Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Общините по Южното Черноморие се обединяват за общ туристически продукт

Министърът на туризма Мирослав Боршош се срещна с кметове от черноморските общини и областния управител на Бургас за да начертаят обща стратегия за реклама на Южното Черноморие и създаването на общ туристически продукт.Към Областна администрация ще се създаде специализирано координационно звено по туризъм, което заедно с Министерството ще работи в тази посока. Целта му е да се синхронизират събитийните календари между общините с ясно фокусиране върху културните събития и туристическите маршрути, които те предлагат, за да не се разкъсва туристическия поток. 

„Като цяло правим нещо, което отдавна се иска. Организирането на фестивални прояви е сложна задача, затова целта на държавата е да помогне на общините, които организират големи събития, които издигат Южното Черноморие на друго ниво“, заяви министър Мирослав Боршош.


„Южното Черноморие има огромен туристически потенциал и силата ни е в разнообразието. Всяка община допринася с нещо ценно, но ако искаме да сме разпознаваеми пред света, трябва да се обединим около една ясна визия. Усилията за създаване на общ туристически бранд си заслужават. Адмирации към министър Боршош за тази посока с конкретни действия. Доказали сме, че умеем да работим заедно, това е пътят към по-силно позициониране на региона, всички заедно“, заяви областният управител на Област Бургас Владимир Курмов.


Присъстващите кметове, представиха своите общини и ключови общински събития и прояви, което затвърди убеждението от необходимостта за обединени усилия и единна стратегическа рамка за развитие на тази част от българското Черноморие.


БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Новините в развитие можете да следите и в нашата Facebook страница, както и в Twitter. Последвайте ни и в Instagram и YouTube за различния поглед на събитията от деня.
ВИЖТЕ ОЩЕ

Държавен фонд „Земеделие“ отваря допълнителен прием по схемите „Училищен плод“ и „Училищно мляко“

Държавен фонд „Земеделие“ отваря допълнителен прием по схемите „Училищен плод“ и „Училищно мляко“, съобщават от ведомството.  В периода 9 септември – 11 септември 2025 г. могат да се подават заявления за одобрение на заявители по училищните схеми за доставка на плодове, зеленчуци, мляко и млечни продукти през настоящата учебна година 2025/2026 г. Целта е..

публикувано на 08.09.25 в 17:00

С писма и обаждане по телефона НАП напомня на граждани да декларират доходите си

НАП стартира информационна кампания спрямо физически лица, за които има данни, че през 2024 година са получили  доходи от хонорари, земеделски субсидии, суми от наложени платежи от продажби в Интернет, наеми и др., но са пропуснали да ги декларират. Над 27 000 лица ще получат писма, имейли или обаждане по телефона, като гражданите трябва да обявят..

публикувано на 05.09.25 в 14:00

Царево предпочитано от висок и среден клас туристи, отчитат успешен сезон

Успешен туристически сезон отчитат в община Царево. Курортните места в района се утвърждават като дестинация за висок и среден клас туристи , каза кметът Марин Киров. Традиционно те са предпочитани от летовници от България, както и от гости от Полша, Чехия, Германия, за първи път и от Дания. Киров коментира:„ Успешен сезон в продажбата на..

публикувано на 05.09.25 в 09:30

КНСБ: Разлика от 20 до 70% между цена на едро и дребно на основни храни

Разлика от 20 до 70% между цена на едро и дребно на основни хранителни стоки е установило наблюдение на КНСБ . Това обяви президентът на синдиката Пламен Димитров.  От структурата потвърдиха, че стоят твърдо зад увеличението на минималната работна заплата на 1213 лева от 1 януари. Експертите са  категорични, че няма връзка между повишението на..

публикувано на 04.09.25 в 15:55

Владимир Крумов: Стартираме кампанията за удължаване на сезона по Южното Черноморие (ОБНОВЕНА)

Министерството на туризма съвместно с Областната администрация на Бургас стартира „ДългоЛятие“ – първата инициатива, която цели да удължи туристическия сезон на Южното Черноморие и да покаже, че регионът има какво да предложи и извън традиционните летни месеци. Кампанията представя Южното Черноморие като дестинация, която съчетава..

обновено на 04.09.25 в 13:51

Несебър начело в класация на "Дейли мейл" за плажна дестинация

Несебър, един по-малко известен морски скъпоценен камък в България, пълен с бели пясъчни плажове, стар град, включен в списъка на ЮНЕСКО и достъпна храна и напитки, така гласи анотацията за българския черноморки курорт в статия на вестник "Дейли имейл“, който, в сътрудничество с easyJet, го поставя начело в своята класация за най-достъпни плажни..

публикувано на 04.09.25 в 12:25

МЗХ: Ще има нова интервенция „Биологично животновъдство“ с бюджет 85 млн. евро по Стратегическия план

Създава се нова интервенция „Биологично животновъдство“ с бюджет 85 млн. евро. Това бе решено в рамките на Комитета по наблюдение на Стратегическия план за развитие на земеделието и селските райони 2023 – 2027. Тя ще е алтернатива на досегашната екосхема за биологично земеделие (селскостопански животни) и ще бъде с тригодишен ангажимент, съобщи..

публикувано на 04.09.25 в 09:14