Музиката, проявена като „творчество на мига“, или наричана днес музикална импровизация, съпътства човека от зората на неговото осъзнаване като създател на чисто изкуство. Неслучайно, тъкмо в света на джаза този импулс започва сякаш истински „да плува в свои води“. И макар че професионалните занимания в това направление се формират тогава, когато жанрът за първи път получава наименованието „джаз“ през 1917 г., днес джазът е всепризнат като мястото, където въображението на творците преминава отвъд границите на зримите хоризонти.
Такава е идейната насока и на поредното издание на Младежкия джаз фестивал София 2021, който си поставя за цел отново да обедини композитори, импровизатори и изпълнители, при това не само професионално изкушените, но и любители, вдъхновени от желанието да се впуснат в приключението, наречено създаване и изпълнение на джаз.
Фестивалът ще се проведе от 21 до 26 юни в столицата и, както подобава на подобен форум, предлага на публиката и участниците пъстра палитра от празнични емоции, включваща конкурсна и концертна програма, както и редица съпътстващи събития.
За джаза може да се говори дълго, и въпреки това разказът да не свършва, защото, както обичат да казват джазмените, той е една безкрайна приказка. Ще се убедите в това и от думите на музикалния педагог и композитор Йордан Владев – един от организаторите на форума, който сподели за идеите, целите и насоките на фестивала, неговата програма, регламент за участие и съпътстващите събития.
A сега да станем! Шапки долу! Защото влиза един ритащ същински хард рок колос, класик. Казват, че жив класик бил онзи, дето като го срещнеш, си викаш: "Божичко, тоя още ли е жив!". Да, жив е гигантозавърът, гордо носи името Глен Хюз . Голям приятел на България и герой, който си сверява часовника с миналото в името на бъдещето. А той още го има...
В понеделник, 17 февруари, от 18 часа в концертната зала на Националната музикална академия в София ще се състои официалното представяне на наскоро издадената книга с новооткрити писма на Любомир Пипков до неговите родители от Париж. Писмата датират от края на 20-те и началото на 30-те години на ХХ век, когато големият български композитор е живял,..
С последната, четвърта част – "Залезът на боговете", завърши представянето на монументалната тетралогия "Пръстенът на нибелунга" на Рихард Вагнер в Кралския театър "Ла Моне" в Брюксел. Огромно начинание, започнало през ноември 2023 г. Продукцията ще остане в историята на операта и с факта, че тя бе реализирана сценично от двама режисьори...
73 сезон на Оперния фестивал в Уексфорд, Ирландия се откри на 18 октомври 2024 г. със спектакъл на опера, определяна като "типично италианска" – "Маските" на Пиетро Маскани. В предаването ви предлагаме пълен запис от залата на Националния оперен театър в Уексфорд с участието на солисти и оркестъра на Уексфордския фестивал под диригентството на..
Музика: Пиетро Маскани Либрето: Луиджи Илика Премиера: 17 януари 1901 г. Пролог Актьорите и техният импресарио представят героите: • Бригела, пътуващ търговец; • д-р Грациано, юрист; • Коломбина, неговата прислужница (влюбена в Бригела); • Панталоне, богат жител; • дъщеря му Розаура (влюбена във Флориндо); • заекващия Тарталия; • капитан..
След поредния четвърти опит на "Възраждане" да прокара в Народното събрание законопроекта си за регистрация на чуждестранните агенти, а пък ДПС-Ново начало..
Режисьорът и създател на една от най-успешните театрални формации "Кредо" Нина Димитрова е навъртяла стотици хиляди километри с турнета и фестивали по..
"Два века изкуство в България" е нов цикъл с популярни лекции, който обхваща културните и художествени процеси в страната от началото на XIX век до..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg