Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Веселин Налбантов, БХРА:

20% е ръстът на предварителните резервации по Южното Черноморие

Очаква се добър летен сезон, чуждите пазари се запазват

| обновено на 04.04.24 в 08:20

С покачването на температурите започваме да мислим за почивка и море. Но дали хотелите са готови да ни приемат и какво се случва седмици преди официалния старт на летния сезон, Веселин Налбантов, който е зам.-председател на Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация /БХРА/ дава отговори на тези въпроси:

„Всички са подготвили базите си за летния сезон. А ранните записвания са по-добри от миналата година. 20% е ръстът на предварителните резервации в хотелите по Южното Черноморие. Още на 1 май отварят някои хотели и места за настаняване заради празниците Великден и Гергьовден. Времето е хубаво, дават го да се задържи така.“

Само преди дни посрещнахме първите чуждестранни туристи след влизането на България в Шенген по въздух и вода и след едномесечния ремонт на летището в Бургас.

Според Веселин Налбантов, пазарите ще се задържат такива, каквито ги знаем:

„Ще имаме полски, чешки, словашки, румънски, английски туристи. Дори и при немските туристи има някакъв ръст. Те са такива германците, че малко да им падне еврото и почват да спестяват повече. Не е вярно тълкуването, че нямаме български туристи по нашето Черноморие. Напротив, имаме много и те са най-желаните гости. Всички са добре дошли!“

Знаем, обаче, че освен желанието за почивка и намирането на подходящ хотел, важна част от планирането на пътуване е финансовото ни състояние. Ще има ли повишаване на цените по родното Черноморие? Въпрос, който всеки си задава преди да започне своята подготовка за сезона. Веселин Налбантов посочи:

„Всички колеги са внимателни с цените. Знаем, обаче, че всичко поскъпна – ако преди година си успявал да влезеш в магазина и да напазаруваш за 30 лева, то сега вече за същото ще дадеш към 100 лева. Естествено е някъде да мръднат цените, защото по никакъв друг начин не можем да задоволим вкуса на хората. Виждам и други колеги, няма да има драстичен скок на цените.“

Цените свързваме с качеството на продукта, който ни се предлага. Дали, обаче, хотелиерите успяват да покрият очакванията на туристите?

„Където и да ходя в чужбина, навсякъде е в пъти по-висока цената, отколкото тук, а не получавам нужното качество. Сбъркана е нашата философия, но има нещо и в стратегията за туризма в страната. Защото не е пълна. Трябва да има регламент и в ол-инклузива. Мен много ме дразни, че в нашия Закон за туризма няма задължението във всяко едно заведение, хотел и място за настаняване да има униформи. Трябват някакви промени!“, каза Веселин Налбантов.

Част от хотелите вече са запълнени, посочи зам.-председателят на БХРА:

„Има хотели, които вече имат стоп сейлове /от англ. ”stop sale”– спиране на продажбата/, а ранните сезони вече изчезнаха, защото там пък са много ниски цените. Тука има, обаче, едно наддаване на все по-ниски цени, но то е за сметка на качеството.“

Веселин Налбантов се надява да не се запази тенденцията, която преследва туристическия бранш, а именно:

„Миналата година, благодарение на пресата палачинката се обърна. В началото на сезона предната година имаше там едни мини, язовири, темата със замърсяването на водата…Има едни такива конспирации, които някой подмята, но те не са верни.“

Чуйте повече в разговора с Веселин Налбантов в звуковия файл:


БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Новините в развитие можете да следите и в нашата Facebook страница, както и в Twitter. Последвайте ни и в Instagram и YouTube за различния поглед на събитията от деня.
ВИЖТЕ ОЩЕ

Трудна година отчитат лозарите от община Стралджа

С високи изкупни цени, но ограничени количества започна гроздоберът в община Стралджа. Голяма част от  лозовите масиви бяха засегнати от ниските пролетни температури и сланите, пожари унищожиха над 2000 декара лозя през лятото.  Втора изключително трудна година за лозарите от региона, тъй като климатичните аномалии продължават, а пожарите унищожават..

публикувано на 10.09.25 в 09:10

Държавен фонд „Земеделие“ отваря допълнителен прием по схемите „Училищен плод“ и „Училищно мляко“

Държавен фонд „Земеделие“ отваря допълнителен прием по схемите „Училищен плод“ и „Училищно мляко“, съобщават от ведомството.  В периода 9 септември – 11 септември 2025 г. могат да се подават заявления за одобрение на заявители по училищните схеми за доставка на плодове, зеленчуци, мляко и млечни продукти през настоящата учебна година 2025/2026 г. Целта е..

публикувано на 08.09.25 в 17:00

С писма и обаждане по телефона НАП напомня на граждани да декларират доходите си

НАП стартира информационна кампания спрямо физически лица, за които има данни, че през 2024 година са получили  доходи от хонорари, земеделски субсидии, суми от наложени платежи от продажби в Интернет, наеми и др., но са пропуснали да ги декларират. Над 27 000 лица ще получат писма, имейли или обаждане по телефона, като гражданите трябва да обявят..

публикувано на 05.09.25 в 14:00

Царево предпочитано от висок и среден клас туристи, отчитат успешен сезон

Успешен туристически сезон отчитат в община Царево. Курортните места в района се утвърждават като дестинация за висок и среден клас туристи , каза кметът Марин Киров. Традиционно те са предпочитани от летовници от България, както и от гости от Полша, Чехия, Германия, за първи път и от Дания. Киров коментира:„ Успешен сезон в продажбата на..

публикувано на 05.09.25 в 09:30

КНСБ: Разлика от 20 до 70% между цена на едро и дребно на основни храни

Разлика от 20 до 70% между цена на едро и дребно на основни хранителни стоки е установило наблюдение на КНСБ . Това обяви президентът на синдиката Пламен Димитров.  От структурата потвърдиха, че стоят твърдо зад увеличението на минималната работна заплата на 1213 лева от 1 януари. Експертите са  категорични, че няма връзка между повишението на..

публикувано на 04.09.25 в 15:55

Владимир Крумов: Стартираме кампанията за удължаване на сезона по Южното Черноморие (ОБНОВЕНА)

Министерството на туризма съвместно с Областната администрация на Бургас стартира „ДългоЛятие“ – първата инициатива, която цели да удължи туристическия сезон на Южното Черноморие и да покаже, че регионът има какво да предложи и извън традиционните летни месеци. Кампанията представя Южното Черноморие като дестинация, която съчетава..

обновено на 04.09.25 в 13:51

Несебър начело в класация на "Дейли мейл" за плажна дестинация

Несебър, един по-малко известен морски скъпоценен камък в България, пълен с бели пясъчни плажове, стар град, включен в списъка на ЮНЕСКО и достъпна храна и напитки, така гласи анотацията за българския черноморки курорт в статия на вестник "Дейли имейл“, който, в сътрудничество с easyJet, го поставя начело в своята класация за най-достъпни плажни..

публикувано на 04.09.25 в 12:25