Въпросът съвсем не е риторичен. Един от най-странните аргументи, с които съм чувала училищен директор да мотивира родителите да запишат децата си в неговото училище, беше, че учителският състав е предимно от „старата школа“, на пенсионна и следпенсионна възраст. Немалка част от случаите на неадекватно отношение към учениците се причиняват от млади учители. Доста привърженици има мнението, че завършилите образованието си в последните години имат съществени пропуски дори в базовата грамотност. Как тогава да оставим в техните ръце обучението и възпитанието на децата си?
В софийското 90-о СУ „Хосе де Сан Мартин“ имат категоричен отговор на въпроса – процентът млади учители там далеч надвишава средния за страната, а възрастта на екипа е следствие от системна и целенасочена политика за развитие. За няколко години последователни стъпки учителите не само започват да обменят помежду си опит, да посещават и обсъждат взаимно часовете си и да подготвят общи уроци. Усетили реалното доверие към работата си и подкрепящата среда, те проявяват все повече инициативност и творчество. Създадената атмосфера на колегиалност и постоянната обратна връзка при въвеждането на новости естествено привлича младите и съзидателни личности. Разбира се и подборът на кандидатите е много прецизен. Резултатът е, че отношенията между учителите се пренасят и върху учениците, които, според анкета, се чувстват щастливи и с радост идват на училище. Защото човек не може да научи някого на нещо, което самият той не умее, вярва директорката на училището Емилия Иванова, чието лично обаяние, далновидност и съвременно мислене без съмнение са в основата на изключителния дух, който цари в едно иначе съвсем обикновено средно училище, което дори не е от онези „елитните“, пред които се извиват опашки от кандидати. Впрочем, убедена съм, че ако този дух надделее в училищната ни система, опашките от само себе си ще изчезнат.
Науката се превръща в игра, когато можеш да я пипнеш и помиришеш, да скочиш с двата крака в друг свят, да експериментираш и да се изненадваш. Когато можеш да мечтаеш. Продължава пътешествието в най-големия детски научен център в България, който се намира в София, "Музейко". Смислов и физически център в интериора на детския музей е неговото..
Човешкото сърце не е просто анатомия или орган, то е нарицателно, метафора, често експлоатирано в поезията, в литературата, в киното. Много пъти бива употребявано в народопсихологията, в пословиците и поговорките, в човешките взаимоотношения. Аз винаги съм вярвал, че повечето лекари и лекарският персонал са хора с големи сърца – съпричастни,..
Националната спортна академия представи изследване на тема "Младежките субкултури в спорта", което анализира и описва по какъв начин спортът се явява обединяващ фактор на младежи с различна култура, социален статус, ценностна система и жизнен опит. То засяга модерните градски спортове като паркур, брейкинг, уиндсърфинг, сноубординг и др...
Десислава Мусинска ще представи страната ни на финалите на FameLab довечера в ЦЕРН. България има традиция в участието си в конкурса. Страната ни е една от първите държави извън Великобритания, които се включват във FameLab . Националните финали започват да се провеждат в рамките на Софийския фестивал на науката през 2007 г...
Тайнствени и могъщи, символ на мъдрост и вечен живот, но и на изкушение и съблазън – змиите от векове присъстват в човешкото въображение. Те са и тема на днешния ни разговор, както и на събитието на Рацио тази вечер – "Хладнокръвен" . А тъй като през зимата змиите спят, това е идеалният момент спокойно да си поговорим за тях и изобщо за..
Носителят на Нобеловата награда за литература за 2025 г. Ласло Краснахоркаи е смятан от мнозина литературни критици за един от живите класици на унгарската..
На 25 ноември художникът, поет и преводач Роман Кисьов ще представи новата книга ARS ORPHICA MODERNA – концептуален проект със стихове и картини...
След като първата ѝ книга "Столетниците: благословия или орисия" предизвика голям интерес, Мира Добрева се завръща с продължение – "Столетниците 2...
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg