Доверието остава, след като всичко друго премине. На него човек може да се закрепи и именно през него може да осмисли себе си и другите. Във връзката си с хората, в партньорството си на сцената и извън нея, в отношенията си с живота въобще.
"Сякаш е мерило за бъдеще", каза актьорът Ненчо Костов в един разговор за предизвикателствата, пред които сам поставя ума и емоциите си на сцената и на екрана.
И в действителност е точно така, дори за зрителите: първо, избираш какво искаш да гледаш, като се уповаваш на вярата си в собствения избор, дори често да смяташ, че е несъзнателен, а след това се доверяваш и на хората, които ти разказват дадена история.
Най-често това са тъкмо актьорите, за които не само емоциите и чувствата са съществени на сцената, но и разумът, който ги подтиква към онези въпроси, предизвикващи промяната. Може би най-напред вътрешната, която пък би могла да бъде причина за всеобщ път към голямото, от което имаме нужда.
Изглежда, че зрителите имат доверие на Ненчо Костов. Гледат го в немалко постановки в Народния театър, от чиято трупа е част ("Орфей“, "Калигула“, "Големанов“, "Бурята“, "Хоро“, "Пиано в тревата" и др.), гледаха го и във "Войната на буквите" – сериала, който предизвика публиката.
Според Ненчо това е и смисълът на културата, въпреки всеобхватното ѝ понятие – изначално да проявиш интерес към нещо. А историческият сериал на БНТ го постигна: привлече нова заинтересована публика. В него Костов изигра цар Петър – с цялата метаморфоза, през която преминава най-дълго царувалият български владетел, като с това пресъздаде донякъде и един съвременен човек с проблеми от минало време.
Той определя театралната сцена като приобщаваща, любяща, грижовна и много условна, боравеща с различни жанрове, а снимачната площадка – като по-конкретна в междуличностите отношения.
В момента Ненчо Костов е в етап от живота си, в който не спира да предизвиква въображението си. Той създава себе си и разисква в съзнанието си разнообразие от теми. Бомбардира се с въпроси, които в даден момент ще отключат и нови неща в него и ще го тормозят по най-приятния възможен начин.
А защо живеем в причинно-следствени връзки; защо трябва да спомогнем за това в думата "промяна" отново да откриваме порив за нещо по-голямо; защо Ненчо е влязъл в актьорската професия "с бутонките напред", а доверието между него и сцената е взаимно от първия миг; и защо магията на театъра се крие и в енигмата, забравата и (не)преходността – чуйте в звуковия файл.
Ненчо Костов е носител на "Аскеер“ за изгряваща звезда за ролите си на Васил Левски в "Наблюдателите“ и Дебелянов в "Дебелянов и ангелите". Завършва НАТФИЗ през 2017 година в класа на проф. Ивайло Христов. Играе и в постановките "О, ти, която и да си", "Страх за опитомяване", "Кралят Елен".
Снимки – Драматичен театър - Пловдив и Народен театър "Иван Вазов"Изложбата “Димитър Яранов – 1964-2024 г.” се открива на 10 септември от 18:00 часа в галерия “Академия”. Експозицията включва живопис и рисунки на художника Димитър Яранов. Те са подредени хронологично от гимназиалните му работи до последните, вероятно недовършени, платна. Представени са живопис и рисунки от колекциите на Огнян Делибозов, Николай..
Връчиха наградите за съвременно визуално изкуство на третото издание на Форума “Буна”. Тази година то се проведе под надлсов “Откритие и другост в Ерата 5.0”, a участие взеха над 150 артисти от 30 държави. В официална церемония на 7 септември в двора на Археологическия музей във Варна международно жури присъди четири отличия и две почетни..
В това издание на "Тийн Тайм" представяме съвременния автор Николай Янков. Той е ръководител на специалност "Индология" в Софийския университет "Св. Климент Охридски", преподавател по хинди, източни религии и философски системи и пътешественик по душа. Автор е (в съавторство с Елена Щерева) на пътеписа "Химикал, шоколад и две рупии" сборник с..
Тя е драматург, артдиректор, PR специалист, организатор на събития и нестандартни медийни кампании . Завършила е "Културология" и "Театрознание". Има богат международен опит в областта на културната политика и артмениджмънта. Носителка е на награди за поезия, кратка проза и театрална критика. Била е член на жури и селекционер на артфестивали...
След първата си поява в България като визуален артист, "Невротичният балет на красотата и разрухата", Надежда Георгиева се завръща в България с имерсивната инсталация "Океанът на живота/гласове", която се открива на 11 септември в 18.00 в Галерия Куб - Топлоцентрала. Вторият проект на художничката, отново куриран от Весела Ножарова, представлява..
В "Нашият ден" разговаряме с Деян Попов, който прави бюджети за клинични проучвания за лекарства. Той е представител на онази "класа" български..
На 10, 11 и 12 септември в Регионалния център за съвременно изкуство "Топлоцентрала" в София ще бъде показан пред публика танцовият спектакъл "Пиета 2.0"...
Днес (9 септември) в галерия "Артмарк", къща Ватев в София се открива изложбата "Дило Дилов – Долорес Дилова. Баща. Дъщеря. Художници". Това е рядка..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg