Изпълнения на Уинтън Марсалис, Ерик Клептън, „Манхатън Трансфър“ са в основата на срещата ни в „Джаз клуб“. Обединени от любовта си към автентичния, неподправен блус и „традиционалния, истински“ джаз (безразсъдна смелост е така да наречеш някое от направленията в джаза в последните 80 години!), американският тромпетист Уинтън Марсалис и английският китарист Ерик Клептън през 2011 година правят поредица от концерти в Линкълн център в Ню Йорк. Пиесите, които изпълняват следват блус-традициите и класическата джаз-стилистика, за която Марсалис твърди, че в чист вид се среща в музиката на Ню Орлийнс и се отъждествява с личността и музицирането на Луис Армстронг „Сачмо“. Радетел на джазовия „пуризъм“ (така както Марсалис го разбира) през годините тромпетистът е в центъра на различни музикални събития, в които демонстрира своята историческа убеденост. Сред тях са съвместните изяви с Клептън, които получават отличие „Грами“. 11 години по-рано, в началото на най-новия век вокалният квартет от Ню Йорк „Манхатън Трансфър“ отдава почит към Луис Армстронг, създавайки след близо две и половина години работа продукцията „Духът на Сейнт Луис“ (The Spirit of St. Louis). Продуцентът Крейг Стрийт, вокалистите на квартета и целият екип музиканти и тонинженери – специалисти по звука са създали рядък звуков естетически шедьовър – искрен поклон към Луис Армстронг „Сачмо“ и неговото време. В Уикипедия статията за този диск се състои от две кратки изречения. Вероятно, нужно е да измине още време, за да може публиката и критиката да прозре, че този албум е сред най-значимото, което легендарната група със своето изкуство ни е оставила в наследство.
В „Джаз клуб“ открехвам вратата към него. Добре дошли сте.
четвъртък, 16 март, от 23 часа
В съботната вечер (23 ноември от 20 часа) ще си припомним три спектакъла на Софийската опера. Първият досег на българската публика с "Бохеми" е през 1922 година. Маестро Георги Атанасов ръководи премиерния спектакъл. А ние поглеждаме към друг спектакъл на "Бохеми" от 1955, съхранен в Златния фонд на БНР. В ролята на Рудолфо публиката възторжено..
Тридневният фестивал за некомерсиална камерна съвременна музика "ТрансАрт" ще се проведе за пети път. Ще прозвучи съвременна музика от България и цял свят с авангардни композиции от последните няколко години, както и от последните петдесетилетия. Във фестивала ще вземат участие млади и утвърдени наши и чуждестранни изпълнители. В три вечери на три..
Третият концерт от настоящия сезон 2024/2025 на Симфоничния оркестър на БНР, озаглавен "Тембри и нюанси", представя композицията на Иван Спасов "Епизоди за четири групи тембри", Концерта за виолончело и оркестър в ла минор, оп.129 от Роберт Шуман и Симфония № 5 в ми минор, оп.64 от Пьотр Чайковски. В аванс ви предлагаме да чуете разговора на..
"Опитвам се да правя хубава музика и не искам да слагам някакви ограничения и знаци" – думи на пианиста, композитор, аранжор и диригент Ангел Заберски. Често се сещам за това негово твърдение, и когато слушам композициите му, и когато съм част от публиката му и проследявам вдъхновеното музициране и безспорния професионализъм. Наскоро Ангел..
Музикантите от "Кварто" (Quarto) с пианиста Емануил Иванов ще представят две емблематични творби на Йоханес Брамс и Дмитрий Шостакович – клавирни квинтети от двамата композитори. Емануил Иванов за първи път ще свири двата квинтета. В произведенията на Брамс и Шостакович се открива стремеж за духовен полет и борба за свобода на човешкия дух...
"Душата ми е стон" е историческа беседа, която ще пресъздаде духа на отминала София 111 години след последната вечер на Пейо Яворов и Лора Каравелова. T..
Дора Давидова – учителка, медицинска сестра и православна християнка – продължава своя вълнуващ разказ за пътуването по легендарния поклоннически път..
Тридневният фестивал за некомерсиална камерна съвременна музика "ТрансАрт" ще се проведе за пети път. Ще прозвучи съвременна музика от България и цял свят..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg