Oт месец март тази година в община Котел ще посрещат испански туристи. Котел и Жеравна са включени в програмите на един от най-големите испански туроператори – „Mapa Tours“. Той е част от бранд, който е един от най-силните на латиноамериканския пазар. Партньор за осъществяването на идеята е Асоциация „Рафаел-инфо, култура и туризъм“.
Програмата, в която общината е включена, е почти целогодишна, като очакванията са да стартира от март и да продължи до края на октомври, съобщи кметът на Община Котел Коста Каранашев.
„Котел беше забелязан от тази испанска туроператорска испанска фирма, след като реализирахме една идея да изрисуваме общинските сгради на тема „българска шевица и котленски килими“. Оказа се, че в Каталуния също има град, където фасадите са изрисувани и това е направило впечатление. Испанците предложиха да се организират групи с испански туристи, които да посещават региона ни!“
Коста Каранашев посочи, че гостите ще имат възможност да разгледат Котел, Жеравна, Медвен, Катунище и да се запознаят със специфичната местна архитектура и да усетят духа на миналото по тези места.
„Тук има една уникална атмосфера – калдъръмите, дървените къщи, местните хора и това създава едно различно преживяване от общоприетия европейски туризъм, което сигурен съм ще направи впечатление! Местният бизнес също трябва да откликне на това предизвикателство, което е една по трудна тема!“
Възрожденският град е готов да предложи интересни места, които разказват за историята и традиции, красива природа и богатството на българския фолклор чрез посещение в училище „Филип Кутев", което е единственото в Европа и второ в света музикално училище за фолклор, разказа още кметът на Котел:
„Ще имаме летен атракцион – автовлакче ще отвежда туристи до музеите и забележителностите в града. Работим и по няколко екопътеки с беседки и чешми. Ще надграждаме идеите, за да можем да предложим още интересни неща на туристите!"
За да се реализира идеята за организираните посещения на испански туристи, предстои работна среща с представител на испанския туроператор, за да бъдат уточнени групите и интензивността на гостувания през това лято.
повече може да чуете в звуковия файл:С високи изкупни цени, но ограничени количества започна гроздоберът в община Стралджа. Голяма част от лозовите масиви бяха засегнати от ниските пролетни температури и сланите, пожари унищожиха над 2000 декара лозя през лятото. Втора изключително трудна година за лозарите от региона, тъй като климатичните аномалии продължават, а пожарите унищожават..
Държавен фонд „Земеделие“ отваря допълнителен прием по схемите „Училищен плод“ и „Училищно мляко“, съобщават от ведомството. В периода 9 септември – 11 септември 2025 г. могат да се подават заявления за одобрение на заявители по училищните схеми за доставка на плодове, зеленчуци, мляко и млечни продукти през настоящата учебна година 2025/2026 г. Целта е..
НАП стартира информационна кампания спрямо физически лица, за които има данни, че през 2024 година са получили доходи от хонорари, земеделски субсидии, суми от наложени платежи от продажби в Интернет, наеми и др., но са пропуснали да ги декларират. Над 27 000 лица ще получат писма, имейли или обаждане по телефона, като гражданите трябва да обявят..
Успешен туристически сезон отчитат в община Царево. Курортните места в района се утвърждават като дестинация за висок и среден клас туристи , каза кметът Марин Киров. Традиционно те са предпочитани от летовници от България, както и от гости от Полша, Чехия, Германия, за първи път и от Дания. Киров коментира:„ Успешен сезон в продажбата на..
Разлика от 20 до 70% между цена на едро и дребно на основни хранителни стоки е установило наблюдение на КНСБ . Това обяви президентът на синдиката Пламен Димитров. От структурата потвърдиха, че стоят твърдо зад увеличението на минималната работна заплата на 1213 лева от 1 януари. Експертите са категорични, че няма връзка между повишението на..
Министерството на туризма съвместно с Областната администрация на Бургас стартира „ДългоЛятие“ – първата инициатива, която цели да удължи туристическия сезон на Южното Черноморие и да покаже, че регионът има какво да предложи и извън традиционните летни месеци. Кампанията представя Южното Черноморие като дестинация, която съчетава..
Несебър, един по-малко известен морски скъпоценен камък в България, пълен с бели пясъчни плажове, стар град, включен в списъка на ЮНЕСКО и достъпна храна и напитки, така гласи анотацията за българския черноморки курорт в статия на вестник "Дейли имейл“, който, в сътрудничество с easyJet, го поставя начело в своята класация за най-достъпни плажни..
С високи изкупни цени, но ограничени количества започна гроздоберът в община Стралджа. Голяма част от лозовите масиви бяха засегнати от ниските пролетни..