Гастролът на дебютиращите документалисти на терена на аудио фичъра продължава с една програма, която още от първата секунда на възникването на своя замисъл в учебната ситуация на Майсторския клас, наречена „създай проект и го продай“, до последните секунди на финалния студиен мастеринг се отличава с впечатляваща последователност и целенасоченост.
Първият фичър на Моника Бабалиева „Историята на една малка котка и едни големи гранули“ разисква супер тема, гореща и същевременно глобална, постоянна, наболяла и космополитна. Откривателска и същевременно лична. Тонът на повествованието е непринуден, това е тон на споделяне и готовност да направиш от своя собствен мъчителен и болезнен опит както мотивация за задълбочено проучване, така и полза, съвет и подадена ръка към всички, към всички останали, всички, за които присъствието на любимото животинче в дома и живота е истински важно, и към всички онези, които просто и ясно обичат природата, животните, планетата, живота.
Навлизането в дебрите на радио документалистиката е вълнуващо и смело начинание и когато това е повод не само за описание, разказване и показване, но и размисъл, чувство и концепция за живота, си припомням концепцията на моя учител Петер Леонард Браун: Правенето на фичъри не е метод, не е каталог на техники, а отношение към живота.
Feature-making is no method – no catalogue of tricks – but an attitude towards life
Peter Leonard Braun, IFC Oslo, 1997, April 20.
Ч.И.П.С. – Частен изследовател на паранормални събития е детска радиопиеса, която изследва побеждаването на страха и създаването на нови приятелства. Историята на пиесата ни среща с малкия паяк Ай, по време на поредния запис на неговото радиопредаване. Ай е частен изследовател на паранормални събития или Ч.И.П.С. Поредната паранормална случка отвежда..
Юджийн О'Нийл пише "Дългият път на деня към нощта" през 1940 година, само четири години преди това, през 1936-та, той става Нобелов лауреат като драматург. В "Дългият път на деня към нощта" О'Нийл разказва историята на своето семейство. Всички конфликти и ситуации, съответстват на мъчителните, изстрадани мигове, изживяни през годините в неговия дом...
Отиде си вълшебницата на музикалното оформление Валя Бояджиева. Професионалният ѝ път премина в БНР. Работи за различни редакции в програма "Христо Ботев". За късмет на Радиотеатъра, тя прекара дълги години като музикален оформител на радиопиесите. Остави толкова много след себе си, че ще трябва продължително да ѝ благодарим. Фин човек. Прекрасен..
Словото се умори и капна. Капна до такава степен, че ми е съвестно да прибягвам до услугите му. То е като кон, коленичил кон. Камшик, камшик трябва! Единственият камшик – това е смехът! Смейте се, гадове, на мъките на падналото слово. Виктор Ерофеев, "Три срещи" "Орфей" на Кокто е модернистична и ексцентрична интерпретация на една класическа..
Историята на "Монетата" започва през 2020 г., когато е отличена като победител в конкурса за нова пиеса на Нов български университет. На 20 януари 2021 г. се състоя премиерата ѝ на сцената на Младежки театър "Николай Бинев". В началото на 2025 г. пък слушателите на програма "Христо Ботев" ще могат да чуят премиера на аудио "Монетата" – от 16 часа на..
Този текст не е за птиците на Сакар, но името му, освен че звучи прекрасно поетично, отдалеч ни насочва към меката златна светлина на южния Сакар, където,..
Евангелското четиво от неделята преди Кръстовден разкрива пълнотата на тази любов: "Защото Бог толкоз обикна света, че отдаде Своя Единороден Син, та..
Днес (на 8 септември) приключва "Буна 3" – третото издание Международния форум за съвременно изкуство. Най-голямата платформа за съвременно изкуство с..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg