Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Туристическият бранш подкрепя идеята за фонд, който да налага единен бранд на България

Снимка: Министерство на туризма

Правителството ще подготви Закон за учредяване на Национален фонд "България днес и утре". Новата структура ще координира стратегическия процес по изграждане и налагане на единен бранд на България в международен план. Това стана ясно от приетата законодателна програма на правителството до края на годината. 
Фондът ще бъде юридическо, бюджетно и организационно ядро, което ще обедини усилията на различни институции - министерствата на туризма, културата, икономиката, външните работи, образованието, в рамките на обща стратегия. Отчита се, че в момента комуникацията на България пред света е разпокъсана, с дублиране на дейности и разнопосочни послания. Това ограничава възможностите за пълноценно използване на потенциала на страната в сфери като туризма, културата, науката, инвестициите и спорта.

От възникването на частен сектор в туризма въпросът за маркетинга и конкретно изграждането на разпознаваем позитивен образ на страната е постоянно присъстваща тема на дискусии, полемики и обект на критики. Централният въпрос остава непроменен - колко средства отиват за качествена реклама и достатъчно ефективно ли достигат те целевите аудитории.

Идеята за създаване на централизирана структура, която да координира стратегическия процес по изграждане и налагане на единен бранд на България, не е нова и получава подкрепа от представителите на туристическия бранш. Те обаче не са запознати с конкретиката.

Даниела Стоева от Асоциацията на българските туроператори и турагенти е категорична, че "националният маркетинг трябва да стане национална кауза". Според нея правилната посока е да имаме единна национална организация за маркетинг на България.

Националният борд по туризъм от години настоява за създаването на национален бранд. Неговият изпълнителен директор Полина Карастоянова също отрече да познава повече детайли, свързани с новия фонд.

Иван Грошев от Асоциацията на агенциите за входящ туризъм има позитивни очаквания. 

България разполага с едва 19 млн. лв. за туристическа реклама за тази година. Те са значително по-малко в сравнение със съседни страни, които инвестират многократно повече в целенасочена промоция. Недостигът на средства е проблем, за който туристическият сектор алармира от години.

Освен от повече пари за реклама, има нужда и от осъвременяване на логото на България. Зад всичко това обаче трябва да има ясна визия за бранда на страната като туристическа дестинация, отбелязват още от туристическия бранш.

Цялата тема на Мила Младенова в предаването "Преди всички" чуйте в звуковия файл. 

По публикацията работи: Анастасия Крушева

БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Новините в развитие можете да следите и в нашата Facebook страница, както и в Twitter. Последвайте ни и в Instagram и YouTube за различния поглед на събитията от деня.
ВИЖТЕ ОЩЕ

Трудна година отчитат лозарите от община Стралджа

С високи изкупни цени, но ограничени количества започна гроздоберът в община Стралджа. Голяма част от  лозовите масиви бяха засегнати от ниските пролетни температури и сланите, пожари унищожиха над 2000 декара лозя през лятото.  Втора изключително трудна година за лозарите от региона, тъй като климатичните аномалии продължават, а пожарите унищожават..

публикувано на 10.09.25 в 09:10

Държавен фонд „Земеделие“ отваря допълнителен прием по схемите „Училищен плод“ и „Училищно мляко“

Държавен фонд „Земеделие“ отваря допълнителен прием по схемите „Училищен плод“ и „Училищно мляко“, съобщават от ведомството.  В периода 9 септември – 11 септември 2025 г. могат да се подават заявления за одобрение на заявители по училищните схеми за доставка на плодове, зеленчуци, мляко и млечни продукти през настоящата учебна година 2025/2026 г. Целта е..

публикувано на 08.09.25 в 17:00

С писма и обаждане по телефона НАП напомня на граждани да декларират доходите си

НАП стартира информационна кампания спрямо физически лица, за които има данни, че през 2024 година са получили  доходи от хонорари, земеделски субсидии, суми от наложени платежи от продажби в Интернет, наеми и др., но са пропуснали да ги декларират. Над 27 000 лица ще получат писма, имейли или обаждане по телефона, като гражданите трябва да обявят..

публикувано на 05.09.25 в 14:00

Царево предпочитано от висок и среден клас туристи, отчитат успешен сезон

Успешен туристически сезон отчитат в община Царево. Курортните места в района се утвърждават като дестинация за висок и среден клас туристи , каза кметът Марин Киров. Традиционно те са предпочитани от летовници от България, както и от гости от Полша, Чехия, Германия, за първи път и от Дания. Киров коментира:„ Успешен сезон в продажбата на..

публикувано на 05.09.25 в 09:30

КНСБ: Разлика от 20 до 70% между цена на едро и дребно на основни храни

Разлика от 20 до 70% между цена на едро и дребно на основни хранителни стоки е установило наблюдение на КНСБ . Това обяви президентът на синдиката Пламен Димитров.  От структурата потвърдиха, че стоят твърдо зад увеличението на минималната работна заплата на 1213 лева от 1 януари. Експертите са  категорични, че няма връзка между повишението на..

публикувано на 04.09.25 в 15:55

Владимир Крумов: Стартираме кампанията за удължаване на сезона по Южното Черноморие (ОБНОВЕНА)

Министерството на туризма съвместно с Областната администрация на Бургас стартира „ДългоЛятие“ – първата инициатива, която цели да удължи туристическия сезон на Южното Черноморие и да покаже, че регионът има какво да предложи и извън традиционните летни месеци. Кампанията представя Южното Черноморие като дестинация, която съчетава..

обновено на 04.09.25 в 13:51

Несебър начело в класация на "Дейли мейл" за плажна дестинация

Несебър, един по-малко известен морски скъпоценен камък в България, пълен с бели пясъчни плажове, стар град, включен в списъка на ЮНЕСКО и достъпна храна и напитки, така гласи анотацията за българския черноморки курорт в статия на вестник "Дейли имейл“, който, в сътрудничество с easyJet, го поставя начело в своята класация за най-достъпни плажни..

публикувано на 04.09.25 в 12:25