„Човекът е създаден като играчка на Бога и това е най-доброто у него“, Платон
„Независимостта на играта от морала не я прави неморална; играта не е нито лоша, нито добра“, Йохан Хьойзинха
Предлагаме Ви различни по своя характер, време, форма, стил и маниер на изпълнение рок-барок пиеси, свързани с играта. Звучат композиции на майсторите Орацио Веки, Жан Батист Люли, Хенри Пърсел, както песни и изпълнения на Александър Петрунов (Сашо „Гривната“), „Канзас“, Питър Гейбриъл.
Съчетаваме унищожителния артистичен сарказъм на Франк Запа с неаполитански, сицилиански, гръцки, арабски и френски предци, както и с английската „Маска“ – смесена форма на развлекателно представление с пеене, говор и танци.
Операта „Венера и Адонис“ (1683 г.) от Джон Блоу е пример за английския вариант на повсеместния из цяла барокова Европа повик за театрализация, но той не е онзи на италианците, нито на французите и така се стига до неизбежния спор за това кой по-добре прилага игровия принцип в музикално-сценичното пространство.
Спор, сам по себе си проекция на същия този извечен и необясним феномен: играта.
Слушайте на 9 април, вторник от 23.00 ч. по програма "Христо Ботев".
Австралиецът Саймън Бони (р.1961, Сидни) и групата му Crime & The City Solution пристигат за първи у нас в понеделник, на 2 декември, за да изнесат специален акустичен концерт в зала "Сингълс" на НДК (вход А4, дясно), който е част от зимното им турне Acoustic in Europe . Формацията е емблематична както за австралийската..
Две от късните реформаторски опери на Кристоф Вилибалд Глук бяха изпълнени в две водещи белгийски музикални институции – във Фламандската опера в Антверпен се игра "Ифигения в Таврида", а в концертната зала Bozar в Брюксел зрителите видяха "Орфей и Евридика". През XVIII век в оперния жанр се установява традиция вокалните партии да са подчертано..
На сцената на Държавната опера във Варна зрителите ще имат възможността да се насладят на опера-мюзикъла "Калас и Онасис". Вдъхновен е от необикновения живот и любовта между оперната дива Мария Калас и корабния магнат Аристотел Онасис. Сюжетът е изграден върху действителни факти. В спектакъла има силни страсти, повлияни от..
"Чувствам се спокойна. Нищо не дължа на никого. Това, което съм – благодаря на майка си и баща си… Господ ме е помазал, че ми е дал някакъв талант, аз не съм злоупотребила с това, напротив, доразвила съм го, за да Му благодаря по някакъв начин" – това заявява една от легендите в българското оперно-изпълнителско изкуство у нас и по света –..
Бубакар Траоре (р.1942, Кайи) е истинска легенда на музиката в Мали, а оттам – и в световен мащаб. Името му нареждаме до тези на Али Фарка Туре , Амаду и Мариам и Салиф Кейта , а пътят му в музиката е достоен за филм. Започва като един от най-обещаващите футболисти на Мали ( интересно съвпадение е, че и днес, като напишете "Boubacar..
Усмихнат, непринуден, дружелюбен, безкрайно земен и джентълмен – такъв видяхме Начо Герерос по време в първата му публична поява у нас. Известният испански..
"Чувствам се спокойна. Нищо не дължа на никого. Това, което съм – благодаря на майка си и баща си… Господ ме е помазал, че ми е дал някакъв талант, аз не..
На сцената на Държавната опера във Варна зрителите ще имат възможността да се насладят на опера-мюзикъла "Калас и Онасис". Вдъхновен е от..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg