Дискът е записан с оркестър „Метрополитен“ на Монреал с диригент Яник Незе-Сеген и включва арии от оперите на Джузепе Верди – „Набуко“, „Атила“, „Ернани“, „Симон Боканегра“, „Луиза Милер“, „Сицилианска вечерня“ и „Дон Карлос“.
„Илдар Абдразаков затвърди статута си на най-славния Атила на днешния ден, заставайки сред знаменитите баси, изпълнявали ролята през последните петдесет години. Как някой би могъл да устои на онова тъмно, течно легато или на онова медено фразиране, което той използва еднакво ефективно, за да изрази съмненията, които измъчват краля и воина, и величието на неговата сила“ – пише в списание Diapason, от декември 2018 г.
Илдар Абдразаков оглавява списъка на всеки режисьор, когато става дума за продукции на Верди във водещите световни оперни театри.
„Когато има чувство на доверие, когато химията между оркестрината и сцената е правилна, първокласните резултати могат да се получат от нея“, отбелязва той. „И точно това изживявам с Яник. “Дискографията му включва две DVD-та от Ню Йорк: „Лучия ди Ламермур“ (2009) с Анна Нетребко и „КнязИгор“ (2014), в които той изпълнява заглавната роля. Дуети, издадени през 2017 г., го събират с Роландо Вилазон, а двамата правят грандиозно световно турне, за да представят диска.
Илдар Абдразаков е роден в град Уфа, тогава столица на Башкирия на 26 септември 1976 г. Той вече е народен артист на република Татарстан и носител на много отличия в родината си. Семейството му е артистично – майка художник, брат му е оперен певец, баща му актьор, филмов и телевизионен режисьор. Участва като дете във филми на баща си. Абдразаков не проявява интерес към операта, докато по-големият му брат, не му показва DVD на „Атила“ на Верди. Той веднага се влюбил в музиката на композитора и на 14-годишна възраст започнал уроци по пеене с учителката на брат си. Две години по-късно се присъединява към нейния клас в Държавния институт на изкуствата в Уфа и продължава обучението си с нея, след като става солист на Башкирския театър за опера и балет. Дебютира в Мариинския театър в Санкт Петербург, когато е само на 22 години през 1998 г. в „Сватбата на Фигаро“.
Печели няколко големи конкурса в Русия – „Ирина Архипова“, „Глинка“, „Римски-Корсаков“ и „Елена Образцова“. През 2000 г. печели и конкурса „Мария Калас“ в Парма и привлича вниманието на специалистите и агентите. След конкурса в Парма през 2000 г. още на следващата година той дебютира в Миланската скала.
„Следвам в традиция, казва Илдар Абдразаков. В тези опери предизвикателството често се крие в емоционалната интензивност, в психологическото очертаване на характера. С Верди винаги е въпрос на чувства и душа, на конфликти и хора в конфронтация.“
В Лондон го чуват за първи път през 2009 г. в Реквием на Верди под палката на Антонио Папано, както и като Дон Базилио.
В края на юни 2019 г. Абдразаков изпя ролята на Рамфис в три концертни изпълнения на „Аида“ с Чикагския симфоничен оркестър под диригентството на Рикардо Мути, в които участваха Красимира Стоянова и Кирил Манолов. Той отново се присъедини към диригента през август на фестивала в Залцбург за изпълнение на „Реквием“ на Верди с Виенската филхармония. През септември беше в Ню Йорк, за да играе Банко във възстановяването на постановката на Адриан Ноубъл на „Макбет“ с Анна Нетребко като лейди Макбет.
Иван Иванов - Awaho е композитор, музикант и певец, добре познат от българската клубна сцена с участието си в групите Awake и Casual Threesome. Помним го и като финалист в осмото издание на телевизионния формат "Гласът на България", гледали сме го преди години в главната роля в мюзикъла "Исус Христос - суперзвезда" в Националния музикален театър.
Те са инди, но имат суперхитове. Музиката им е депресивно интелектуална, но и красиво мелодична, сякаш наднича иззад слънчева мъгла. Парчетата им са бавни и бързи. Те са брит поп, но и гаражен рок. Свирят в малки клубове и на големи стадиони. Годините и събитията са оплели с многобройни невидими нишки сърцата, умовете, надеждите, желанията и..
Записът е от паметен спектакъл, с който на 7 декември 1982 година откриват сезона в Миланската скала – събитие със силен отзвук и сред специалисти, и сред меломани. Излъчваме го ( на 22 февруари от 20 часа ) заради участието на Мирела Френи, великолепна в ролята на Елвира. Както разбира се и заради удивителното преобразяване на Николай Гяуров като..
Музика: Джузепе Верди Либрето: Франческо Пиаве по драмата на Виктор Юго. Представена за първи път: 9 март 1844 година във Венеция. Действащи лица: • Ернани - бивш благородник, в момента разбойник (тенор) • Елвира - годеница на Да Силва, влюбена в Ернани (сопран) • Гомес да Силва - испански благородник (бас) • Дон Карлос - бъдещият Карл V,..
Излезе от печат сборникът "Избрани хорови творби" на композитора, диригент и преподавател в Нов български университет – проф. д-р Георги Петков. Изданието съдържа 22 песни от различни фолклорни области, които проф. Петков е писал за различните състави, с които е работил през годините. "Реших, че е дошло време да предоставя на колегите хорови..
Обучението на деца със специални образователни потребности (СОП) е предизвикателство както за родителите, така и за учителите. Една от причините е..
Колкото е необяснимо абсолютното, толкова е необяснимо и това, което ни подтиква към неговото търсене, смята актьорът Стелиан Радев. Той влиза в ролята на..
Дискусията започва с изследването, което пише професор Александър Кьосев за "Чевенгур" на Андрей Платонов, използвайки единствения завършен роман на..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg