Зимните музикални вечери „Проф. Иван Спасов“ отново фокусираха интерес към програмата на Пазарджишкия симфоничен оркестър, домакин на международния фестивал под диригентството на Григор Паликаров. Гостите в зала „Маестро Георги Атанасов“ отбелязаха младежкото присъствие в състава на симфониците, удостоени с наградата „Златна лира“ по повод 50-годишнината на оркестъра.
Сред младите оркестранти е контрабасистът Димитър Арнаудов, чието изпълнителско развитие протича по необичаен за оформянето на един класически музикант начин. Преди да се отдаде на класическия инструмент, неговият професионален път започва като изпълнител на народна музика. Всъщност той никога не се отдалечава от нея – паралелно с работата в оркестъра се изявява и като народен певец. За интереса към фолклорната музика младият изпълнител разказа пред слушателите на програма „Христо Ботев“: "Към тази музика тръгнах съвсем естествено, тъй като моята прабаба по бащина линия е била самобитна певица, има записи в Радио Пловдив. Тя е човекът в нашето семейство с певчески талант, който се предава през поколение. Корените на моя род са от с. Чешнегирово, Пловдивско, а дядо е дошъл от с. Кости, община Царево. Майка ми е разказвала, че в детските години съм слушал в захлас народна музика и вероятно още тогава се е появил интереса към нея."
Първите уроци по гайда и народно пеене получава в музикалната школа на Георги и Христина Анастасови, дългогодишни солисти на ансамбъл „Тракия“. „Това са моите първи учители и съм много благодарен, че ме откриха за музиката“, подчертава музикантът и отбелязва как се е насочил към класическия инструмент – "Продължих средното си образование в училище „Любен Каравелов“ – Пловдив с профил „гайда“. Един ден, когато репетирахме с учебния оркестър, видях контрабаса в ъгъла на стаята и веднага ме грабна. Вероятно поради обема никой нямаше желание да свири на него. Постепенно тръгнах на уроци в музикалното училище при г-жа Катя Каранова и тя е човекът, при когото започнах да свиря на този инструмент. Завърших музикалната академия в Пловдив с две специалности – гайда и контрабас."
Димитър Арнаудов е последователен в музикалното си развитие. Усъвършенства се като контрабасист с магистърско обучение в Националната музикална академия „Проф. Панчо Владигеров“, където има възможността да натрупва знания от изтъкнатия педагог и музикант проф. д-р Петя Бъговска. Гордо подчертава, че народната песен е негово призвание и ако говорим за певческите умения, първо трябва да се фокусираме върху стила, необходимо качество за младите изпълнители на народна музика.
Като певец той е забелязан още в студентските години. Неотдавна достигна и сцената на ансамбъл „Пирин“ в тържествения концерт по случай неговата 65-годишнина. Впечатления си изрази директорът на ансамбъла Данислав Кехайов: "Случайно чух това момче на концерти и други изяви сред колеги и студенти в АМТИИ – Пловдив. Видях, че има голям потенциал като певец и някой трябва да му подаде ръка. Той е много музикален, притежава красив тембрист глас и полага старание максимално да се доближи до стила на съответната фолклорна област. Има усет да подбира песните си. Заедно с моите колеги сме щастливи, че този ерудиран, талантлив певец обогатява програмите на ансамбъл „Пирин“ като постоянен гост-изпълнител."
Димитър Арнаудов е солист на най-младия оркестър за народна музика „Родопско настроение“, с който реализира своите първи звукозаписи. Успешните участия с професионални и любителски състави за фолклорна музика (ансамблите „Тракия“, „Капитан Петко Войвода“, групата от с. Селци) още веднъж подчертават музикалната дарба на певеца. Благодарение на изпълнителската си активност Димитър Арнаудов е познат сред ценителите в Пловдивско и в Родопите. В различните форми на изява младият музикант показва отношение в овладяването и поддържането на българския народнопесенен стил.
В Страстната седмица маестро Григор Паликаров ще отведе публиката с "Немски реквием" от Йоханес Брамс към върховно съпреживяване на Тайната вечеря, в която Христос отправя посланието си за всемирна любов и предсказва смъртта си. Концертът е връхната точка на 24-тия Великденски музикален фестивал в морската ни столица. Григор Паликаров каза в..
16 април Свири Германският симфоничен оркестър, Берлин с диригент Стефан Денев. 3.00 часа – Пол Дюка (1865-1935), Симфонично скерцо "Чиракът магьосник". 3.13 часа – Сергей Рахманинов (1873-1943), Концерт за пиано № 2 в до минор, оп. 18. Солист: Николай Лугански (пиано). 3.48 часа – Сергей Рахманинов (1873-1943), Етюд-картина, оп. 39 № 8. Изпълнява..
Басистът Даниеле Феббо носи джаза в душата си, въпреки че не би се ограничил в стиловете и експериментите с тях. Първият му досег с музиката е случаен и на шега, но се превръща в любов за цял живот. Тази му любов го води до двете му музикални образования – това в Италиански колеж в Рим и това – в Националната музикална академия в София. Неговият основен..
Въпреки, че не живее в България, не лишава българската сцена от своята музика. Jullzie е автор на песни, продуцент и певица в поп, джаз и електронен стил, докосващ със своята искреност и актуален звук. Това обаче, не ограничава нейните интереси и стилове в музиката, които са широко скроени. През последните месеци Jullzie привлече вниманието на..
"Ние сме заедно в това. И ще преминем през него. Докато стоим заедно!" , е простото, но силно верую, което музикантите от "Елейн" (Eleine) следват при записите на актуалния си студиен албум We Shall Remain, сътворен от прекрасни разрушителни сили. Шведската дарк симфоник метъл сензация "Елейн" (Eleine) най-сетне пристига у нас за хедлайн..
"Власт и страст. Дворцовите драми в българската история" е новата книга на проф. Пламен Павлов. В "Артефир" популярният български историк,..
В предаването Lege Artis разгледахме темата за пластичната и възстановителната хирургия с участието на д-р Рупен Мектубджян – специалист по..
"Романът "Последна стъпка" е монотонно болезнен: стъпваш изречение след изречение – все стабилни и еднозначни – и изведнъж усещаш под читателското си..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg