Грийнуошингът e маркетингова техника, създаваща илюзия за екологична отговорност. Просто казано "да се направим на зелени и отговорни, без реално да сме такива, за да станем по-симпатични на потребителите". Ако се огледате, ще видите как рекламните послания за "бързо, мощно, гига и мега" се замениха от "зелено, еко, устойчиво, био".
Простото пребоядисване на лого от произволен цвят в зелено и твърденията, че даден продукт е произведен от устойчиви материали или с щадящи методи, са сред най-използваните и относително безобидни похвати.
Започнахме да приемаме подобни послания равнодушно и със същото съмнение, с което се отнасяме към етикета на козметика, който твърди, че продуктът съдържа коприна или злато. И тук е част от проблема, защото пребоядисаният хищник не спира да бъде хищник, а и по този начин се замъгляват и омаловажават усилията на организациите, които правят реални стъпки за намаляване на вредните производства и създаването на устойчиви решения.
Има редица практики, които приличат на безобидно лъготене или преувеличаване на фона например на големия дизелов скандал от 2015, когато немски производител на автомобили съзнателно заблуждаваше за размера на емисиите.
"Инфлацията, намаляващите ни доходи и обедняването определено насочват вниманието към по-болезнени теми от това да се интересуваме дали производителят на даден продукт реално спазва заявените си зелени ангажименти, казва Михаела Александрова от екипа на "Климатека". Все пак не бива да оставаме равнодушни, особено в ситуация, в която зависимостта от изкопаеми енергийни източници се представя като безалтернативна."
Пък и ако като хора и потребители просто заменим една консумация с друга едва ли ще се придвижим твърде много напред.
Магистратурата ѝ по "Междукултурна комуникация и превод с китайски и български език" от Софийския университет е добавка към другата от НБУ по "Международни отношения и дипломация". Тя е живяла в Китай, учила е в тамошен университет и е създател на Фейсбук страницата "С обич от Китай", която няма начин да не ви е попадала в мрежата с любопитните..
Древният лидийски град Сардис е бил един от най-богатите градове в миналото. Сардис е бил столица и по време на управлението на цар Крез, останал в историята с вкуса си към богатствата, като Крез е управлявал едно наистина внушително царство, което обхващало голяма територия – от Милет и Ефес до Черноморското крайбрежие и Анталия. Ако трябва да си..
"Аз избрах професията на геодезиста, защото има движение, а работата на бюро не ме привлича. Свързването със земята е нещо, което ми е присърце, сподели второкурсничката в УАСГ – специалност "Геодезия" Цветелина Лазарова. "Първоначално никога не съм си мислила, че ще избера геодезията за своя специалност. При мен има наследственост, защото баба ми и..
РИМ Бургас е най-големият музей в Югоизточна България. Създаден е през 1912 г. от местни интелектуалци и общественици като археологическа сбирка към Бургаското археологическо дружество "Дебелт" с цел да се издирят, съберат и съхранят ценните археологически находки, с които регионът е богат. Първият председател на Археологическото дружество е..
Гергана и Виктор Александрови, жители на варненското село Бенковски, той – родом от Разрад, а тя – от Бургас, отглеждат микрозеленчуци. Това е кратката история, а дългата е необятна като морето, което за семейството е втори дом през част от годината. Мечтата на Гергана и Виктор е да направят околосветско пътешествие с малката си яхта, а дотогава..
Какво следва за Украйна след срещата между специалния пратеник на САЩ за Близкия изток Стив Уитков и президента на Русия Владимир Путин в Москва? Защо..
Древният лидийски град Сардис е бил един от най-богатите градове в миналото. Сардис е бил столица и по време на управлението на цар Крез, останал в..
В редакция "Хумор и сатира" сме готови, ако се наложи, да проявим разбиране, снисхождение и всеопрощаване, но за неща като зъбите сме безкомпромисни,..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg