Ефектът на едно мокументъри (мockumentary) в епоха на фалшиви новини, зависима журналистика, манипулации и лъжливи внушения от всякакъв вид на всякакви платформи ни отвежда към разсъжденията на Пикасо:
„Всички ние знаем, че изкуството не е истина. Изкуството е лъжа, която ни кара да осъзнаем истината, поне онази истина, която ни е предопределено да разберем. Творецът трябва да знае начина, по който да убеди другите в достоверността на лъжите си.“
Мокументъри е жанр в радиото, филмовото производство и телевизията, който възниква през 50-те и разказва за въображаеми събития като за действително случили се с цел постигането на драматичен или комедиен ефект. Този тип изображение позволява да се изследва в такава дълбочина същността на актуален проблем, събитие или тема, каквато традиционното изображение не може да достигне поради естествените си жанрови ограничения и буквализъм.
„Трансферату“ е фикция. В „Трансферату“ тече едно журналистическо разследване, което не е истинско. „Трансферату“ е мокументъри. Чрез лъжливото журналистическо разследване стига до сериозна история, перспектива и мащаб.
Слушайте „Трансферату“.
„Изкуството измива душата от прахоляка на ежедневието.“ – Пикасо.
Ч.И.П.С. – Частен изследовател на паранормални събития е детска радиопиеса, която изследва побеждаването на страха и създаването на нови приятелства. Историята на пиесата ни среща с малкия паяк Ай, по време на поредния запис на неговото радиопредаване. Ай е частен изследовател на паранормални събития или Ч.И.П.С. Поредната паранормална случка отвежда..
Юджийн О'Нийл пише "Дългият път на деня към нощта" през 1940 година, само четири години преди това, през 1936-та, той става Нобелов лауреат като драматург. В "Дългият път на деня към нощта" О'Нийл разказва историята на своето семейство. Всички конфликти и ситуации, съответстват на мъчителните, изстрадани мигове, изживяни през годините в неговия дом...
Отиде си вълшебницата на музикалното оформление Валя Бояджиева. Професионалният ѝ път премина в БНР. Работи за различни редакции в програма "Христо Ботев". За късмет на Радиотеатъра, тя прекара дълги години като музикален оформител на радиопиесите. Остави толкова много след себе си, че ще трябва продължително да ѝ благодарим. Фин човек. Прекрасен..
Словото се умори и капна. Капна до такава степен, че ми е съвестно да прибягвам до услугите му. То е като кон, коленичил кон. Камшик, камшик трябва! Единственият камшик – това е смехът! Смейте се, гадове, на мъките на падналото слово. Виктор Ерофеев, "Три срещи" "Орфей" на Кокто е модернистична и ексцентрична интерпретация на една класическа..
Историята на "Монетата" започва през 2020 г., когато е отличена като победител в конкурса за нова пиеса на Нов български университет. На 20 януари 2021 г. се състоя премиерата ѝ на сцената на Младежки театър "Николай Бинев". В началото на 2025 г. пък слушателите на програма "Христо Ботев" ще могат да чуят премиера на аудио "Монетата" – от 16 часа на..
Тоталния разпад на обществения диалог, речевата агресия и върховенството на политическото клише коментират в предаването "Мрежата" д -р Антоанета..
В рубриката "Културен отпечатък" на Terra Култура фаготистът Георги Шашиков сподели своята вдъхновяваща история – история, в която музиката не е..
Започва седмото издание на Международния фестивал на музиката и изкуствата Jam on the River. Мотото на форума тази година е "Свободата е култура". Сред..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg