Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

С вино, лавандула и сол Община Поморие промотира алтернативен туризъм в Лондон

| обновено на 07.11.24 в 12:08
5
Снимка: Министерство на туризма

Поморие е единствената община от Южното Черноморие, която участва в най-голямата туристическата борса в Европа World Travel Market в Лондон. 27 туристически фирми, сдружения и общини, сред тях и концесионерът на летище Бургас, се включват в изложението.

"Община Поморие представя своите възможности за алтернативни форми на туризъм като винен туризъм и балнео и СПА-туризъм", посочва Щерион Златаров, старши експерт "Туризъм" в морската община.

Винена дегустация, лавандула и сол, производство  на Музея на солта докосват посетителите на изложението до местните вкусове и аромати, добави Златаров. По думите му подобни изложения са ценни заради директната връзка с туроператори и хотелиери:

"Щандът ни е напълно конкурентен на това, което предлагат другите спрямо ресурсите, с които държавата ни разполага. Идеята е да се развива четирисезонен целогодишен туризъм."


44-тото издание на борсата българският щанд е разположен на над 300 кв. м. Тази година водещ акцент са възможностите за винен туризъм у нас, като са представени Североизточна България, Тракийската низина и Розовата долина, Южен Сакар, Долината на Струма, Западна и Централна Дунавска равнина с качествено типично за региона вино, поясняват от Министерството на туризма.

В рамките на световното туристическо изложение WTM в Лондон, министърът на туризма на България Евтим Милошев проведе срещи с европейски министри на туризма, обсъждайки нови възможности за сътрудничество и укрепване на туризма в региона. Основен акцент бе поставен върху създаването на общ туристически продукт – „Бранд Балкани“, и подобряването на въздушната свързаност между балканските столици. Министър Милошев се срещна с колегите си от Италия Даниела Сантанке, Гърция Олга Кефалояни, Сърбия Хюсеин Мемич, Хърватия Тончи Главина и Черна гора Симонида Кордич, както и със заместник-министъра на туризма на Турция Надир Алпаслан.

Министерството на туризма и National Geographic обявиха съвместна рекламна кампания, насочена към представянето на страната ни като атрактивна дестинация за винен, гастрономически и MICE туризъм. В рамките на кампанията, екипът на National Geographic Creativeworks ще посети България, за да заснеме вдъхновяващи рекламни видеоклипове, които ще бъдат излъчвани по National Geographic и 24 Kitchen в Европа. Рекламните клипове ще стартират на пет ключови пазара — Великобритания, Германия, Испания, Полша и Франция, като допълнително съдържание ще се излъчва в Нидерландия, Сърбия, Словения и Хърватия. Кампанията включва над 2 430 излъчвания на рекламни клипове и ще обхване широк набор от формати в телевизионния и дигитален спектър.


 Всяка година лондонското изложение се посещава от около 43 000 души, а изложителите са близо 5000.

Повече чуйте в звуковия файл.




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Новините в развитие можете да следите и в нашата Facebook страница, както и в Twitter. Последвайте ни и в Instagram и YouTube за различния поглед на събитията от деня.

Галерия

ВИЖТЕ ОЩЕ

С писма и обаждане по телефона НАП напомня на граждани да декларират доходите си

НАП стартира информационна кампания спрямо физически лица, за които има данни, че през 2024 година са получили  доходи от хонорари, земеделски субсидии, суми от наложени платежи от продажби в Интернет, наеми и др., но са пропуснали да ги декларират. Над 27 000 лица ще получат писма, имейли или обаждане по телефона, като гражданите трябва да обявят..

публикувано на 05.09.25 в 14:00

Царево предпочитано от висок и среден клас туристи, отчитат успешен сезон

Успешен туристически сезон отчитат в община Царево. Курортните места в района се утвърждават като дестинация за висок и среден клас туристи , каза кметът Марин Киров. Традиционно те са предпочитани от летовници от България, както и от гости от Полша, Чехия, Германия, за първи път и от Дания. Киров коментира:„ Успешен сезон в продажбата на..

публикувано на 05.09.25 в 09:30

КНСБ: Разлика от 20 до 70% между цена на едро и дребно на основни храни

Разлика от 20 до 70% между цена на едро и дребно на основни хранителни стоки е установило наблюдение на КНСБ . Това обяви президентът на синдиката Пламен Димитров.  От структурата потвърдиха, че стоят твърдо зад увеличението на минималната работна заплата на 1213 лева от 1 януари. Експертите са  категорични, че няма връзка между повишението на..

публикувано на 04.09.25 в 15:55

Владимир Крумов: Стартираме кампанията за удължаване на сезона по Южното Черноморие (ОБНОВЕНА)

Министерството на туризма съвместно с Областната администрация на Бургас стартира „ДългоЛятие“ – първата инициатива, която цели да удължи туристическия сезон на Южното Черноморие и да покаже, че регионът има какво да предложи и извън традиционните летни месеци. Кампанията представя Южното Черноморие като дестинация, която съчетава..

обновено на 04.09.25 в 13:51

Несебър начело в класация на "Дейли мейл" за плажна дестинация

Несебър, един по-малко известен морски скъпоценен камък в България, пълен с бели пясъчни плажове, стар град, включен в списъка на ЮНЕСКО и достъпна храна и напитки, така гласи анотацията за българския черноморки курорт в статия на вестник "Дейли имейл“, който, в сътрудничество с easyJet, го поставя начело в своята класация за най-достъпни плажни..

публикувано на 04.09.25 в 12:25

МЗХ: Ще има нова интервенция „Биологично животновъдство“ с бюджет 85 млн. евро по Стратегическия план

Създава се нова интервенция „Биологично животновъдство“ с бюджет 85 млн. евро. Това бе решено в рамките на Комитета по наблюдение на Стратегическия план за развитие на земеделието и селските райони 2023 – 2027. Тя ще е алтернатива на досегашната екосхема за биологично земеделие (селскостопански животни) и ще бъде с тригодишен ангажимент, съобщи..

публикувано на 04.09.25 в 09:14

Бургас става домакин на бизнес форум за икономическо развитие

Регионална бизнес конференция „Икономическо партньорство и развитие на бизнеса в регион Бургас“ ще събере представители на институции, бизнес организации и международни компании в Бургас. Форумът ще се проведе на 18 септември от 16:00 ч. в Експо център „Флора“ и се организира от Община Бургас и Лидер.БГ под патронажа на кмета Димитър Николов, който ще..

публикувано на 03.09.25 в 15:40