Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Владимир Крумов: Стартираме кампанията за удължаване на сезона по Южното Черноморие (ОБНОВЕНА)

„Кога свършва лятото? Решаваш ти!“ е слоганът на кампанията

| обновено на 04.09.25 в 13:51
Снимка: БГНЕС-архив

Министерството на туризма съвместно с Областната администрация на Бургас стартира „ДългоЛятие“ – първата инициатива, която цели да удължи туристическия сезон на Южното Черноморие и да покаже, че регионът има какво да предложи и извън традиционните летни месеци.

Кампанията представя Южното Черноморие като дестинация, която съчетава морска почивка с музеи, културни и исторически обекти, дегустации на местни вина и продукти, СПА уикенди и фестивали. Богатствата на региона са достъпни и през септември, и октомври, когато условията за пътувания и преживявания са също благоприятни.

С кампанията „ДългоЛятие“ искаме да предадем това усещане на всички хора и да разкажем какво е за нас южният бряг, какво е лятото извън юли и август. Кампанията носи и още по-силно послание - едно цяло сме, а от родното по-хубаво няма, сподели областният управител Владимир Крумов.

„Ще върна малко назад във времето, защото тази идея я имаме от няколко години, в която нашата цел е да рекламираме цялото Южно Черноморие. То е с най-дългата плажна ивица, с най-красивите и най-чисти морски плажове. Тази идея я споделих в средата на лятото с министъра на туризма, защото сезонът при нас не приключва в края на август, а е до края на октомври, заради топлата вода и благоприятните климатични условия за туризъм. Решихме всички фестивали, по нашето Черноморие, да бъдат включени в един рекламен продукт - в случая рекламен клип „ДългоЛятие“. 

Това е началото, първата стъпка - анонсирахме го в началото на август. През зимните месеци ще включим и вътрешността на нашата област, която е сгушена между две планини. 

Клипът ще бъде достъпен и на английски език, ще се разпространи и в социалните мрежи. Това е част от стратегията ни за общ туристически продукт, който да привлича още и още туристи, не само български, но и чужди.“, обясни още Владимир Крумов. 

Преди месец на среща, в която участваха министърът на туризма, областният управител на област Бургас и кметовете на черноморските общини, всички участници се обединиха и начертаха заедно стратегия за реклама на туризма в региона под един общ туристически продукт.

Акцентът е поставен върху популяризирането на предимствата на Южното Черноморие, с удобните и кратки разстояния между курортите, с възможността туристите да нощуват в един град и същевременно лесно да се придвижват до съседен за ново изживяване.

Фокусът е върху богатата програма от събития през септември и октомври, които се превръщат в притегателна сила за български и чуждестранни гости.

„С кампанията показваме, че нашето море предлага много повече от класическа лятна почивка – то може да бъде преживяване, което продължава през всички сезони. Това, от своя страна допринася за стимулиране на заетостта в региона и развитие на местния туристически бизнес“, заяви министърът на туризма Мирослав Боршош. Той подчерта, че успешното развитие на кампанията е възможно благодарение на партньорството с местните власти и бизнеса, които вече работят за това туристите да намерят разнообразие от услуги и прояви, дори след традиционния летен пик.

С инициативата „ДългоЛятие“ Министерството на туризма потвърждава намерението си да надгражда туристическия продукт на България, като насочва вниманието към устойчиви модели на развитие и превръща Южното Черноморие в дестинация за култура, природа и събития през цялата година.

Чуйте повече в интервюто. 

БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Новините в развитие можете да следите и в нашата Facebook страница, както и в Twitter. Последвайте ни и в Instagram и YouTube за различния поглед на събитията от деня.
ВИЖТЕ ОЩЕ

Българските туристи избират родните дестинации пред чужбина

България остава предпочитаната дестинация за нашите сънародници. Това показва представително проучване за нагласите на българите към туризма и почивките в страната, реализирано по поръчка на Министерството на туризма. То е извършено от социологическа агенция „Тренд“ и е по повод Световния ден на туризма. 51% от анкетираните заявяват, че..

обновено на 27.09.25 в 16:14

Успешен сезон за Южното Черноморие с ръст на туристи от 5%

Успешен сезон с ръст от 5% на туристите и 10% на приходите отчитат от Бургаската регионална туристическа камара в Световния ден на туризма. С 10% обаче са завишени и разходите, отбелязват от камарата. Оттам уверяват, че сектор туризъм е един от най-подготвените за приемането на еврото. Христина Славова, член на управителния съвет на..

обновено на 27.09.25 в 12:56

Тахов: Законопроектът за виното и спиртните напитки ще бъде преработен

Министърът на земеделието Георги Тахов каза, че законопроектът за виното и спиртните напитки, който беше свален от обществено обсъждане, ще бъде преработен и представен в новия си вариант, след като бъде съгласуван и с браншовите организации:  "Той мина през всички работни групи и беше в пълен синхрон с европейското ни законодателство и с регламентите..

публикувано на 27.09.25 в 11:00

Два любими обекта в Бургас с безплатни посещения днес

Безплатни посещения на два любими обекта в Бургас днес. Поводът е 27 септември - Световен ден на туризма, а инициативата е на общината.  Общинско предприятие „Туризъм“ се присъединява към инициативата на общинската администрация и ще посреща посетители при вход свободен в два от най-посещаваните си обекти - остров Света Анастасия и..

публикувано на 27.09.25 в 07:50

Популяризират старите традиции на местните рибари от Ченгене скеле с нов проект

Старите традиции на местните рибари от Културно туристическия комплекс „Ченгене скеле“ ще бъдат популяризирани с нов проект. За неговото изпълнение Община Бургас ще кандидатства за финансиране пред Национален фонд „Култура“.  Проектът носи наименованието „Ченгене скеле – пътуване през историята на Бургаския залив“ и е на обща стойност 54 050,00..

публикувано на 28.09.25 в 10:00

Интерактивни експонати и виртуален гид ще популяризират традициите на бургаските рибари

Обновяване на експозиционната къща „Евксински понт“ се планира по проект, с който община Бургас ще кандидатства пред Национален фонд „Култура“.  С реализирането му посетителите ще имат възможност да се запознаят с нов виртуален гид под формата на филм. Предвижда се още в нея да бъдат експонирани макети, които да дават по-пълна представа за морското..

публикувано на 26.09.25 в 11:21

Бизнесът и синдикатите не се разбраха за минималната заплата за 2026 г.

Без съгласие между бизнеса и синдикатите приключи обсъждането на минималната работна заплата за 2026 г. на Комисията по доходи и жизнено равнище към Националния съвет за тристранно сътрудничество.  Заради липсата на консенсус е взето решение на 6 октомври да се проведе заседание на Съвета, научи БНР.  Правителството предвижда от 1 януари догодина..

публикувано на 25.09.25 в 18:00