След възобновяването на сценичната дейност на културните институти в страната през месец юни миналата година, програмната стратегия на Бургаската опера постави като акцент камерния жанр. Проектите внесоха нов нюанс в общуването с публиката и са изключително успешни в мисията си да популяризират български и световни образци на песенния жанр.
Освен традиционните оперни, оперетни, мюзикълни и балетни заглавия, включени в рамките на Бургаските музикални празници „Емил Чакъров“, през лятото на 2020 бяха осъществени редица камерни концертни прояви: концерт „Етно“, който представи вокални творби написани на основата на фолклора, за първи път в двора на Етнографския музей в Бургас, концерти „Вяра, Надежда и Любов“, „Наздравица“, „Ретро“ и „Суинг класик“ – в Експозиционен център „Флора“, концерт „Руски романси“ – в гр. Черноморец.
Традицията продължи и през новия сезон. Началото постави „Суинг класик“ – с участието на Еделина Кънева, Нона Кръстникова, Мира Искърова и музиканти от оркестъра на Бургаската опера, а веднага след него последва и успешния „Primadonna-Donna-Donna!“.
На 9 февруари бургаската публика имаше възможност да се наслади на бутиковия концерт „Вечер на немската музика“, с участието на Бранимир Недков, Шмилена Султанова и Дария Кръстева на рояла. В Деня на влюбените – 14 февруари, концертът „Любов по американски“ бе представен от Йоана Кадийска и Валери Турманов. На 2 март бе концертният спектакъл „Чардаш, вино и любов“, с участието на Людмила Михайлова, Йордан Христозов и Диман Панчев.
През настоящия месец в програмата на Бургаската опера са включени две камерни прояви – на 13 април е насрочен концертът „Music Of The Night“ Бранимир Недков заедно с Дария Кръстева и Нина Райхел представят известни и обичани мелодии от американски мюзикъли. В атрактивната селекция от хитови произведения вземат участие и Весела Апостолова, Стефка Христозова, Калина Попова, както и балетистите Даниел Тичков и Полина Иванова.
По онова време, в изглеждащия сега далечен като друга галактика край на 80-те години, почти всеки интелигентен метъл фен харесваше "Куинсрайк". Или най-малкото беше заинтригуван от тях. В морето от твърди банди те бяха нещо ярко и различно, звучаха сложно, но увлекателно, а концептуалните идеи на албумите им бяха съизмерими с величия като "Пинк Флойд" и..
Голямата награда за изкуство на държавата е най-високата награда, която Залцбург присъжда на всеки четири години в областта на визуалните изкуства, литературата, музиката и сценичните изкуства. През 2024 г. Александра Карастоянова-Херментин ще бъде първата жена композитор, която ще я получи. Церемонията по награждаването ще се състои на 12 ноември в..
Симфоничният оркестър на Българското национално радио започва нова линия концерти с изцяло българска музика. Предвидени са четири събитията през сезон 2024/2025, които ще се състоят в Първо студио на Радиото. Първият концерт е на 13 ноември, сряда, с начален час 19.30. Програмата е избрана и селектирана от Любомир Денев-син, който ще дирижира..
"Катя Кабанова" на Леош Яначек се игра през октомври в Кралската опера на Валония в Лиеж в нова постановка на френската режисьорка Орор Фатие. В шестата творба на бележития чешки композитор са отразени две негови големи увлечения. Първото е голямата му страст към руската литература, а второто е несподелената, платоническа любов на Яначек към доста..
Калифорнийският автор Дейвид Беласко вдъхновява два напълно различни женски персонажа в творбите на Пучини. Мадам Бътерфлай съществува само чрез желанието на мъжете и умира с разбито сърце, както са склонни да правят оперните героини, докато Момичето от Златния Запад получава когото иска с огнестрелно оръжие в ръце. "В Лион диригент на Пучини е..
Днес в Лондон ще бъде връчена престижната литературна награда "Букър" за настоящата година. Споменът за миналогодишното събитие все още топли сърцата на..
Симфоничният оркестър на Българското национално радио започва нова линия концерти с изцяло българска музика. Предвидени са четири събитията през сезон..
"Sci-Fi Фолклор" изследва културния континуитет между две на пръв поглед противоположни естетически територии, маркирани от времевата дистанция на миналото..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg