В становище до транспортната комисия на Висшия адвокатски съвет се посочва, че предложените ограничения са „без връзка по между си“, „не почиват на технически и медицински данни“, „лишени са и от житейска, и от правна логика“. Относно мощността на автомобилите, те смятат, че тази промяна е неоправдана от икономическа гледна точка. Като пример е посочено, че новите шофьори ще бъдат принудени в рамките на 12 месеца да не управляват наличния семеен автомобил, ако той е с мощност повече от 90 kW.
Според бургаски таксиметрови шофьори обаче това ограничение е добра мярка:
„Тази машина като знае той, че е по-малко мощна и че не може да направи такава скорост за толкова кратко време, ще се съобрази с нея и иска не иска ще кара по-бавно“
„Според мен наистина би трябвало да карат по-маломощни автомобили, защото те нямат опита дори да се създаде някаква ситуация да избегнат ПТП, като няма и друг човек до тях, който да ги контролира. Според мен наистина би трябвало да има някакво ограничение към новите шофьори да не карат много мощни автомобили“
„Направо забранено. Не може да караш 3 тона автомобил. Преди 3 тона автомобил се караше с C категория за професионален водач. Сега джиповете, леки автомобили, са 2-3 тона. Качва се, няма никакви рефлекси. Поне 2 години той не трябва да се качва на такава кола“.
Новите водачи между 20 и 25 години са в рисковата група и затова трябва да има определени мерки за тях, коментира председателят на Регионалния автоинструкторски съюз Дойчо Пеев. „Ние винаги препоръчваме в началото да се шофира с опитен водач, докато се премине кризисния период. Малко според е въпросът до каква мощност и какъв вид автомобили да се управляват. Европейският съюз готви промени за шофьорите, които ще бъдат приети през 2024 г. За категория B се предлага автомобили до 1,8 тона за новите водачи. Също ще има ограничение на скоростта на магистралите – например 110 км./ч, така че и нашето законодателство ще трябва да бъде съобразено с това, което ще бъде съобразено догодина“, поясни той.
Дойчо Пеев допълни, че в курсовете на новите шофьори към момента има предвидени часове за нощно каране. "Ако им бъде забранено обаче да шофират през този диапазон от денонощието след като вземат книжка, то кога ще натрупат опит?", попита той.
„Все пак трябва да има определен толеранс в този период, но ако има лице, което ще е с него, вече нещата по друг начин ще се случат. В другите страни действително има въведени такива ограничителни мерки. Даже има забрана за возене на други лица в определен период – 2,3 или 4 месеца. Трябва да се пипа много внимателно и да се търси баланс“, обясни Пеев.
Таксиметровите шофьори също посочват, че подобна мярка не е необходима:
„Според мен няма смисъл от такова ограничение да не карат нощно време. Кога ще се научи, при това тогава, когато няма движение?“
От Висшия адвокатски съвет също са против мярката. В становището им се посочва, че този часови диапазон „не е съобразен с трафика в рамките на денонощието, а също и с часовете, в които настъпва тъмната част на денонощието у нас“. Посочено е като пример, че през зимата се стъмнява по-рано около 18.00 ч. „Поставя се и въпросът кога новият водач ще придобива опит за управление на МПС в тъмната част на денонощието, след като законодателят го лишава принципно от такава възможност за срок от една година“, пише още в становището на юристите.
Според Михаил Попов от Института за пътна безопасност, много от предложените промени са в добра посока. „Основният проблем обаче е, че те се правят на парче и не може от тях да се очаква постоянен ефект“, коментира той.
„Специално за младите шофьори, най-добре е да се включи шофирането с придружител в началото за определен период от време. Ние ако забраним шофирането през нощта или шофирането на мощен автомобил, или други забрани, които се обсъждаха, в един момент, когато мине този период, този шофьор изведнъж ще се качи на мощен автомобил, изведнъж ще се качи на магистрала, изведнъж ще кара нощно време и той няма да е подготвен, защото няма да е шофирал“, допълни Попов.
Разнопосочни са и мненията дали трябва да се увеличат часовете на шофьорските курсове. Част от хората посочват, че те са достатъчни и винаги има възможност за по-несигурните шофьори да си доплатят за още занятия след като вземат книжка. Според Михаил Попов в изпитите трябва да се включат и такива задачи, при които изпитвания да разпознава при коя ситуация е възможно да се създаде опасност на пътя.
Продължава обработката на площи в община Бургас срещу комари. Екипите на дезинфекционната станция извършват лаврицидни и имагоцидни обработки. Със земеделски дрон ще продължат да се извършват ларвицидни обработки срещу комари над крайбрежните водни части и тръстикова растителност на Бургаските езера. Дезинсекционните мероприятия ще се извършват в..
Сливенските улици „Аксаков“ и част от улица „Никола Карев“ временно ще бъдат затворени за движение на пътни превозни средства. Причината е авариен ремонт на топлопреносната мрежа. Автомобилите няма да могат да преминават от Регионалната библиотека „Сава Доброплодни“ до Универмага. Мярката влиза в сила от днес до 7 юли, понеделник. При възможност и..
Министерството на транспорта и съобщенията публикува за обществено обсъждане промени в Наредбата за безпилотни летателни системи и надзора над техните оператори, които предвиждат по-строги мерки. Заложено е създаване на центрове за обучение на управляващите дронове, в които изискванията са почти идентични с изискванията към центровете за обучение на..
Студенти от Университета по библиотекознание и информационни технологии ще провеждат учебна практика в община Болярово. Практиката започва на 7 юли и ще продължи до 18 юли 2025 г. Групата ще работи в село Воден под ръководството на преподаватели от УНИБИТ и в сътрудничество с местната администрация. Студентите ще извършват теренни изследвания, ще..
Министерският съвет ще отпусне 1,8 млн. лв. допълнително за теренни археологически проучвания и консервация през 2025 г. в рамките на бюджетна програма „Опазване на недвижимото културно наследство“. Сумите ще подкрепят 10 обекта, сред които и античната колония „Аполония Понтика“ в Созопол и остров „Св. св. Кирик и Юлита“ край Созопол. Сред..
От Община Камено се обръщат с апел за даряване на кръв в помощ на млад моторист, пострадал при пътен инцидент. Случаят с 23-годишния Тоню Атанасов от Камено е от вечерта на 29 юни. Тогава на бургаското кръстовище на булевард „Христо Ботев“ и улица „Апостол Карамитев“, в района на Операта, лек автомобил предизвиква пътното произшествие...
Със заповед на Морска администрация от днес в Бургаския залив се въвежда 35-километрова зона, в която няма да се допуска танкери да чакат на рейд. Това беше решено на среща, свикана от кмета на Бургас Димитър Николов. В нея участваха областният управител Владимир Крумов, представители на Морска администрация, ръководството на Лукойл Нефтохим Бургас..
Плувно приключение с добра кауза предстои тази неделя, 6 юли в Бургас. За девета поредна година сдружение "Онкоболни и приятели" организира..
Пожар е възникнал в спортната зала до стадиона в комплекс "Лазур". Изгорели са около 30 кв. метра от пода. Огънят е потушен от два противопожарни автомобила..
Дидо е зад пулта на най-големите музикални събития в България. Неговата енергия и усмивка винаги са изпълвали залите, а професионализмът му е вдъхвал..