Днешната среща в „Джаз клуб“ е наситена с композиции, създадени в чест на Джако Пасториъс. Имате възможност да чуете пиеси, сътворени в различни десетилетия от признателни нему колеги: тромпетистът Майлс Дейвис, който заедно с Маркъс Милър изпълнява „Mr. Pastorius“ – финал на албума „Amandla“; пианистката Елиана Елиас с композицията си „Strait Across.., for Jaco“; квартет „Йелоуджакетс“ с „Галилей“, Galileo – творба на басиста Джими Хаслип; „За Джако“, „For Jaco“ – пиесата, с която започва „Industrial Zen“ – албум на китариста Джон Маклафлин. Звучи и българска композиция: „Джако“. Тя е на група „МетаФОРМОза“, в състав: Росен Захариев – тромпет, флюгелхорн, перкусия и синтезатори; Мирослав Иванов – китара; Антони Рикев – бас и синтезатори и Николай Данев – барабани. Пиесата „Джако“ е поставена (логично!) непосредствено след звукозаписа „Weather Report“ на четиримата български музиканти и се съдържа в албума „МетаФОРМОза“, издание на Music Clinic Records от 2017 година.
„Джаз клуб“ на 12 ноември от 23 часа Ви предлага и други изпълнения, посветени на „последния мохикан на свръхемоционалното и свободолюбиво поколение джазмени, нехаещи за правилата на музикалния бизнес“. Така Йордан Рупчев определя бас-китариста Джако Пасториъс в статия от своята енциклопедия – ценен труд, скромно наречен „Изборът на Рупи“. И още: „Историята на живота му напомня полет на горящ метеор. Самоук музикант, който не се притеснява да свири на бас-китара това, което могат останалите джазмени на соловите инструменти. Стилът на Пасториъс се превръща в пример на подражание, а като си отива от този свят след него остават плавните замаяни плъзгания по струните на бас-китарата и честото напомняне: „И този свири като Джако“…
С последната, четвърта част – "Залезът на боговете", завърши представянето на монументалната тетралогия "Пръстенът на нибелунга" на Рихард Вагнер в Кралския театър "Ла Моне" в Брюксел. Огромно начинание, започнало през ноември 2023 г. Продукцията ще остане в историята на операта и с факта, че тя бе реализирана сценично от двама режисьори...
73 сезон на Оперния фестивал в Уексфорд, Ирландия се откри на 18 октомври 2024 г. със спектакъл на опера, определяна като "типично италианска" – "Маските" на Пиетро Маскани. В предаването ви предлагаме пълен запис от залата на Националния оперен театър в Уексфорд с участието на солисти и оркестъра на Уексфордския фестивал под диригентството на..
Музика: Пиетро Маскани Либрето: Луиджи Илика Премиера: 17 януари 1901 г. Пролог Актьорите и техният импресарио представят героите: • Бригела, пътуващ търговец; • д-р Грациано, юрист; • Коломбина, неговата прислужница (влюбена в Бригела); • Панталоне, богат жител; • дъщеря му Розаура (влюбена във Флориндо); • заекващия Тарталия; • капитан..
Три талантливи дами обединяват творческите си усилия, за да зарадват публиката с разнообразна програма. Надежда Цанова, Петромила Йакас и Вилиана Вълчева поставят музикален мост между България и Хърватска с концерт, озаглавен "Жените в музиката". "След първата професионална среща с Петромила решихме, че ще бъде интересно да се направи едно..
16 февруари Изпълнения на ансамбъл La Venexiana с Габриеле Паломба – теорба и диригент. 3.00 часа – Клаудио Монтеверди (1567-1643), Di far semper gioire (Винаги да радва хората) из "Мадригали и канцонети", книга девета от 1651. 3.03 часа – Клаудио Монтеверди (1567-1643), Ohimè dov’è il mio ben (Уви, къде ми е доброто) из Седма книга с мадригали от..
След поредния четвърти опит на "Възраждане" да прокара в Народното събрание законопроекта си за регистрация на чуждестранните агенти, а пък ДПС-Ново начало..
В навечерието на освобождаването на поредните трима израелски заложници, според споразумението между Израел и Хамас, разговаряме в "Мрежата" с Димитър..
Преподавателката във Факултета по математика и информатика на Софийския университет коментира идеята на министъра на образованието и науката Красимир..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg