Туристическата платформа на Община Бургас е с обновена визия. С новите функционалности тя ще предлага повече услуги за потребителите. Следвайки модела на успешните туристически дестинации по света, "Гоу ту Бургас" (Go To Burgas) вече ще промотира целия регион. Уебсайтът е изцяло насочен към бизнеса и цели да улесни гражданите и гостите на града. В инициативата ще могат да се включат туроператори, хотелиери, ресторантьори и други бизнеси, целящи да достигнат до хората по лесен начин.
Идеята на Go To Burgas е да рекламира не само Бургас като туристическа дестинация, но и съседните общини от областта. „Платформата ще събира всички събития на едно място, с цел региона да бъде по-привлекателен за туристите“ заяви заместник кметът Манол Тодоров. „Искахме всичко да бъде на едно място. Говоря за събития, маршрути, културни мероприятия, забележителности и плажовете. Платформата е изключително удобна за туристите и за бургазлии. В нея присъства всяко едно събитие, което ще се случи в региона“, добави Тодоров.
Платформата е ориентирана и към потребителите, които лесно могат да закупят билети за културни мероприятия, спортни събития, ще може да се заплати синя и зелена зона. От сайта всеки потребител ще може да си закупи билет за дадено събитие директно от телефона. Сайтът е преведен на руски и английски език, като предстои да бъдат добавени и други езици“, поясни директорът на ОП "Туризъм" Бургас Радовеста Стюърт.
„Тази уеб платформа цели да предлага всички туристически услуги в Бургас и региона“, заяви Андрей Лилов от компанията, разработила дизайна на проекта. По този начин бизнесът може да извлече доста позитиви, не просто да предостави информация, че той съществува в града, но и директно да може да предлага собствените си услуги, добави Лилов. Той посочи, че в проекта е предвидено на 10 локации в града да бъдат разположени интерактивни машини за самообслужване, от тях гражданите и гостите на града ще могат да закупуват туристическите пакети и услуги, които се предлагат и на платформата Go To Burgas. Първият киоск на Go to Burgas ще бъде разположен в "Магазия 1" на Морска гара, където да облекчи опашките за билети за остров Св. Анастасия през лятото.
На днешната презентация присъстваха представители не само на бизнеса, но и на съседните общини. Деница Пинкова от туристическия информационен център в Несебър сподели възможността общината да се промотира в обновената уеб платформа. „Църквите, археологическия музей в Несебър ще намерят място в тази инициатива, но също така и аквапарковете и другите туристически атракции в общината“, поясни Пинкова.
Заместник кметът на Созопол Тодор Дамянов също заяви готовност общината да се включи и да допринесе за промоцията на туризма на целия регион. „Фестивалите в Созопол, природните и културните дадености са все неща, с които можем да привлечем туристи да посетят региона“, заяви Дамянов. Според него днешният турист е много по-мобилен и иска максимално да се възползва от всичко, когато посети даден регион.
Обновената уеб платформа www.GoToBurgas.com ще даде възможност на бизнеса и на общините да достигнат до по-голям брой потребители. Проектът има амбицията по интерактивен начин да събере цялата информация за туристическите услуги за Бургас и региона, от която един турист се нуждае.
Повече в звуковия файл:През август 2025 г. в област Бургас са функционирали 969 места за настаняване с общо 59 000 стаи и 148 700 легла . В сравнение с миналата година броят на обектите се увеличава с 0,8% , а легловата база – със 7,9% , показват данни на НСИ. Общият брой на нощувките е 3 185 600 , като тези на български туристи се увеличават с 2,7%..
98% от таксиметровия бранш в Бургас ще отговори напълно на изискванията свързани с въвеждането на еврото, смята Снежана Никова от бургаската структура на таксиметровия синдикат. Според нея много малко ще са онези, които ще си позволят да возят нелегално. До 31.10 апаратите трябва да издават касовите бележки в двете валути, а от 1.01 до 8.08.2026 в..
Въвеждането на еврото е повод Комисията за защита на конкуренцията да започне анализи в редица сектори на българската икономика. Започнахме с два ключови сектора – на храните и фармацията, като скоро ще представим междинни данни от проучването на пазара на хранителни продукти от първа необходимост. Това заяви председателят на Комисията за защита на..
Готов е общият устройствен план на община Камено. Той може да бъде намерен на сайта на местната администрация, предстои общественото му обсъждане. Планът е важен, защото показва посоката, в която ще се развива общината през следващите години, обясни за БНР Бургас кметът Жельо Вардунски. Чрез него ще бъдат улеснени и инвеститорите, и гражданите,..
За първи път на Летище Бургас кацна тунизийската авиокомпания Nouvelair, съобщават от аеропорта. През октомври тя ще изпълнява чартърни полети, превозвайки български туристи до Тунис. Както бе предварително обявено в края на 2025 г. и в началото на 2026 г., на Летище Бургас ще бъде извършена пълна рехабилитация на пистата и летището няма да..
Държавата се превръща в основен работодател в близо 20 процента от общините в страната, показва анализ на Института за пазарна икономика. Данните показват още, че частният сектор изостава в заетостта и заплатите и че алтернатива за работа, извън публичния сектор, няма предимно в райони от Северозападна, Западна и Североизточна България. В значителен..
Разнопосочно движение в цените на основните хранителни стоки, плодове и зеленчуци на борсите у нас през седмицата показват данните от седмичния бюлетин на Държавната комисия по стоковите борси и тържищата (ДКСБТ). Индексът на тържищните цени (ИТЦ), който отразява движението на цените на хранителните стоки на едро в България, се..
98% от таксиметровия бранш в Бургас ще отговори напълно на изискванията свързани с въвеждането на еврото, смята Снежана Никова от бургаската структура на..
Готов е общият устройствен план на община Камено. Той може да бъде намерен на сайта на местната администрация, предстои общественото му обсъждане...
Въвеждането на еврото е повод Комисията за защита на конкуренцията да започне анализи в редица сектори на българската икономика. Започнахме с два ключови..