Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Какво е бъдещето на рекламата в туризма?

Тематична среща с маркетинг експерти се проведе в Бургас

Социалните мрежи са модерното място за реклама дори и в туристическия бранш. Тематичен форум за дигиталните услуги, които могат да предложат хотелите в страната, се проведе в Бургас. Присъстваха представители на администрацията, туристическия сектор и маркетинг експерти.


Не се залага достатъчно на маркетинга в сектора, стана ясно на срещата.

Късно е вече да се стартира рекламна кампания в туристическия бранш за летния сезон, съобщи маркетинг експертът Николай Кадийски:

„Най-логичният вариант е рекламната кампания да стартира още след Нова година, най-късно през февруари, защото хората си правят планове, заделили са средства и започват да търсят оферти.“

Николай Кадийски

Най-добрият вариант за реклама в днешното дигитално време е съдържание с кратки видеа до 35 секунди като всяка платформа е подходяща, посочи още Кадийски.

Рекламната стратегия в туристическия бранш в страната е недостатъчна особено за малките хотели:

„Някои хотели нямат дори локация в Google къде се намират, което е голям проблем. Липсва им дигитално образование.“

Голяма част от рекламата в социалните мрежи се извършва и от т.нар. инфлуенсъри. Има, обаче, и UGC (User Generated Content) създатели. Съдържанието е по-емоционално и е като част от ежедневието на обикновените потребители, обясни журналистът Стела Колева:

„Хората не остават с натрапчивата мисъл, че им пробутват реклама. Този тип създатели имат по-семпло съдържание, в което може да дават съвети, да показват хотела, къде и какво са хапнали, кои са забележителностите в региона. Бизнесът трябва да проумее, че дори и да изглежда аматьорско, това се харесва на хората и на алгоритмите също.“

Стела Колева

Чуйте повече в звуковия файл:


БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Новините в развитие можете да следите и в нашата Facebook страница, както и в Twitter. Последвайте ни и в Instagram и YouTube за различния поглед на събитията от деня.
ВИЖТЕ ОЩЕ

Андрей Велчев: Магазин за хората - прекрасна мярка, ако бъде ефективно употребена

Четири организации през зимата призоваваха за бойкот на големите търговски вериги и настояваха за промени в ценообразуването, наличието на български продукти в търговските обекти и апелираха потребителите да избират малките квартални магазинчета.Сега управляващите предлагат промени от една страна - в закон, с който да се регулират българските..

публикувано на 12.08.25 в 14:00
Архив

Бойко Синапов: Таван на надценката за всички храни, внос - само при нужда

100% от месото, млечните продукти, зеленчуците, предлагани в големите търговски вериги у нас да са българско производство. За това настояват производители. Асоциация "Обединени български животновъди“ ще защитава и искането си за таван на търговските надценки на всички храни. Към момента това не е залегнало в законопроекта за веригата на доставки..

публикувано на 11.08.25 в 08:20

Тройно се вдига началната цена за обезщетение при отчуждаване на земеделски земи

Тройно се вдига началната цена за обезщетение при отчуждаване на земеделски земи. Новите цени са определени с министерско постановление за промени в наредбата за реда за определяне на цени на частни имоти, които държавата иска за свои нужди. С промените в наредбата на практика, при отчуждаване от страна на държавата на определен имот, който е..

публикувано на 10.08.25 в 11:30

Ново изчисление на таксата за битови отпадъци в Ямбол

От 1 януари догодина в Ямбол таксата за битови отпадъци ще се определя според броя на реалните ползватели на имота, съобщиха от общината.  Промяната е в изпълнение на изискванията на Закона за местните данъци и такси и цели по-справедливо разпределение на разходите за услугата.  Досега таксата  се изчисляваше като промил върху данъчната оценка на..

публикувано на 10.08.25 в 08:24

Община Камено става част от стратегическата визия за туризма

Община Камено е включена в стратегическата визия на Министерството на туризма за развитие на Южното Черноморие като туристическа дестинация с акцент върху културното наследство. Това стана ясно при посещението на министъра на туризма Мирослав Боршош в района, където той разгледа средновековния град Русокастро – обект с национално значение. Започна..

публикувано на 07.08.25 в 14:30

5 институции проверяват обекти в Созопол, затвориха пицария без категоризация

Заведение, което работи без категоризация, констатираха контролните органи при масова проверка в Созопол. Представители на пет институции - на Министерството на туризма, Комисията за защита на потребителите, Икономическа полиция, Регионалната здравна инспекция, Националната агенция за приходите и Община Созопол участват в съвместна акция за..

публикувано на 07.08.25 в 14:00

Кабинетът създаде държавно дружество "Магазин за хората"

Правителството създаде държавно дружество "Магазин за хората". Разпореждането за образуването му беше взето на днешното заседание на кабинета. Дружеството "Магазин за хората" ще осъществява търговия с хранителни и промишлени стоки. Държавните магазини ще предлагат с приоритет продукти от първа необходимост на български производители. Целта на..

публикувано на 06.08.25 в 13:00