Eмисия новини
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Като на филм: пътят от България до Англия на актьора и продуцент Радостин Радев

Радостин Радев
Снимка: @adrianayankulova_photography

Вместо да стане полицай, какъвто си е представял, че иска да бъде, той избира да е от хората, които могат да изиграят всеки, дори човекa на реда. От школата в Симеоново до самолета, който каца в Лондон, Радостин Радев извървява пътя на самоосъзнаването и вечното усъвършенстване в преследване на влечението – актьорското майсторство.

Британската театрална школа надделява над всеки опит за нещо различно от професията актьор. Светът на Шекспир, езикът му и умението да създава ритъма на живота на сцената, привличат Радостин толкова много, че днес той е актьор и продуцент, който иска да бъде част от вълната, която ще отведе българското кино на световната карта на седмото изкуство.

"Ако искаме да имаме място в световното кино, то трябва да ни е целта. А не толкова да се правят продукциите ни само тук, за затворен кръг, да гледаме някакви статистики – кой ни гледа това предаване, на каква възраст е, да го таргетираме, за да го задържим най-много на този канал, докато си мие чиниите. Нали затова започват и риалити предаванията. А защо да не ни е целта да създаваме нещо, което е толкова грабващо, че чиниите ще изчакат", казва в "Кино с думи" Радостин Радев. Той е убеден, че има начини да се постигне този ефект, просто трябва да се стремим да ги открием.

Заедно с Юлиан Костов и Калоян Минев създават филмова история, която разказва за трафика на хора – болезнена, но важна за обществото ни тема. Филмът оставя безмълвна публиката по време на премиерата си в кино "Одеон", а според Радостин Радев за тези проблеми трябва да се говори. В случая киното е много добра трибуна за това. С изразните му средства обаче можем все повече да описваме и българската история, която е несравнима откъм факти и събития. Все пак Радев е на мнение, че не бива да пренебрегваме и киното, което е за развлечение.

"В киното се пренасяме в съвсем различен свят и именно затова то представлява едно огромно влечение за мен – обяснява актьорът и продуцент. – Според мен е важно човек да стои в играта."

Радостин смята, че няма малки роли и всичко опира до това специфично умение човек да се превъплъщава в различни персонажи, с всичките му възможни емоции.

"Това е актьорството – рисуване с помощта на емоции. Това са боите, които използваме, от тях идват и нюансите", допълва още той.

За подходите, които един актьор може да използва, когато играе, за тънката връзка с продуцентството и креативността в него, за гениалността на Шекспир и за всичко, което се крие в киносвета на Радостин Радев – чуйте в звуковия файл.

Снимка – @adrianayankulova_photography, личен архив
По публикацията работи: Милена Очипалска


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!  
Акцентите от деня са и в нашата Фейсбук страница. Последвайте ни. За да проследявате всичко най-важно в сферата на културата, присъединете се към групата БНР Култура.
ВИЖТЕ ОЩЕ

"Радио Африка" – първият български документален филм за африканската музика

Филмът "Радио Африка" е първият български филм за африканската музика , както и първата подобна продукция, която събира български и африкански артисти, които да споделят своята визия по определена тема. Един филм за почитателите на африканската музика, както и за онези, които тепърва ще се запознаят с богатството и разнообразието на тази култура. Филмът..

публикувано на 20.05.25 в 17:35

Петър Влайков: Имаме много качествена драматургия, включително и съвременна

От 11 до 16 май Шумен беше домакин на традиционния фестивал "Друмеви театрални празници". Конкурсната програма на престижния театрален форум включва единствено представления, създадени по български текстове, като на най-добрите от тях се присъждат награди в няколко категории. В програмата на тазгодишното 34-то издание на фестивала участваха..

публикувано на 20.05.25 в 16:11

Димитър Воев и неговото творчество

Отбелязваме 60-годишнината от рождението на този голям български музикант и поет, белязал с творчеството си времето на прехода. Защо неговите послания остават актуални и днес? Каква е ролята на социалната поезия и музика в съвременното общество, и как различните поколения я припознават и преживяват? Заедно с: Нели Недева-Воева, Доротея Монова, проф...

публикувано на 20.05.25 в 13:54

Книгата на Елица Матеева "Манифестът "Догма 95". Рефлексии към най-новото българско кино"

Елица Матеева е завършила "Театрознание" в НАТФИЗ "Кръстьо Сарафов" и е специализирала "Театрална режисура". Изявява се като театрален режисьор и драматург, филмов критик. Автор е на книгите Между киното и театъра", "Целият свят е…кино!" и "Европейско кино за нетрадиционалисти", както и на редица статии в списанието на СБФД "Кино", списание..

публикувано на 20.05.25 в 09:29

Сънят на Аргонавта или другото плаване на Атанас Хранов

"Сънят на Аргонавта или другото плаване на Атанас Хранов" е изложба на Атанас Хранов. Експозицията представя писателят, поет и драматург Александър Секулов, който съвместно с Хранов създава поредица от колекции, чийто главен герой е художникът. Произведенията на художника са свързани с мита за Златното руно. Според Хранов Язон и аргонавтите са все..

публикувано на 19.05.25 в 18:05