Деветдесет и седем работни места ще се създадат в община Болярово чрез разкриване на нови социални и интегрирани здравно-социални услуги за резидентна грижа и специализирани социални услуги за над 90 потребителя.
В момента общинската администрация подготвя проект, с който ще се кандидатства за финансиране от Националния план за възстановяване и устойчивост, по процедура за директно предоставяне на средства „Изграждане и оборудване на нови социални и интегрирани здравно-социални услуги за резидентна грижа и специализирани социални услуги за лица с увреждания“.
В проекта се предвижда да се създадат шест нови социални услуги „Резидентна грижа за пълнолетни лица с интелектуални затруднения“ с общ капацитет 90 потребителя и един Център за специализирана подкрепа за
лица с увреждания и техните семейства с капацитет от 30 потребителя.
Прогнозното финансиране е над 9 милиона лева, а крайният срок за изграждане и оборудване на услугите е месец юни 2026 година.За изграждането на центъра за специализирана подкрепа за лица с увреждания и техните семейства се предвижда ново строителство на двуетажна сграда, разположена свободно в богато озеленен двор. В непосредствена близост ще бъдe изграден паркинг с достъпно паркомясто и място за паркиране. Сградата ще разполага със собствени вход и изходи с лесен достъп до прилежащото дворно пространство и осигурен маршрут от достъпното място за паркиране.
Всяка една от шестте „Резидентни грижи за пълнолетни лица с интелектуални затруднения“ ще се помещава самостоятелно в отделен урегулиран поземлен имот с по три или четири свободно стоящи едноетажни сгради за по 5бр. обитатели. Всяка сграда ще разполага с по 3 или четири спални помещения за по 1 или двама обитатели със санитарни помещения и помещения за общо ползване – дневна-трапезария с кухненски бокс, входно
фоайе, коридор, мокро помещение с пералня-сушилня.
Във всяка от сградите и в прилежащото пространство ще бъде осигурена достъпна средата, в т.ч. и достъп до сградите за транспортни средства. Имотите ще разполагат с прилежащо дворно пространство за организиране на занимания на открито, спортуване и отдих на потребителите със съответното парково обзавеждане и външно осветление. За персонала ще се изградят отделни сгради със складови помещения, канцелария, фоайе и стая за почивка със санитарно-битов възел.
Новите социални услуги ще се разкрият в село Мамарчево на общински терен с площ от 14 декара.
Крайната цел е да се закрие Домът за пълнолетни лица с умствена изостаналост в село Малко Шарково, като се създадат нови подходящи условия за живот и грижа на потребителите в село Мамарчево, с по-улеснен
достъп до здравни услуги и социална среда, а не както е в момента – изолирано извън населено място и всякаква възможност за социализация. Жителите на село Мамарчево подкрепиха идеята на общинското ръководство и дадоха своето съгласие за разкриване на социалните услуги на общоселско събрание, проведено на първи август тази година.
Общинският съвет на Болярово също прие необходимите решения, с които дава своето съгласие за местоположението на услугите и гарантира тяхната устойчивост. Агенцията за качеството на социалните услуги изпрати писмо за подкрепа, с което съгласува проектните намерения на община Болярово. Крайният срок за подаване на проектното предложение е 31.10.2024 година.
Намерено е финансиране за пречиствателна станция и изграждане на канализация в Българово. Изградената до момента канализация там обхваща само част от града, информират от Община Бургас. Оттам напомнят, че Българово е вторият град в общината, но все още няма своя пречиствателна станция. Изграждането на канализацията започна още..
Над 170 безработни се включиха в организираните от Агенцията по заетостта трудови борси в Ямбол. В момента в региона се отчита най- високата за сезона безработица. Стълпотворение от безработни очакваха представителите на 16- те работодателски фирми, които се се включиха в борсите: „За работа чакаме, имам осми клас. Мога да работя в заводи, да..
Част от бургаската ул. „Ивайло“ ще бъде затворена за ремонт за повече от месец. Там ще се извършват ремонтно-възстановителни дейности на битово-фекална канализация. Затова и о т 10:30 часа на 07.02.2025 г. /петък/ до 14.03.2025 г. се затваря за движение на автомобили участъкът от ул. „Цар Самуил“ до ул. „Христо Фотев“. Там ще бъде въведена..
Плакет за заслуги към общината получиха Радостин и Мартин, които спасиха общинския пазар в Поморие от изгаряне. Днес кметът Иван Алексиев награди младежите. Той ще внесе в Общински съвет и докладна записка, с която ще предложи осигуряването на парична награда за смелата постъпка на двете момчета. Полицията в Поморие задържа мъж за палежа на..
Бургас отбеляза 147 години от своето освобождение с празничен ритуал по полагане на венци и цветя, изложба и фолклорен концерт. На 6 февруари 1878 година в града влиза „летящият отряд“ на полковник Александър Лермонтов и така се слага край на османското иго, продължило пет века. Под звуците на националния химн и в присъствието на..
Община Поморие оттегли предложението си за подмяна на 63 стари дървета в центъра на града с нови. Седмица след първата среща с жителите на Поморие, на която беше представена идеята, заради създалото се напрежение Общината организира втора среща. Снощи, в новото читалище на града, кметът Иван Алексиев предложи един демократичен подход за решаването..
От 20 февруари ще започне изплащането на компенсациите, които държавата отпусна за абонатите, останали без ток по време на Коледните празници. Това обяви заместник-министърът на енергетиката Георги Самандов. Парламентарната комисия по енергетика изслуша и представители на КЕВР и трите ЕРП-та за авариите, оставили без електрозахранване стотици..
Община Поморие оттегли предложението си за подмяна на 63 стари дървета в центъра на града с нови. Седмица след първата среща с жителите на Поморие, на..
Бургас ще почете с поредица от събития, 147 години от своето освобождение. На 6 февруари програмата предвижда полагане на венци и цветя, изложба и..
Основен ремонт на фонтана и градинката на бургаския булевард "Демокрация" срещу Трета полоклиника предвижда общината. На сайта на администрацията..