В становище до транспортната комисия на Висшия адвокатски съвет се посочва, че предложените ограничения са „без връзка по между си“, „не почиват на технически и медицински данни“, „лишени са и от житейска, и от правна логика“. Относно мощността на автомобилите, те смятат, че тази промяна е неоправдана от икономическа гледна точка. Като пример е посочено, че новите шофьори ще бъдат принудени в рамките на 12 месеца да не управляват наличния семеен автомобил, ако той е с мощност повече от 90 kW.
Според бургаски таксиметрови шофьори обаче това ограничение е добра мярка:
„Тази машина като знае той, че е по-малко мощна и че не може да направи такава скорост за толкова кратко време, ще се съобрази с нея и иска не иска ще кара по-бавно“
„Според мен наистина би трябвало да карат по-маломощни автомобили, защото те нямат опита дори да се създаде някаква ситуация да избегнат ПТП, като няма и друг човек до тях, който да ги контролира. Според мен наистина би трябвало да има някакво ограничение към новите шофьори да не карат много мощни автомобили“
„Направо забранено. Не може да караш 3 тона автомобил. Преди 3 тона автомобил се караше с C категория за професионален водач. Сега джиповете, леки автомобили, са 2-3 тона. Качва се, няма никакви рефлекси. Поне 2 години той не трябва да се качва на такава кола“.
Новите водачи между 20 и 25 години са в рисковата група и затова трябва да има определени мерки за тях, коментира председателят на Регионалния автоинструкторски съюз Дойчо Пеев. „Ние винаги препоръчваме в началото да се шофира с опитен водач, докато се премине кризисния период. Малко според е въпросът до каква мощност и какъв вид автомобили да се управляват. Европейският съюз готви промени за шофьорите, които ще бъдат приети през 2024 г. За категория B се предлага автомобили до 1,8 тона за новите водачи. Също ще има ограничение на скоростта на магистралите – например 110 км./ч, така че и нашето законодателство ще трябва да бъде съобразено с това, което ще бъде съобразено догодина“, поясни той.
Дойчо Пеев допълни, че в курсовете на новите шофьори към момента има предвидени часове за нощно каране. "Ако им бъде забранено обаче да шофират през този диапазон от денонощието след като вземат книжка, то кога ще натрупат опит?", попита той.
„Все пак трябва да има определен толеранс в този период, но ако има лице, което ще е с него, вече нещата по друг начин ще се случат. В другите страни действително има въведени такива ограничителни мерки. Даже има забрана за возене на други лица в определен период – 2,3 или 4 месеца. Трябва да се пипа много внимателно и да се търси баланс“, обясни Пеев.
Таксиметровите шофьори също посочват, че подобна мярка не е необходима:
„Според мен няма смисъл от такова ограничение да не карат нощно време. Кога ще се научи, при това тогава, когато няма движение?“
От Висшия адвокатски съвет също са против мярката. В становището им се посочва, че този часови диапазон „не е съобразен с трафика в рамките на денонощието, а също и с часовете, в които настъпва тъмната част на денонощието у нас“. Посочено е като пример, че през зимата се стъмнява по-рано около 18.00 ч. „Поставя се и въпросът кога новият водач ще придобива опит за управление на МПС в тъмната част на денонощието, след като законодателят го лишава принципно от такава възможност за срок от една година“, пише още в становището на юристите.
Според Михаил Попов от Института за пътна безопасност, много от предложените промени са в добра посока. „Основният проблем обаче е, че те се правят на парче и не може от тях да се очаква постоянен ефект“, коментира той.
„Специално за младите шофьори, най-добре е да се включи шофирането с придружител в началото за определен период от време. Ние ако забраним шофирането през нощта или шофирането на мощен автомобил, или други забрани, които се обсъждаха, в един момент, когато мине този период, този шофьор изведнъж ще се качи на мощен автомобил, изведнъж ще се качи на магистрала, изведнъж ще кара нощно време и той няма да е подготвен, защото няма да е шофирал“, допълни Попов.
Разнопосочни са и мненията дали трябва да се увеличат часовете на шофьорските курсове. Част от хората посочват, че те са достатъчни и винаги има възможност за по-несигурните шофьори да си доплатят за още занятия след като вземат книжка. Според Михаил Попов в изпитите трябва да се включат и такива задачи, при които изпитвания да разпознава при коя ситуация е възможно да се създаде опасност на пътя.
Протест срещу насилието над деца се проведе и в Ямбол. Въпреки лошото време родители излязоха пред съдебната палата в града, за да изразят своето недоволство от реакцията на магистратите по случая в Каблешково. Около 100 души протестираха в Бургас срещу насилието над деца "Пред съда сме настояваме за справедливост, настояваме за едно по-..
Протест срещу насилието над деца се провежда в Бургас и още няколко града. Поводът е случаят със сигнал за тормоз в детска градина "Радост" в Каблешково. Граждански протест в Бургас срещу насилието над деца Около 100 души се събраха пред Съдебната палата в Бургас въпреки дъжда. Плакати "Не на агресията","Спрете мълчанието, спрете..
В Ямбол днес се провежда шестото издание на Регионалното фермерско-занаятчийско изложение. Организаторите от Фондация "Ямбол - вкус и традиции" очакват да се включат производители от цяла Югоизточна България. Традиционно щандовете на производителите ще бъдат разположени пред сградата на Безистена от 11 до 17 часа. Очакват се над 20 фермери и сдружения..
140 години от създаването на 12-и Мотострелкови полк ще бъде отбелязано днес тържествено в Елхово. Организатори на честването са инициативен комитет и общината в града. Честването ще започне в 10:00 часа на централния площад в града с изпълнения на Военния духов оркестър на 13-о бригадно командване – Сливен. В 11:30 часа ще бъдат поднесени венци и..
Граждански протест под мотото „Гласът на народа срещу насилието над деца“ ще се проведе днес в Бургас и в още градове в страната, сред които София, Пловдив, Варна и Стара Загора. Събитието е организирано от Гражданската платформа "Ние не мълчим" в подкрепа на каузата за по-строга защита на децата и за реакция от институциите след сигнала за тормоз..
В четири участъка на АМ „Тракия“ в областите Софийска, Пазарджик, Стара Загора и Сливен се извършват ремонти в едното платното, а движението е пренасочено двупосочно в платното, в което не се извършват строителни работи. Пътуващите към и от Пловдив могат да използват и алтернативни маршрути - Подбалканският път I-6 София - Карлово, както и пътя..
Днес и утре от 09:00 часа до 16:00 часа ще се извършват строително - монтажни дейности в средна разделителна ивица на път I-9 /гр. Бургас - гр. Варна/ в района на пътен възел „Сарафово“, в посока на движение от Бургас към Поморие. Това налага стесняване на пътното платно, като движението на превозни средства в участъка ще се извършва в една..
С военни почести и медал за храброст изпратиха в последния му път граничния служител главен боцман Стефан Иванов. 58-годишният дългогодишен командир на..
Граждански протест под мотото „Гласът на народа срещу насилието над деца“ ще се проведе днес в Бургас и в още градове в страната, сред които София,..
Инженерен екип от Държавното предприятие „Язовири и каскади“ към Националната електрическа компания ще извърши обследване на корекцията на реката във..