Корейският поп, накратко наричан Кей поп, се превърна в глобален феномен в последното десетилетие и си създаде многобройни ревностни почитатели по цял свят. Същевременно движението Blacks Lives Matter (BLM) упреква звездите и продуцентите на Кей попа, че не отдават нужното на черните творци, които пишат песни за тях.
В креативно отношение песните на Кей поп звездите не се отличават от господстващия мейнстрийм. Те са същият танцувален, синтетичен поп, който озвучава света от Токио до Берлин и от Талин до Сао Паоло. Тук активистите на BLM виждат проблем. Те искат по-високо заплащане и отчитане на авторски права, когато пишат песни за Кей поп изпълнители, настояват също така за гласовита и финансова подкрепа за движението, тъй като Кей попът усвоява не само песни, но и артистично и стилово влияние от афро-американската култура.
Нещо повече - голяма част от феновете на Кей поп групите в САЩ са афроамериканците, които пълнят стадионите по време на турнетата и купуват мърчандайз стоките на корейски групи.
По тази причина сега изискват от корейците да показват по-чувствително отношение към расовия въпрос.
Всъщност най-известната Кей поп група BTS (рожба на компанията Big Hit Entertainment, чийто управител публично заяви, че черната музикака е в основата на идентичността на септета), са сред явните защитници на черната кауза. Групата дари 1 милион долара на движението Black Lives Matter, но мнозина смятат, че това не е достатъчно и че южнокорейската развлекателна индустрия не е отдава дължимото уважение на черната култура.
"Те гледат на нас точно както и белите. Използват културата ни, възхищават й се, вземат от нея каквото им харесва и не връщат нищо обратно" - изтъква Майка Пауъл, който създава редица хитове за Кей поп групи и е недоволен от начина, покойто те използват разработени от него танцови стъпки и семпли, без да му платят адекватно.
Чернокожи активисти наскоро организираха бойкот по време на турнето на една от корейските групи SM, която отказвала публично да признае афро-американското влияние върху формирането си.
Моментът е важен, според друга активистка и авторка на песни Тифани Ред, която си е поставила лична задача - да промени музикалната индустрия чрез активизъм. "Той е нужен, той липсва. Липсва защита на артистите, а те имат нужда от защита", казва тя.
Ще излъжа, ако кажа, че не съм им помагала да крадат от нашата култура. Не ние изградихме системата, но е наша отговорност да я променим за добро. Черните хора не са единствените, които ще спечелят от промяната на Кей поп индустрията. Всеки ще спечели, ако бъде създадена цяла нова система на отговорност."
Източник: Guardian
Концерт на Зорница Иларионова и Божана Павлова под надслов "Огън и страст за цигулка и китара" ще се състои в Българския културен институт в Будапеща на 5 ноември. В продължение на четири дни Зорница Иларионова проведе и Майсторски клас по цигулка у нас. Тя се утвърждава на сцената като солист и камерен изпълнител с участията си в парижката зала..
На 6 ноември публиката в Студио 1 на Радиото в София ще се наслади на музикална приказка за различните лица на един от най-чувствените инструменти в света – китарата. Сюжетът преплита български фолклор, балкански елементи, музика от целия свят, а главната роля е в ръцете на акустичното трио на китаристът Ангел Демирев, в което участват Петър..
В средата на 60-те години пред знаменития френски маестро се отварят широко вратите на най-реномираните театри на Стария континент и отвъд океана. През 1961 се срещат с Мария Калас. Prima donna assoluta e на върха в кариерата си, а Претр се превръща в един от любимите ѝ диригенти. Три години по-късно с посредничеството на EMI изкачват шеметна..
Внезапно на 58 години ни напусна Драгомир Йосифов – композитор, музиколог и диригент на Хора на Опера Пловдив. Драгомир Йосифов е роден през 1966 г. във Варна. Завършва диригентския клас на Държавната музикална академия в София при проф. Васил Арнаудов и доц. Димитър Манолов. Негови учители по композиция са проф. Лазар Николов и Божидар Спасов...
1 ноември Свири Оркестърът на Румънското национално радио с диригент Румън Гамба. 3.00 часа – Йон Думитреску (1913-1996), Симфоничен прелюд. 3.11 часа – Пьотр Илич Чайковски (1840-1893), Концерт за цигулка в Ре мажор, оп. 35. Солист: Александру Томеску (цигулка). 3.48 часа – Николо Паганини (1782-1840), Каприз № 24 в ла минор. Изпълнява Александру..
Албена и Павел Благеви са се издигали до селенията на боговете – планината Олимп. Оказа се, че макар да е с няколко метра по-нисък от Мусала, нейният връх..
Кой има интерес от грубото и агресивно поведение на политици срещу журналисти, коментира в "Мрежата" по програма "Христо Ботев" Евгений Кънев ,..
На 6 ноември публиката в Студио 1 на Радиото в София ще се наслади на музикална приказка за различните лица на един от най-чувствените инструменти в..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg