Уилям Гладстон“, съобщават от община Бургас. Временно затворена за автомобили днес ще е и..
Жители на Каблешково с представители на община Поморие и полицията ще решават за обособяване на допълнителни паркоместа и еднопосочни улици в града..
В поредна благотворителна кампания се включва Областна администрация Бургас. След успешната кампания за изграждането на църква в бургаското село..
Във връзка със строително-ремонтни дейности на ул. „Уилям Гладстон“ в участъка от ул. „Васил Левски“ до бул. „Сан Стефано“ от днес /10 април/ до 9..