Кампанията на Министерството на икономиката и индустрията „Достъпно за вас“ тръгва от днес. Целта е цените на минимум петдесет хранителни стоки в големите търговски вериги, които са се включили, да бъдат по-ниски. Те ще бъдат брандирани с логото на кампанията.
Достъпните цени на 50 стоки от малката потребителска е целта на Министерството на икономиката, а в по-далечен план замисълът на ведомството е да се създава конкурентна среда, която да постигне трайно ниски цени на продуктите от първа необходимост. Всеки един търговски обект, който се е включил в кампанията, ще ползва логото на инициативата "Достъпно за вас". То ще бъде позиционирано до стоката, която е предложена в конкретната седмица и в брошурите на търговеца. Цената трябва да е най-ниската, на която могат да предложат съответния артикул.
С особено мнение за кампанията са от асоциация "Активни потребители". Богомил Николов коментира:
"Смятам, че държавата не трябва да се меси в цените. Ако иска да подпомогне хората с ниски доходи, би трябвало да го прави през социалната политика. Подобни примери има в много държави. Някъде се раздават помощи в натура, другаде целеви, които са предназначени само за определени стоки. Всяко едно такова вмешателство в свободното ценообразуване ще дефектира в някоя друга посока-дали веригите ще си приспаднат това намаление в цените на другите стоки, или по някакъв друг начин-то някъде ще бъде компенсирано. Затова смятаме, че подобни усилия са ненужни и загуба на време. Веригите си правят промоции. Всичко изглежда, че това е една кампания с държавен печат. Не съм голям оптимист, че хората ще усетят нещо. "
Проверяваме на практика как стартира кампанията. Логото в светлозелен цвят се забелязва трудно в изобилието от стоки. Не е стикер, а картонче, което е поставено до съответния продукт, избран от търговеца.
"Слушам, че от днес намаление щяло да има, ама не мога да разбера. Кисело мляко гледам и си взех. Добре е, разбира се, защото ние пенсионерите гледаме най-евтиничкото."
"Минах покрай тях. Мисля, че няма да има много полза. Цените вероятно са били малко надути, съответно падат надолу, което е миже да те лъже."
"Чух за кампанията, но не потърсих стикера, защото идвам за нещо конкретно. Много хора биха се възползвали."
На седмична база в Министерството на икономиката и индустрията ще се прави анализ, за да се следи динамиката на цените, поясняват оттам. В следващ етап на сайта на ведомството потребителите ще могат да намерят намалението на продукта и ще видят откъде могат да го закупят.
Инициативата „Достъпно за вас“ трябваше да започне в началото на месеца, но се изчакваше становище на Комисията за защита на конкуренцията, които първоначално се обявиха против кампанията с мотива, че ще наруши ценовата конкуренция между търговците.
Повече чуйте в звуковия файл.
Обзор посрещна първите туристи. Част от тях са настанени в хотели, а други са в къщи за гости, обясни кметът Христо Янев. Заетостта все още е частична. Градът е подготвен за предстоящия летен сезон. Отворени са всички обекти. Четирите плажа под концесия са почистени, а един от тях - Обзор -Централен, получи тази година "Син флаг." Това е оценка за..
Община Бургас официално се присъедини към Националната кампания „Климатичните курорти на България“, организирана от Българската асоциация за климатолечение и здравен туризъм. Инициативата цели да информира обществеността и местната власт за значението на статута „климатичен курорт“ и да популяризира България като дестинация за климатолечение и здравен..
Започва прибирането на зърнената реколта в Ямболска област. Традиционно зажънването на ечемика е в община Тунджа, която разполага с близо1 млн. декара обработваема земя. Очакванията на от региона са за по- ниски добиви в сравнение с миналата година, както при зърнените, така и при техническите култури. Като основни причини се посочват падналите..
Юридическите казуси относно платеното преференциално паркиране в Поморие са приключили в полза на общината. Така новите промени в Наредба № 23 са вече в сила, съобщи кметът Иван Алексиев. Информация за паркоместата и разпределението им започва от 16 юни, обясни кметът Иван Алексиев днес по време на изявление в YouTube канала си: "Надявам се..
Ръст на чуждите летовници у нас и над 25 млн. пътувания на българи в България очакваме у нас по данни на Института за анализи и прогнози в туризма. В интервю за БНР Бургас председателят му проф. Румен Драганов посочи, че въвеждането на еврото няма да доведе до затруднения в бранша. "Турист №1 на България е българският турист. Тази година..
В масивите на село Търнава, община Тунджа, ще се проведе утре (12 юни) официалното откриване на тазгодишната жътвена кампания с традиционния обичай „Зажънване“. Началото ще бъде дадено в 11 часа. Организатори на събитието са община Тунджа и „Пеликан Агро“.
Съвкупният ефект от компаниите в сферата на модерната търговия в България е достигнал 15,5 млрд. лева за икономиката през 2024 година. Това сочат данни от проучване на Института за пазарна икономика (ИПИ) за ролята и социално-икономическия принос на сектора в страната. То е направено по искане на Сдружението за модерна търговия (СМТ)...
Юридическите казуси относно платеното преференциално паркиране в Поморие са приключили в полза на общината. Така новите промени в Наредба № 23 са..
Ръст на чуждите летовници у нас и над 25 млн. пътувания на българи в България очакваме у нас по данни на Института за анализи и прогнози в туризма. В..
Започва прибирането на зърнената реколта в Ямболска област. Традиционно зажънването на ечемика е в община Тунджа, която разполага с близо1 млн. декара..