Министерството на туризма съвместно с Областната администрация на Бургас стартира „ДългоЛятие“ – първата инициатива, която цели да удължи туристическия сезон на Южното Черноморие и да покаже, че регионът има какво да предложи и извън традиционните летни месеци.
Кампанията представя Южното Черноморие като дестинация, която съчетава морска почивка с музеи, културни и исторически обекти, дегустации на местни вина и продукти, СПА уикенди и фестивали. Богатствата на региона са достъпни и през септември, и октомври, когато условията за пътувания и преживявания са също благоприятни.
„Ще върна малко назад във времето, защото тази идея я имаме от няколко години, в която нашата цел е да рекламираме цялото Южно Черноморие. То е с най-дългата плажна ивица, с най-красивите и най-чисти морски плажове. Тази идея я споделих в средата на лятото с министъра на туризма, защото сезонът при нас не приключва в края на август, а е до края на октомври, заради топлата вода и благоприятните климатични условия за туризъм. Решихме всички фестивали, по нашето Черноморие, да бъдат включени в един рекламен продукт - в случая рекламен клип „ДългоЛятие“.
Това е началото, първата стъпка - анонсирахме го в началото на август. През зимните месеци ще включим и вътрешността на нашата област, която е сгушена между две планини.
Клипът ще бъде достъпен и на английски език, ще се разпространи и в социалните мрежи. Това е част от стратегията ни за общ туристически продукт, който да привлича още и още туристи, не само български, но и чужди.“, обясни още Владимир Крумов.
Преди месец на среща, в която участваха министърът на туризма, областният управител на област Бургас и кметовете на черноморските общини, всички участници се обединиха и начертаха заедно стратегия за реклама на туризма в региона под един общ туристически продукт.
Акцентът е поставен върху популяризирането на предимствата на Южното Черноморие, с удобните и кратки разстояния между курортите, с възможността туристите да нощуват в един град и същевременно лесно да се придвижват до съседен за ново изживяване.
Фокусът е върху богатата програма от събития през септември и октомври, които се превръщат в притегателна сила за български и чуждестранни гости.
„С кампанията показваме, че нашето море предлага много повече от класическа лятна почивка – то може да бъде преживяване, което продължава през всички сезони. Това, от своя страна допринася за стимулиране на заетостта в региона и развитие на местния туристически бизнес“, заяви министърът на туризма Мирослав Боршош. Той подчерта, че успешното развитие на кампанията е възможно благодарение на партньорството с местните власти и бизнеса, които вече работят за това туристите да намерят разнообразие от услуги и прояви, дори след традиционния летен пик.
С инициативата „ДългоЛятие“ Министерството на туризма потвърждава намерението си да надгражда туристическия продукт на България, като насочва вниманието към устойчиви модели на развитие и превръща Южното Черноморие в дестинация за култура, природа и събития през цялата година.
България остава предпочитаната дестинация за нашите сънародници. Това показва представително проучване за нагласите на българите към туризма и почивките в страната, реализирано по поръчка на Министерството на туризма. То е извършено от социологическа агенция „Тренд“ и е по повод Световния ден на туризма. 51% от анкетираните заявяват, че..
Успешен сезон с ръст от 5% на туристите и 10% на приходите отчитат от Бургаската регионална туристическа камара в Световния ден на туризма. С 10% обаче са завишени и разходите, отбелязват от камарата. Оттам уверяват, че сектор туризъм е един от най-подготвените за приемането на еврото. Христина Славова, член на управителния съвет на..
Министърът на земеделието Георги Тахов каза, че законопроектът за виното и спиртните напитки, който беше свален от обществено обсъждане, ще бъде преработен и представен в новия си вариант, след като бъде съгласуван и с браншовите организации: "Той мина през всички работни групи и беше в пълен синхрон с европейското ни законодателство и с регламентите..
Безплатни посещения на два любими обекта в Бургас днес. Поводът е 27 септември - Световен ден на туризма, а инициативата е на общината. Общинско предприятие „Туризъм“ се присъединява към инициативата на общинската администрация и ще посреща посетители при вход свободен в два от най-посещаваните си обекти - остров Света Анастасия и..
Старите традиции на местните рибари от Културно туристическия комплекс „Ченгене скеле“ ще бъдат популяризирани с нов проект. За неговото изпълнение Община Бургас ще кандидатства за финансиране пред Национален фонд „Култура“. Проектът носи наименованието „Ченгене скеле – пътуване през историята на Бургаския залив“ и е на обща стойност 54 050,00..
Обновяване на експозиционната къща „Евксински понт“ се планира по проект, с който община Бургас ще кандидатства пред Национален фонд „Култура“. С реализирането му посетителите ще имат възможност да се запознаят с нов виртуален гид под формата на филм. Предвижда се още в нея да бъдат експонирани макети, които да дават по-пълна представа за морското..
Без съгласие между бизнеса и синдикатите приключи обсъждането на минималната работна заплата за 2026 г. на Комисията по доходи и жизнено равнище към Националния съвет за тристранно сътрудничество. Заради липсата на консенсус е взето решение на 6 октомври да се проведе заседание на Съвета, научи БНР. Правителството предвижда от 1 януари догодина..
Безплатни посещения на два любими обекта в Бургас днес. Поводът е 27 септември - Световен ден на туризма, а инициативата е на общината. Общинско..
България остава предпочитаната дестинация за нашите сънародници. Това показва представително проучване за нагласите на българите към туризма и..
Министърът на земеделието Георги Тахов каза, че законопроектът за виното и спиртните напитки, който беше свален от обществено обсъждане, ще бъде преработен..