Роби ли сме на пазара? Налага ли ни се масов вкус, или човек е свободен сам да избере какво в изкуството е най-добро за него, какво най-точно определя вкуса му? Защо социалните мрежи допринесоха за появата на различни мнения и лагери и не са ли именно те най-голямата ни зависимост, която вместо да ни даде свобода, ни превърна в отчуждени продукти на времето?
В деня, в който празнувахме независимостта, поетът и философ (можем да дадем още определения, но ще се ограничим до тези) Иван Ланджев сподели едно „Време и половина“ със слушателите на програма „Христо Ботев“, за да даде своята гледна точка за зависимостите в изкуството и живота. Всъщност този разговор можеше да се случи във всеки друг ден, тъй като човек най-малкото е зависим от себе си и подобна тема се явява някак непрестанна. Като новините, за които Иван Ланджев пише.
Според поета, за да нарушиш правилата, първо трябва да си наясно какви са те. Затова и ние ще си позволим да погледнем леко в страни от тях, като ви издадем малко от това, което Иван Ланджев каза в общия ни половин час.
Като например това, че талантът винаги намира начин да изрази себе си и няма догми, които могат да го удържат. Той, разбира се, припомни, че това в никакъв случай не говори за пълна свободия. И както можете да видите от заглавието на този материал, Ланджев е на мнение, че ако не си свободен човек, нямаш работа в изкуството. Но пък именно в него можеш да си създадеш собствен оазис, в който сам да определяш границите. За това точно той даде и личен пример.
Иван Ланджев заговори и за международната политика, която според него, а и не само, е игра на взаимни обвързаности и зависимости. Изглежда обаче правилата на тази игра най-често нарушаваме. Неслучайно рядко се съобразяваме с отговорностите, които имаме спрямо другите държави членки на Европейския съюз.
Защо трябва да внимаваме с принципа на „ставането“, залегнал в Хегеловата философия, когато го прилагаме на практика? Защо да си независим изцяло би било тъжно съществуване и нуждата от какво ни кара да изпадаме в доброволни зависимости? Отговорите на тези и други въпроси можете да откриете в звуковия файл, където Иван Ланджев споделя още за малките бягства на собствената ни независимост, а и за доброволното и съзнателно излизане от себе си.
Една изложба с творби на Дечко Узунов, свързана с творческото наследство на големите български художници, се откри в галерия "Дечко Узунов" и продължава до 15 юни. Експозицията "Дечко Узунов. Образни мотиви на български моми и невести" им а за цел да популяризира творческото наследство на големия български творец и е част от програма..
"Гласовете на модата. Антология на съвременния български моден дизайн" е ново изследване на Нели Митева, преподавател и дизайнер, създател на платформата "Иван Асен" 22. "Книгата представя 30 от актуалните и активно работещи в момента дизайнери, които са създатели на свои индивидуални марки и лейбъли. – казва Нели Митева- Обособиха се и подтеми..
Премиерата на новата стихосбирка на поета, преводач и публицист Владимир Левчев "География на съня" събира почитателите на поетичното му перо в залата на галерия U P.A.R.K в Пловдив. Представянето се организира от издателство "7 ЛЪЧА" и галерията. Стихосбирката "География на съня" събира поетичните творби на Левчев, в които неизменно присъства..
В епизод 578 "Трамвай по желание" представя на своята публика едно от обещаващите млади лица на българската кинематография Радо Петров. Радослав Петров завършва НАТФИЗ. Той е сценарист на български и международни телевизионни сериали и късометражни филми. През 2021 Радо публикува заедно със своя партньор – известната тик-ток звезда Мими Шишкова..
На 25 февруари се открива изложбата "Васка Емануилова и Париж" - първата изложба от музейната програма на галерия "Васка Емануилова", която отбелязва 120 години от рождението на авторката. Възстановена през 2006 г. в ново пространство в близост до парка "Заимов", оттогава досега галерията развива музейна програма, която показва на публиката..
Обучението на деца със специални образователни потребности (СОП) е предизвикателство както за родителите, така и за учителите. Една от причините е..
Колкото е необяснимо абсолютното, толкова е необяснимо и това, което ни подтиква към неговото търсене, смята актьорът Стелиан Радев. Той влиза в ролята на..
Дискусията започва с изследването, което пише професор Александър Кьосев за "Чевенгур" на Андрей Платонов, използвайки единствения завършен роман на..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg