Бюджетът на Община Созопол е балансиран и за тази година. Той е малко над 41 млн.лв, но разходите продължават да нарастват за сметка на приходите. Такова обобщение направи кметът Тихомир Янакиев при приемането на финансовата рамка на общината от съветниците в местния парламент. Именно разходите на Созопол предизвикаха дебати, част от тях бяха свързани и с хонорарите на самите общински съветници при всяко едно тяхно заседание, както и заплатата на председателя на Общинския съвет.
341 хиляди лева ще бъдат заделени от средствата на общината за спортни клубове, развиващи спортно състезателна дейност в Созопол. За организациите с нестопанска цел субсидията ще бъде 35 000 лв. Питания за разходната част отправи Димитър Джунджуров от ГЕРБ, на които отговори кметът Тихомир Янакиев.
„Как са формирани разходите за външни услуги, спрямо другите дейности?
- Мога да ви кажа, че едно от най-крупните пера по тези външни услуги е сметопочистването. Това е 30% от всички разходи. Имаме консултантски услуги, разходи за култура, по проекти, давам и друг пример - държавата решава, че ще вдигне с 15% минималната работна заплата. Автоматично в бюджета трябва да се заложат и тези разходи.
Последваха и въпроси от Ценко Жиков от ГЕРБ, за разходите по възнагражденията на 16 общински съветници и председателя на местния парламент.
„По отношение на заплатите в Общинския съвет - средства за работна заплата и осигурителни вноски 226 хиляди лева, при положени, че за 16 общински съветници сумата е 60 хиляди лева. Останалата разлика от 160 хил.лв. къде отива?
- Една сесия струва 11 000 лева. Тази сума е насочена към вашите хонорари. Хонорарът за комисия също влиза в тази обща годишна сума, дори няма да стигнат.“
Кметът Тихомир Янакиев обобщи бюджета така:
„Това е бюджет на стабилността. Опитваме се да подобряваме събираемостта. Няма да повишаваме за пета поредна година данъците. Туристическият данък скача от 40 стотинки на 80 стотинки, а за 5 звезди е лев и 60 стотинки. Собствените приходи нарастват с 2-3 млн.лв.“
Близо половин милион лева ще бъде субсидията за 10 читалища на територията на общината.
И още един отзвук от днешното заседание на Общинския съвет в Созопол.
Приоритетните области за община Созопол и тази година са социалните дейности и инфраструктурните проекти, по които продължава да се работи и в момента. Казусът с изграждането на автогарата в морската община вече се е прехвърлил и в съда. Общината съди Министерството на културата за пропуснати ползи, след като през пролетта на миналата година при изкопни дейности по изграждането ѝ беше открит средновековен некропол. Това каза кметът на морската община Тихомир Янакиев.
„Приоритет на моя втори мандат е изграждане на пътната инфраструктура, както и ремонт на съществуващите пътища. За селата Зидарово, Габър и Вършило разклонът е готов. Проектираме продължението до Гавър и Вършило. Пред проектиране сме на пътя между Извор и Зидарово. Направили сме проектите и имаме процедура по изпълнение на пътя от Дюни до Свети Тома.
Като стана въпрос за пътища надявам се да има в скоро време карта на дюните, защото част от пътя от Черноморец до Златна рибка минава върху дюни, а това означава, че без карта няма как да знаем какво ще е продължението на този проект.
По отношение на казуса със строежа на автогарата в Созопол - в момента не мога да коменирам, защото съдя Министерството на културата. Очаквам да спечелим тези дела, а отсега искаме да съгласуваме нещата по изграждане на автогара в квартал „Месаря“ и да направим пътната връзка с околовръстния път, а не да минават през улица „Одеса“, то ние ще облекчим хората.“
Кметовете на двете общини Созопол и Бургас са обсъждали изграждането на велоалея до Атия, а също и общинските пътища които се изграждат да бъдат обвързани с изграждане на такава алея за велосипедисти, каза още Тихомир Янакиев. Той посочи, че и за пътя от Дюни до вилното селище Свети Тома има такъв проект.
Чуйте повече от интервюто, репортажа и видеото.
Над 170 петна от изхвърлен нефт и корабно гориво са регистрирани за последната година в акваторията на България в Черно море. Това показва разследване на „Грийнпийс“ – България и SkyTruth, публикувано в интерактивна карта. Общата площ на засечените нефтени замърсявания е 819 кв. км – територия, която е почти два пъти по-голяма от град София и..
Регионалната дирекция „Социално подпомагане“ – Бургас ще разкрие утре 20 август, приемна в кметството на Българово. Социалните работници ще консултират хората, пострадали от пожара, и ще приемат заявления за отпускане на помощи. Приемната ще работи от 8:00 до 12:00 ч. и от 13:00 до 17:00 ч. Собствениците на изгорели къщи трябва да представят документ..
В Болярово започна доставката на заявените количества дърва за огрев на жителите на общината. Кампанията ще продължи до ноември. Общината осигурява дърва от собствения си горски фонд на преференциални цени, като мярка в подкрепа на местното население. В момента тече процедура по заплащане на заявените количества, а доставките се извършват..
От днес стартира приемът на заявления за подпомагане на животновъди и пчелари по помощта de minimis за 2025 г., съобщават от Министерството на земеделието. Крайният срок за подаване на документи е 5 септември. Подпомагането се предоставя с цел преодоляване на негативния ефект от засушаване през тази година. Заявленията за подпомагане се подават..
1108 години от битката край поречието на река Ахелой се навършват на 20 август. Триумфът на Цар Симеон I над византийския главнокомандващ Лъв Фока през 917 година и до днес е определян като едно от най-грандиозните сражения в европейското Средновековие. Българският владетел взема лично участие в боевете, начело на тежката конница. Изтласкана към..
През деня във вторник ще се развива купеста и купесто-дъждовна облачност, ще има и краткотрайни валежи, придружени с гръмотевици, на повече места в Южна и Източна България, сочи прогнозата на НИМХ. Жълт код за валежи е обявен за 12 области - София област, Благоевград, Пазарджик, Смолян, Пловдив, Стара Загора, Габрово, Велико Търново, Ловеч, Търговище,..
До 25 август младежите, завършили средното си образование през тази година, трябва да внесат здравноосигурителната си вноска за юли, ако не са започнали работа или висше образование, напомнят от НАП. В Бургаска област около 3500 ученици са завършили средно образование, от които 2200 в Община Бургас. Тъй като абитуриентите не попадат в категориите ученици..
В Бургас се въвежда временна организация на движението заради ремонт на мрежата за водоснабдяване и канализация. Участък от ул. „Дебелт“ между ул...
Катастрофа затруднява движението в района на Равда по пътя I-9 Ахелой – Слънчев бряг, в посока Варна. Движението временно се осъществява в една лента...
Все повече хора искат да стават доброволци, смята Петър Неделчев, който е начело на Доброволното формирование УК N 17-01 към община Камено. В момента..