Това заглавие от романа на Франсоаз Саган е традиционно да бъде използвано, когато става дума за музиката на Йоханес Брамс. Ще го сторя и аз, защото хората, с които разговарям са негови страстни почитатели и то от много години. Това са флейтистът Карл-Хайнц Шютц и пианистката Мария Принц, които записаха и издадоха за „Наксос“ сонатите за кларинет и пиано, оп. 120 в транскрипция на самия Шютц, като допълниха диска с няколко песни на Брамс, също обработени от Шютц.
Ето какво написа Ингоберт Валтенберг:
„Признавам си, че като привърженик на кларинета, бях скептичен, преди да се заслушам. За мен записи с флейта са често монотонни и в крайна сметка изморителни. Благодарение на качествата на Карл-Хайнц Щютц обаче си заслужава да се обърне внимание на този диск. Най-вече богатият, разнообразен звук в средния и ниския регистър съхраняват характера на тези късни произведения на Брамс. Освен това, при Щютц красивият звук, артикулацията и изразителността са в перфектен баланс. Благодарение на вълшебно-еластичния ансамбъл в партньорството с Мария Принц (съпругата на покойния кларинетист Алфред Принц) и също умелата звукозаписна техника, пианото никога не доминира флейтата и конските сили, които биха били възможни се дозират за спазване на баланса. Трябва да спомена още, че Щютц използва при песните допълнително пиколо- и алтфлейта, допринасяйки за разнообразие в звуковата палитра. Една ценност! Този диск обогатява дискографията с произведения на Брамс!“
Мария Принц отдавна работи с престижната звукозаписна компания, а предишните ѝ записи са с мецосопрана Маргарита Грицкова, със сопрана Красимира Стоянова и с флейтиста Патрик Галоа. Оригиналните сонати за кларинет и пиано, оп. 120 тя е записала със съпруга си Алфред Принц, първи кларинетист на Виенската филхармония, както и с Петко Радев. Забележително е участието ѝ в диска наречен „Кончерти гроси от 20 век“ осъществен с Академията „Сент Мартин ин дъ фийлдс“ и сър Невил Маринър. Под диригентството на Васил Казанджиев със софийския симфоничен оркестър са издадени и концерти за пиано и оркестър на Хайдн и Моцарт. От 1987 г. Мария Принц преподава в университета за музика и сценични изкуства във Виена.
„Този запис е уникален... Изпълнението на Карл-Хайнц Щютц се отличава от първия до последния тон с елегантност и най-високо качество. Неговата виртуозност, особено във финалните части на двете сонати е достойна за възхищение. В лицето на Мария Принц той има великолепен партньор, който не нарушава баланса и там, където Брамс изкушава пианиста да надделее. Това се отнася и за звукозаписния екип, който представя двата инструмента в най-атрактивен аспект“ допълва впечатленията Дейвид Дентон от „David’s review corner“.
Карл-Хайнц Шютц е познат на българската публика. През 2017 под диригентството на Росен Гергов със Софийската филхармония той изпълни концерта за флейта на Ибер. В рамките на фестивала „Дни на музиката в Балабановата къща“ през 2019 г. той изнесе рецитал с пианистката Мария Принц и след това се включи в концерта на прочутия ансамбъл „Wien“.
Реми Франк също се включва с мнението си публикувано в „Пицикато“:
„Щютц е инструменталист, който умее да извлече от флейтата си фино искрящи, но и кантиленни, интензивно емоционални, но и нежни звуци и успява с прекрасната си фразировка да създаде необходимата атмосфера за тези две толкова красиви произведения.
Партията на пианото е изпълнена ясно, проникновено и умело от Мария Принц, така че тук става въпрос за компетентен и емоционален прочит, който показва двете произведения в нова светлина, а и песните, които попълват диска, са също така убедителни в тази обработка.“
От стотиците песни на Брамс в диска са добавени десет, които според изпълнителите са най-подходящи за флейта и пиано.
В звуковия файл чуйте предаването Карл-Хайнц Шютц.
"Ние започнахме да правим тези концерти като отговор на самотата и алиенацията от пандемията и от невъзможността да направим сигурен фестивал през есента." Емоционален, увлекателен и елегантен разказът на Мирослава Кацарова ни връща към началото на летните концерти, които вече четвърта година радват гостите на двора и градината, които всеки може да..
Вкмени ли се стихийният вятър от христоматиите за класически метъл? О, не! Слагаме каски против батареята китарни гилзи, с която са заредили своя репертоар двама великани на коравия жанр след броени часове. Траш, дет, блек или какъвто е там метъл. Викат ѝ екстремна, агресивна музика, способна да преобърне индивидуалности – при това в по-правилната..
Световноизвестният оркестър "Йохан Щраус Виртуозен Оркестра" , вдъхновен от музикалното наследство на Йохан Щраус-син, ще предложи на българската публика поредица от концерти това лято. Турнето у нас е организирано от Георги Радев, който разказва: "Това е един много интересен състав, който е събран единствено и само заради честването на 200..
Ще бъдем в плен на две оперни легенди – Рената Тебалди и Карло Бергонци съботната вечер (5 юли) от 20 часа. През 1965 година се появява ценен запис на "Дон Карлос" от Верди продуциран от фирмата Decca. Маестро Дьорд Шолти кани знаменити певци в главните роли. Като Елизабет Валоа ще слушате сопраното Рената Тебалди, Дон Карлос е тенорът Карло Бергонци,..
Новият концерт-монодрама на композитора Георги Арнаудов по едноименната книга на Яна Букова има премиера на 2 юли от 19:00 ч. в камерната зала " България ". Спектакълът е наречен " Записки на жената призрак " . Текстът е фокусиран върху теми като опасностите на утопията, механизмите на насилието, методиките на предразсъдъците и..
Националната галерия отбелязва 100 години от рождението на Владимир Гоев (1925 – 2013). Той еот поколението български живописци, утвърдили се през втората..
"Ние започнахме да правим тези концерти като отговор на самотата и алиенацията от пандемията и от невъзможността да направим сигурен фестивал през есента."..
Американският актьор режисьор, продуцент и двукратен носител на "Оскар" Том Ханкс, дебютирал като писател със сборника с разкази "Рядък модел", се завръща..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg