Неделният радиотеатър на 22 септември от 16 часа представя пиесата „Пейзаж“ от Харолд Пинтър, постановка на режисьора Христо Симеонов-Риндо от 1997. Преводът е на Андрей Филипов.
Участват Христо Симеонов-Риндо и Велислава Стоянова.
45-минутното аудио е направено върху едноактната пиеса, написана първоначално като радиопиеса. „Пейзаж“ най-напред е излъчена на 25 април 1968 по Би Би Си Радио 3, а едва година по-късно е поставена на сцена. След това направена и на филм. През 1995 Би Би Си Радио 4 прави втора постановка по вече направен театрален спектакъл, режисиран от самия автор. 13 години по-късно, през 2008 Би Би Си прави трета радио продукция по същия текст на Пинтър, като този път авторът не е режисьор на аудиото, а изпълнява ролята на единия от двамата главни герои.
Драматургичната структура на „Пейзаж“ не се базира на сюжет и хронология, а на фрагменти, които в течение на развитието на пиесата придобиват своето значение и функция. Диалогът на той и тя, брачната двойка, прилича на два независими монолога, общуването е привидно механично, всеки като че ли се обръща към другия, за да каже нещо, но също така като че ли не е чул това, което му е казано. Речта, която чуваме, е знак за това, което не чуваме, знак на езика, скрит зад самата нея.
Юджийн О'Нийл пише "Дългият път на деня към нощта" през 1940 година, само четири години преди това, през 1936-та, той става Нобелов лауреат като драматург. В "Дългият път на деня към нощта" О'Нийл разказва историята на своето семейство. Всички конфликти и ситуации, съответстват на мъчителните, изстрадани мигове, изживяни през годините в неговия дом...
Отиде си вълшебницата на музикалното оформление Валя Бояджиева. Професионалният ѝ път премина в БНР. Работи за различни редакции в програма "Христо Ботев". За късмет на Радиотеатъра, тя прекара дълги години като музикален оформител на радиопиесите. Остави толкова много след себе си, че ще трябва продължително да ѝ благодарим. Фин човек. Прекрасен..
Словото се умори и капна. Капна до такава степен, че ми е съвестно да прибягвам до услугите му. То е като кон, коленичил кон. Камшик, камшик трябва! Единственият камшик – това е смехът! Смейте се, гадове, на мъките на падналото слово. Виктор Ерофеев, "Три срещи" "Орфей" на Кокто е модернистична и ексцентрична интерпретация на една класическа..
Историята на "Монетата" започва през 2020 г., когато е отличена като победител в конкурса за нова пиеса на Нов български университет. На 20 януари 2021 г. се състоя премиерата ѝ на сцената на Младежки театър "Николай Бинев". В началото на 2025 г. пък слушателите на програма "Христо Ботев" ще могат да чуят премиера на аудио "Монетата" – от 16 часа на..
Камила Грудова (Camilla Grudova) е канадска писателка, която дълго време не може да си позволи свой мобилен телефон, а баба ѝ се е препитавала като шивачка в Париж. Първата машина, която Камила е имала в дома си била шевна, компютър получава едва като тийнейджърка и вероятно с негова помощ завърша История на изкуството в университета в Торонто. За..
След поредния четвърти опит на "Възраждане" да прокара в Народното събрание законопроекта си за регистрация на чуждестранните агенти, а пък ДПС-Ново начало..
В навечерието на освобождаването на поредните трима израелски заложници, според споразумението между Израел и Хамас, разговаряме в "Мрежата" с Димитър..
Преподавателката във Факултета по математика и информатика на Софийския университет коментира идеята на министъра на образованието и науката Красимир..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg