Фразата е взета от интервю с Рей Чарлз. Интервюиращият Ед Бърнстейн още в първото си изречение използва думата гений и незабавната реакция на Рей Чарлз е да внимава с езика, който използва. Той самият смята, че е много далеч от това да бъде гений, но се съгласява с твърдението на Бърнстейн за падението и гения. И продължава:
„Хората минават през този свят, случват им се добри и лоши неща. Но всяко нещо в живота има своя антипод. По принцип всяко нещо има антипод. Няма нещо, което да е без своята противоположност. Всяко нещо в живота си има край. И всяко нещо ти подсказва за това, че има край. Има хора, които отиват на доктор и там стигат до това заключение. Винаги има нещо, което ти подсказва, че това е така, включително и майката природа. И тя ти припомня, че ти си песъчинка на брега и неминуемо ще дойде прилив или земетресение и ще бъдеш изметен оттам.“
Рей Чарлз и неговата песен Hit the road, Jack от 1987 ни помогна да създадем контекст, мащаб и втори план на нашата история за радиото и за онези негови незрящи слушатели, за които слушането е виждане не само метафорично и буквално, но и остава един безценен контакт със света.
Историята на преден план е за тях и тя стана възможна благодарение на участието на Георги Холянов, Петко Стайков, Мира Попова, Румяна Донкова и Койчо Коев.
„Радиото е всичко за мене, всичко, което е станало по България и света.“
Първото излъчване на 15 епизод на документалния сериал „Радиото“ в ефира на БНР, програма „Христо Ботев“ е 7 юни 2010 година.
Юджийн О'Нийл пише "Дългият път на деня към нощта" през 1940 година, само четири години преди това, през 1936-та, той става Нобелов лауреат като драматург. В "Дългият път на деня към нощта" О'Нийл разказва историята на своето семейство. Всички конфликти и ситуации, съответстват на мъчителните, изстрадани мигове, изживяни през годините в неговия дом...
Отиде си вълшебницата на музикалното оформление Валя Бояджиева. Професионалният ѝ път премина в БНР. Работи за различни редакции в програма "Христо Ботев". За късмет на Радиотеатъра, тя прекара дълги години като музикален оформител на радиопиесите. Остави толкова много след себе си, че ще трябва продължително да ѝ благодарим. Фин човек. Прекрасен..
Словото се умори и капна. Капна до такава степен, че ми е съвестно да прибягвам до услугите му. То е като кон, коленичил кон. Камшик, камшик трябва! Единственият камшик – това е смехът! Смейте се, гадове, на мъките на падналото слово. Виктор Ерофеев, "Три срещи" "Орфей" на Кокто е модернистична и ексцентрична интерпретация на една класическа..
Историята на "Монетата" започва през 2020 г., когато е отличена като победител в конкурса за нова пиеса на Нов български университет. На 20 януари 2021 г. се състоя премиерата ѝ на сцената на Младежки театър "Николай Бинев". В началото на 2025 г. пък слушателите на програма "Христо Ботев" ще могат да чуят премиера на аудио "Монетата" – от 16 часа на..
Камила Грудова (Camilla Grudova) е канадска писателка, която дълго време не може да си позволи свой мобилен телефон, а баба ѝ се е препитавала като шивачка в Париж. Първата машина, която Камила е имала в дома си била шевна, компютър получава едва като тийнейджърка и вероятно с негова помощ завърша История на изкуството в университета в Торонто. За..
Германско-австрийският писател Даниел Келман гостува в България, за да представи най-новия си роман "Светлина и сянка". Книгата излиза в превод на Жанина..
"Принцесата на Бухенвалд" е доказателство, че в историята на Втората световна война няма пощадени. Испанската авторка Ана Андреу Бакеро гостува в..
Когато предишния път бях на остров Мавриций надлежно се сбогувах с него завинаги, защото смятах, че едва ли ще се върна в този отрязък от рая. Но..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg