Eмисия новини
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Милен Апостолов разказва как се пише музика за театър

Снимка: operavarna.com

Тази година номинация за „Икар“ в категория „Авторска музика“ получи младият композитор и диригент Милен Апостолов.

Как се пише музика за театър? „Необходимо е да си много, много гъвкав и като музикално мислене, и е необходимо да имаш известно познание по режисура, що е то и каква е ролята на режисьора. Трябва да познаваш целия механизъм на случването на един спектакъл, за да можеш ти да влезеш като една естествена част от едно цяло“ – казва Милен.

В последните години музиката му звучи в театрални постановки в Плевен, Казанлък, Стара Загора и София. Сред заглавията са „Боинг, боинг“ в Плевен, „Самотни от далеч“ в „Сфумато“, „Наемателя” в Пловдив, „Договор 2019“ в Театър 199, „Меко казано” в Стара Загора, „Сън в лятна нощ“ и „Том, Дик и Хари“ в Казанлък и др.

Освен композитор на театрална музика, Милен Апостолов създава и свои творби. През новия сезон предстои да бъде поставена детската опера „Огнивото“ поръчана от Русенската опера. „Предизвикателството не е, че е детска опера, а по-скоро това, че трябва да бъде изпълнена от деца“. През юни в Берлин ще бъде представен балетен спектакъл с негова музика. „Ще бъде - бих го нарекъл - „Ърбън фентъзи“. Изключително интересен проект“.

Милен Апостолов е завършил дирижиране и композиция в НМА „Панчо Владигеров“. Бил е диригент във Варненската опера, където дирижира „Дон Кихот“ на Минкус, „Царицата на чардаша“ на Калман и „Веселата вдовица“ на Лехар. Работил е с Академичния симфоничен оркестър, Добричкия камерен оркестър, оркестър „Симфониета“ София.

Предстои му специализация по композиция в „Кралската академия по музика“ в Лондон. Предвижда след това да специализира и дирижиране. „Чувствам се длъжен да взема колкото може повече знания, защото моделът на образование у нас и в чужбина е различен… При всички случаи ще е страшно обогатяващ процес за мен“.



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!  
Акцентите от деня са и в нашата Фейсбук страница. Последвайте ни. За да проследявате всичко най-важно в сферата на културата, присъединете се към групата БНР Култура.
ВИЖТЕ ОЩЕ
Митко Щерев

Митко Щерев се прощава с публиката: Последен концерт и поглед назад

Наскоро българската музикална сцена бе изправена пред новината, че обичаният композитор Митко Щерев ще се оттегли от сценичните си изяви. Окончателното сбогуване ще се състои на 28 октомври в зала 1 на НДК, по време на заключителния концерт "Обич и песен ". По думите на Щерев, неговото реално оттегляне от сцената е настъпило още през..

публикувано на 28.10.24 в 12:08

"Пловдив Джаз фест" 2024 – в десетката!

И по света, и у нас, думата "джаз" е все така "лесна за произнасяне и приятна за ухото", според Ърнест Хоупкинс, в чиято кратка статия, публикувана в "Сан Франциско Бюлетин" през 1913 година, е упомената за първи път. Думата – с цялото ѝ емоционално и смислово значение, удобно се е настанила и в календара на града под тепетата. А цветната програма,..

публикувано на 28.10.24 в 10:20
Виктор Теодосиев

Виктор Теодосиев: За мен валдхорната е начин да изразявам своите емоции

Виктор Теодосиев е сред най-изявените млади български инструменталисти. Той е трето поколение в семейство, посветило се на валдхорната. Възпитаник е на Националното музикално училище "Любомир Пипков" в София, а в момента е студент в Националната музикална академия "Проф. Панчо Владигеров" в класа на именития проф. Владислав Григоров. Виктор..

публикувано на 27.10.24 в 10:35

"Весталката" на Спонтини с великолепен запис от Опера Бастий

" Операта на Спонтини, написана през 1807 година е спечелила известно утвърждение чрез одобрението на Вагнер, който оценява смесицата от митологизъм и трансцендентност на любовта. Творбата става още по-известна когато легендарното сопрано Мария Калас разкрива драматичния ѝ потенциал за публиката в Ла Скала през 1954 година." – четем в статия за от..

публикувано на 26.10.24 в 07:45
Плакат: „Аларма Пънк Джаз“

Масахико Сато с извънреден концерт в "Гьоте-Институт"

След невероятния концерт, който изнесе в зала "Сингълс" на НДК в сряда, маестро Масахико Сато , една от живите легенди на японския авангарден джаз, остава за още един (камерен) концерт в залата "Гьоте-институт – България" на ул. "Будапеща" 1 в петък вечер (25 октомври) . Вратите на залата отварят в 20.00 ч., а началото е точно в 20.30 ч. На..

публикувано на 24.10.24 в 20:47