Платеното паркиране в града е една от най-горещите и спорни теми в Бургас, тя винаги буди дебати и много коментари. И това се отнася както за цената, така и за самото зониране. Миналата година имаше нови предложения за изменения на зоните и въвеждането на червена, но до обособяването й така и не се стигна. Паркирането беше завишено от 1 лев на 1.30 лева. Сега общинската администрация предлага ново увеличение. Един час престой ще стане 2 лева. Целта е да се намалят автомобилите в централна градска част.
Предложението няма да бъде подкрепено от групата на БСП, категоричен и лаконичен беше общинският съветник Чанко Мирчев:
"Нашата позиция на групата общински съветници винаги е била против увеличението на зоната. Винаги сме защитавали тази позиция. Не считам, че ще има ефект, затова и не я подкрепяме."
Против са и от групата на СЕК , обясни Иван Иванов:
"Няма да подкрепим това предложение. Само преди една година беше увеличена синята зона от 1 лев на 1.30 лева. Смятаме, че увеличението ще напълни общинската хазна. За да се осигурят повече паркоместа, трябва да се направи или почасово паркиране в ЦГЧ и то само в определени райони до два или до три часа, или да се спре изцяло движението в центъра. Увеличението от два лева, не мисля, че ще постигне този резултат, който са си поставили Общината.
И общинският съветник от "Възраждане" Виолета Диянова не одобрява поскъпването:
"Увеличението не решава въпроса както на живущите, така и на хората, които идват в центъра, те така или иначе няма къде да паркират. Решението от една страна е увеличение на броя на паркингите, изграждането на нови такива и създаването на буферни. От друга страна е повишаване на ефективността на градския транспорт. Аз съм негов ползвател. Това, което установявам, е, че той може да е бърз, но изключително много се чака. В пиковите часове големите автобуси са претъпкани."
ПОВЕЧЕ В ЗВУКОВИЯ ФАЙЛ
Евелина Михалева от групата на ГЕРБ в общинския съвет и председател на комисията по транспорт гостува в предаването "Булевард Демокрация".
Относно ефекта от увеличението на платеното паркиране тя обясни:
"Проблеми с паркирането има в цял свят и нито един голям град не ги е решил изцяло.Трафикът се увеличава не само в България, не само в Бургас, а навсякъде. Хората ползват постоянно леките си коли. Не мисля, че ще се реши генерално проблема с паркирането. Но ще накара хората да се замислят, дали да останат три часа, или четири. Освен това увеличение, ние искаме централна градска част, един заключен център, който в комисията по транспорт нарекохме червената зона, да бъде с ограничение на часовете за паркиране и те да не са повече от три часа."
До реализацията на тази идея не се е стигнало, тъй като в настоящия момент текат ремонтни дейности на много места в рамките на синята зона и това би създало проблеми на живущите в този периметър. Като завършат ремонтите ще влезе още една територия в синя зона, уточни Михалева и допълни, че граждани постоянно изпращат молби за увеличение на платените места.
Председателят на транспортната комисия заяви, че възможностите за изграждането на нови паркинги са ограничени. Една от причините е, че градът е заобиколен от вода и има много подпочвени води. Друга е, че гражданите не са готови да приемат етажните паркинги, поясни тя:
"Търсят се много варианти, единият, който мисля, че ще стане, е на " Мария Луиза". Г-н Николов е пред сключване договор с НКЖИ, ще помогнем на хората от "Възраждане", защото там е най-големият проблем. Главният архитект вече прави проекти и за надграждане на паркинга на "Гурко".
Под съществуващия паркинг не може да се копае, защото има бомбоубежища, поясни председателят на транспортната комисия.
На едно от заседанията на комисията ученици настояха за повече автобусите в пиковите часове, защото са препълнени след края на учебните часове. Михалева съобщи, че с гимназисти са посетили "Бургасбус" и от началото на годината са пуснати повече коли на градския транспорт.
ПОВЕЧЕ В ЗВУКОВИЯ ФАЙЛ:Правителството ще подготви Закон за учредяване на Национален фонд "България днес и утре". Новата структура ще координира стратегическия процес по изграждане и налагане на единен бранд на България в международен план. Това стана ясно от приетата законодателна програма на правителството до края на годината. Стъпки за учредяване на Национален..
Заплатите в Бургас се покачват, но остават под средното за страната: 2 048 лв. срещу 2 572 лв. за България. По този показател областта е на 11-о място. Най-висока средна работна заплата получават наетите в столицата - 3 489 лв., а най-ниското месечно заплащане е в областите Кюстендил - 1 779 лв., Смолян - 1 801 лв. и Видин - 1 818 лева...
Незрящите хора у нас ще се ориентират по специална матрица при въвеждането на еврото. Това обясни пред БНР Васил Долапчиев, председател на Съюза на слепите в България. Има разлика в размера на банкнотите в лева и евро и матрицата ще улеснява разпознаването им. Разработен е и макет с отвори на монетите. Разликата в дължините на някои от..
На работна среща в Малта са обсъдени основните приоритети в Програмата за морско дело и рибарство, която е за периода до 2027 година. Това каза за БНР Бургас изпълнителният директор на ИАРА д-р Николай Георгиев, след срещата в морската държава. Специален акцент в разговорите в Ла Валета, между зам.-министъра Стефан Бурджев и ресорният министър на..
Около половин милион туристи са посетили остров „Св. Анастасия“ за 11-те години от съществуването на комплекса там. На Успение Богородично островът празнува, както и храмът, разположен на късчето земя край Бургас. Поради силното вълнение на морето и вятъра, обаче, тържествената програма за днес е отменена, съобщиха във Фейсбук страницата си от..
Вероятност от фалити на малки бензиностанции поради липса на добавката биоетанол. Това прогнозира Росинка Бъчварова от сдружението на малките търговци на горива. От март месец тази година има задължителна директива, че бензина в Европейския съюз трябва да съдържа поне 10% от специфичната добавка. Тя се произвежда от житни култури, което е и една..
Четири организации през зимата призоваваха за бойкот на големите търговски вериги и настояваха за промени в ценообразуването, наличието на български продукти в търговските обекти и апелираха потребителите да избират малките квартални магазинчета.Сега управляващите предлагат промени от една страна - в закон, с който да се регулират българските..
Заплатите в Бургас се покачват, но остават под средното за страната: 2 048 лв. срещу 2 572 лв. за България. По този показател областта е на 11-о място...
Правителството ще подготви Закон за учредяване на Национален фонд "България днес и утре". Новата структура ще координира стратегическия процес по..