Румен Дойков дебютира на сцената на Националната опера и балет в София през 1976 в ролята на Йеник в шест спектакъла на операта „Продадена невеста“ на Сметана. След дипломирането си през 1977 става солист на националния ни театър, а първата му роля e Хофман от „Хофманови разкази“ на Офенбах през 1979 г. За близо 30- годишната си активна творческа кариера Румен Дойков е натрупал солиден репертоар – над 50 централни тенорови партии, сред които емблематични за певеца са ролите на Отело, Радамес, Полион, Манрико, Калаф, Каварадоси, Едгардо, Дон Алваро. Гастролира с голям успех в различни страни на Европа, в САЩ и Южна Америка самостоятелно и като солист на Националната опера.
Изпълнява почти всичко от лирико-драматичния репертоар – над 50 централни тенорови партии, сред които: Отело, Радамес, Полион, Манрико, Калаф, Каварадоси, Едгардо, Дон Алваро, Херцога, Алфред, Енцо и много други.
През периода 1988-1992 е солист на Белградската опера. Именно в Белград е и неговият дебют в ролята на Радамес от операта „Аида“, който ще окаже съдбоносно влияние в неговия творчески път. През 1995 г. участва в мегаспектакли „Аида“ на открито в Сао Пауло, Бразилия, а по-късно отново в „Аида“ – Опера на площада – в София.
През 1995 г. постига своеобразен рекорд в Холандия, където участва в 43 спектакъла на операта „Аида“ за 46 дни – постижение, достойно за рекордите на Гинес и рекорд, ненадминат досега. Впечатляващо е участието му досега в „Аида“ над 211 спектакъла. От всички над 1200 спектакъла най-много са на „Аида“, сред които са и мегаспектаклите в Бразилия и в Холандия.
В деня на първия концерт у нас на един от водещите блус музиканти в Мали днес – Вийо Фарка Туре, сина на митичния Али Фарка Туре (1939-2006) – ние си припомняме, че сме се срещали и преди – в едни стари, стари времена, през 2008, когато тази част от Африка беше сякаш центърът на музиката, а вносният религиозен радикализъм и венните конфликти в..
На 28 май в рамките на 55-ото издание на Международния фестивал "Софийски музикални седмици" беше представена новата книга на Августина Серафимова "Споделена музика", посветена на 70-ата годишнина на Плевенската филхармония, в която са събрани рецензии, интервюта и информационни материали на авторката, отразяващи дейността на културния институт,..
"Това, което съм научила от децата като урок е, че те не преживяват за миналото, не кроят някакви страхотни и специални планове за бъдещето – те се радват на настоящия момент и това е много ценно, особено в днешно време – казва дългогодишната ръководителка на "Радиодеца". – Ние все се опитваме да направим от децата си всестранно развити личности –..
В съботната вечер (1 юни от 20 часа) ще съпреживеем емоциите на екзалтираната публика в МЕТ преди 50 години. Тогава, на 6рил се състоял спектакъл на "Любовен еликсир" от Гаетано Доницети. Погледите на всички са вперени в Лучано Павароти. Медиите го преследваха навсякъде, а той често изпреварваше поредната порция въпроси: "Най-важното за мен ли? Ами,..
1 юни 3.00 часа – Джузепе Верди (1813-1901), "Реквием". Изпълняват Мая Першон (сопран), Туне Кумерволд (контраалт), Брор Магнус Тьоденес (тенор), Мика Карес (бас), Филхармоничния хор на Осло и Филхармонията на Осло. Диригент Хан-На Чанг. 4.29 часа – Морис Равел (1875-1937), Струнен квартет във Фа мажор. Изпълнява "Нов хелзинкски квартет". 2 юни..
В съботната вечер (1 юни от 20 часа) ще съпреживеем емоциите на екзалтираната публика в МЕТ преди 50 години. Тогава, на 6рил се състоял спектакъл на..
"Това, което съм научила от децата като урок е, че те не преживяват за миналото, не кроят някакви страхотни и специални планове за бъдещето – те се радват..
"Откакто те няма" е новата книга на Албена Тодорова. Художник е Мила Янева-Табакова. Текст и илюстрации се допълват и създават единство и завършеност на..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg