Eмисия новини
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Новата звезда на френската опера издаде първия си диск

сряда, 15 януари, от 14.30 часа

Бенжамен Бернхайм
Снимка: Manon Leprévost/benjaminbernheim.com

Изключителният френски лиричен тенор Бенжамен Бернхайм подписа ексклузивен договор с Deutsche Grammophon през април 2019 г.

„Със своята зряла музикалност, мощно сценично присъствие и ангажираща личност Бенжамен Бернхайм се откроява сред останалите оперни певци“ – представят новата си звезда от лейбъла.

„Работата в партньорство с лейбъл с толкова дълга и богата история, е едновременно огромна чест и огромна отговорност“, казва Бернхайм, за когото най-престижните оперни театри в света вече са роден дом.
„Това ми даде още по-голям стимул да се представя на най-високо ниво.“ 

Дискът е записан с Пражката филхармония, с диригент Еманюел Вийом и включва най-популярните арии от опери на Доницети, Верди, Масне, Гуно, Годар и дори Ленски от „Евгений Онегин“ на Чайковски. 

Бенжамен Бернхайм е роден в Париж през 1985 г. Учи в Лозана, след което става член на известната международна оперна студия в Цюрих. Той е един от най-търсените лирични тенори в световен мащаб. Редовно е канен в Миланската Скала, Берлинската държавна опера, Кралската опера Ковънт Гардън, Виенската държавна опера, на фестивала в Залцбург. Където и да отиде, той пленява публиката с хипнотизиращите си вокални и актьорски интерпретации. 

Музиката на родното му място Париж е особено близка до сърцето му. „Френският репертоар изисква перфектна дикция и способността да се предаде значението и зад текста“, отбелязва Бернхайм. „В тези арии има толкова много поезия и толкова много подробности, които да открием в тях. Целта ми е да изложа всичко това в моите изпълнения. Това са произведения, в които мога да дам 150% и да използвам всеки различен аспект на моя глас“.

„Операта има бъдеще“, заявява той с убеждение, бъдеще, което той сам олицетворява със своята харизматична и жизнена артистичност. „Операта не е на смъртното си легло и не трябва по никакъв начин да променяме нейните основни качества. Но това не означава, че не трябва да се движи с времето.“ Имайки това предвид, Бернхайм използва ефективно социалните медии за свързване и взаимодействие с аудиторията си.

„Гласът ни е като отпечатъка ни“, отбелязва той. „Той е напълно уникален и това е, което създава магията във всяко изпълнение.“

Бернхайм използва инструмента си с фино усъвършенствана техника, проявяваща забележителна пъргавина, когато става въпрос за смяна на регистъра, за да разкрие всеки нюанс на партитурата. Той също използва своя безпогрешен музикален и емоционален инстинкт, за да се претвори изцяло във всяка роля, която играе. Резултатите са поразителни и разкриват художник, който винаги търси свежо вдъхновение.

„Стойността все още не е за мен, казва той. Искам да продължа напред, винаги отворен за нови идеи и открития“.



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!  
Акцентите от деня са и в нашата Фейсбук страница. Последвайте ни. За да проследявате всичко най-важно в сферата на културата, присъединете се към групата БНР Култура.
ВИЖТЕ ОЩЕ

Полет с "Тригайда"

А то значи ангелогласната певица Ася Пинчева от "Мерудия", "Космическите гласове на България" и "Оратница", мултиинструменталистът Георги Маринов - Хорхе – но основно диджериду и гайда, в "Оратница", "Тъпани и гайди" и "Дъ Груувин Пайпърс", и електронният гуру, диджей, продуцент и програматор Иван Шопов, прочут още като Балкански, Куух или Дръм Кид...

публикувано на 21.04.25 в 09:23
Григор Паликаров

Григор Паликаров дирижира "Немски реквием" от Йоханес Брамс за Великден

В Страстната седмица маестро Григор Паликаров ще отведе публиката с "Немски реквием" от Йоханес Брамс към върховно съпреживяване на Тайната вечеря, в която Христос отправя посланието си за всемирна любов и предсказва смъртта си. Концертът е връхната точка на 24-тия Великденски музикален фестивал в морската ни столица. Григор Паликаров каза в..

публикувано на 15.04.25 в 10:24

Програмата на Еврокласик ноктюрно от 16 до 30 април 2025 г.

16 април Свири Германският симфоничен оркестър, Берлин с диригент Стефан Денев. 3.00 часа – Пол Дюка (1865-1935), Симфонично скерцо "Чиракът магьосник". 3.13 часа – Сергей Рахманинов (1873-1943), Концерт за пиано № 2 в до минор, оп. 18. Солист: Николай Лугански (пиано). 3.48 часа – Сергей Рахманинов (1873-1943), Етюд-картина, оп. 39 № 8. Изпълнява..

публикувано на 15.04.25 в 09:10
Даниеле Феббо

Даниеле Феббо в света на музиката

Басистът Даниеле Феббо носи джаза в душата си, въпреки че не би се ограничил в стиловете и експериментите с тях. Първият му досег с музиката е случаен и на шега, но се превръща в любов за цял живот. Тази му любов го води до двете му музикални образования – това в Италиански колеж в Рим и това – в Националната музикална академия в София. Неговият основен..

публикувано на 15.04.25 в 08:35
Jullzie

Нестандартната певица Jullzie

Въпреки, че не живее в България, не лишава българската сцена от своята музика. Jullzie е автор на песни, продуцент и певица в поп, джаз и електронен стил, докосващ със своята искреност и актуален звук. Това обаче, не ограничава нейните интереси и стилове в музиката, които са широко скроени. През последните месеци Jullzie привлече вниманието на..

публикувано на 14.04.25 в 15:20