Вместо да стане полицай, какъвто си е представял, че иска да бъде, той избира да е от хората, които могат да изиграят всеки, дори човекa на реда. От школата в Симеоново до самолета, който каца в Лондон, Радостин Радев извървява пътя на самоосъзнаването и вечното усъвършенстване в преследване на влечението – актьорското майсторство.
Британската театрална школа надделява над всеки опит за нещо различно от професията актьор. Светът на Шекспир, езикът му и умението да създава ритъма на живота на сцената, привличат Радостин толкова много, че днес той е актьор и продуцент, който иска да бъде част от вълната, която ще отведе българското кино на световната карта на седмото изкуство.
"Ако искаме да имаме място в световното кино, то трябва да ни е целта. А не толкова да се правят продукциите ни само тук, за затворен кръг, да гледаме някакви статистики – кой ни гледа това предаване, на каква възраст е, да го таргетираме, за да го задържим най-много на този канал, докато си мие чиниите. Нали затова започват и риалити предаванията. А защо да не ни е целта да създаваме нещо, което е толкова грабващо, че чиниите ще изчакат", казва в "Кино с думи" Радостин Радев. Той е убеден, че има начини да се постигне този ефект, просто трябва да се стремим да ги открием.
Заедно с Юлиан Костов и Калоян Минев създават филмова история, която разказва за трафика на хора – болезнена, но важна за обществото ни тема. Филмът оставя безмълвна публиката по време на премиерата си в кино "Одеон", а според Радостин Радев за тези проблеми трябва да се говори. В случая киното е много добра трибуна за това. С изразните му средства обаче можем все повече да описваме и българската история, която е несравнима откъм факти и събития. Все пак Радев е на мнение, че не бива да пренебрегваме и киното, което е за развлечение.
"В киното се пренасяме в съвсем различен свят и именно затова то представлява едно огромно влечение за мен – обяснява актьорът и продуцент. – Според мен е важно човек да стои в играта."
Радостин смята, че няма малки роли и всичко опира до това специфично умение човек да се превъплъщава в различни персонажи, с всичките му възможни емоции.
"Това е актьорството – рисуване с помощта на емоции. Това са боите, които използваме, от тях идват и нюансите", допълва още той.
За подходите, които един актьор може да използва, когато играе, за тънката връзка с продуцентството и креативността в него, за гениалността на Шекспир и за всичко, което се крие в киносвета на Радостин Радев – чуйте в звуковия файл.
Фотографията има силата да разкрива истории без думи или текст, запечатвайки моменти, които иначе биха останали забравени или неизказани поради едни или други социални и политически причини. Такъв е случаят с документалния разказ на Гаро Кешишян, започнат преди повече от 40 години. Една негова фотографска серия се превръща в машина на времето към малко..
"Нашият ден" насочва вниманието на своите слушатели към програмата на Българския културен институт в Берлин в началото на 2025 година – разговор с директора на Института Борислав Петранов . Тази вечер предстои в Берлин да бъде представена книгата на Кристина Патрашкова "Въпреки всичко: Българските писатели в годините на цензурата"...
С Мила Искренова , гост в "Нашият ден", разговаряме за танца, българската културна сцена и темите, които я вълнуват. Повод за разговора е 65-годишнината на водещия хореограф в съвременния танц, един от посланиците на културата в инициативата на БНР. Освен хореограф на известни български танцови групи, Искренова е и автор на книгите "Радостта..
Регионалният археологически музей в Пловдив всеки месец организира "Срещи с археологията", насочени специално към хора в пенсионна възраст. Февруари е месецът на любовта и виното, но и на археологията, затова днес ще се състои среща, посветена на траките и виното. Екатерина Илиева, експерт изложби и събития в Регионалния археологически..
6 февруари е важна дата в историческата хроника на Националната художествена академия в София. На този ден през 1896 година княз Фердинанд подписва указа за основаването на Държавното рисувално училище . Така започва началото на една от най-значимите институции в културната история на България, която изиграва решаващо въздействие върху..
Днес (5 февруари) се навършват 40 години от откриването на Експерименталния сатирично-вариететен театър към Дома на хумора и сатирата в Габрово . Негови..
На вчерашния 4 февруари 2024 г. 22-годишна жена намушка няколко души в центъра на София. В ефира на "Lege Atris" психиатърът Цветеслава Гълъбова..
Преподавателката по български език и литература в Университета в Гент д-р Миглена Дикова-Миланова и нейните студенти, които изучават български език,..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg