Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Какво е бъдещето на рекламата в туризма?

Тематична среща с маркетинг експерти се проведе в Бургас

Социалните мрежи са модерното място за реклама дори и в туристическия бранш. Тематичен форум за дигиталните услуги, които могат да предложат хотелите в страната, се проведе в Бургас. Присъстваха представители на администрацията, туристическия сектор и маркетинг експерти.


Не се залага достатъчно на маркетинга в сектора, стана ясно на срещата.

Късно е вече да се стартира рекламна кампания в туристическия бранш за летния сезон, съобщи маркетинг експертът Николай Кадийски:

„Най-логичният вариант е рекламната кампания да стартира още след Нова година, най-късно през февруари, защото хората си правят планове, заделили са средства и започват да търсят оферти.“

Николай Кадийски

Най-добрият вариант за реклама в днешното дигитално време е съдържание с кратки видеа до 35 секунди като всяка платформа е подходяща, посочи още Кадийски.

Рекламната стратегия в туристическия бранш в страната е недостатъчна особено за малките хотели:

„Някои хотели нямат дори локация в Google къде се намират, което е голям проблем. Липсва им дигитално образование.“

Голяма част от рекламата в социалните мрежи се извършва и от т.нар. инфлуенсъри. Има, обаче, и UGC (User Generated Content) създатели. Съдържанието е по-емоционално и е като част от ежедневието на обикновените потребители, обясни журналистът Стела Колева:

„Хората не остават с натрапчивата мисъл, че им пробутват реклама. Този тип създатели имат по-семпло съдържание, в което може да дават съвети, да показват хотела, къде и какво са хапнали, кои са забележителностите в региона. Бизнесът трябва да проумее, че дори и да изглежда аматьорско, това се харесва на хората и на алгоритмите също.“

Стела Колева

Чуйте повече в звуковия файл:


БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Новините в развитие можете да следите и в нашата Facebook страница, както и в Twitter. Последвайте ни и в Instagram и YouTube за различния поглед на събитията от деня.
ВИЖТЕ ОЩЕ

Кметът Иван Гайков: Лятото на 2025 година е най-силният сезон за Приморско

Лятото на 2025 година е най-силният сезон за община Приморско. Значителен ръст на туристите в сравнение с изминалите години, отчитат от екипа на кмета Иван Гайков, както и от туристическия бранш в Приморско. Основните показатели, които са довели до увеличаването на туристите, са добре разработеният туристически продукт, активните усилия за..

публикувано на 29.09.25 в 13:00

Българските туристи избират родните дестинации пред чужбина

България остава предпочитаната дестинация за нашите сънародници. Това показва представително проучване за нагласите на българите към туризма и почивките в страната, реализирано по поръчка на Министерството на туризма. То е извършено от социологическа агенция „Тренд“ и е по повод Световния ден на туризма. 51% от анкетираните заявяват, че..

обновено на 27.09.25 в 16:14

Успешен сезон за Южното Черноморие с ръст на туристи от 5%

Успешен сезон с ръст от 5% на туристите и 10% на приходите отчитат от Бургаската регионална туристическа камара в Световния ден на туризма. С 10% обаче са завишени и разходите, отбелязват от камарата. Оттам уверяват, че сектор туризъм е един от най-подготвените за приемането на еврото. Христина Славова, член на управителния съвет на..

обновено на 27.09.25 в 12:56

Тахов: Законопроектът за виното и спиртните напитки ще бъде преработен

Министърът на земеделието Георги Тахов каза, че законопроектът за виното и спиртните напитки, който беше свален от обществено обсъждане, ще бъде преработен и представен в новия си вариант, след като бъде съгласуван и с браншовите организации:  "Той мина през всички работни групи и беше в пълен синхрон с европейското ни законодателство и с регламентите..

публикувано на 27.09.25 в 11:00

Два любими обекта в Бургас с безплатни посещения днес

Безплатни посещения на два любими обекта в Бургас днес. Поводът е 27 септември - Световен ден на туризма, а инициативата е на общината.  Общинско предприятие „Туризъм“ се присъединява към инициативата на общинската администрация и ще посреща посетители при вход свободен в два от най-посещаваните си обекти - остров Света Анастасия и..

публикувано на 27.09.25 в 07:50

Популяризират старите традиции на местните рибари от Ченгене скеле с нов проект

Старите традиции на местните рибари от Културно туристическия комплекс „Ченгене скеле“ ще бъдат популяризирани с нов проект. За неговото изпълнение Община Бургас ще кандидатства за финансиране пред Национален фонд „Култура“.  Проектът носи наименованието „Ченгене скеле – пътуване през историята на Бургаския залив“ и е на обща стойност 54 050,00..

публикувано на 28.09.25 в 10:00

Интерактивни експонати и виртуален гид ще популяризират традициите на бургаските рибари

Обновяване на експозиционната къща „Евксински понт“ се планира по проект, с който община Бургас ще кандидатства пред Национален фонд „Култура“.  С реализирането му посетителите ще имат възможност да се запознаят с нов виртуален гид под формата на филм. Предвижда се още в нея да бъдат експонирани макети, които да дават по-пълна представа за морското..

публикувано на 26.09.25 в 11:21