"Винаги съм смятал, че един артист, примерно в класическата музика, трябва да е земен – казва Емануил Иванов. – Не бива да се самоиздигаме на пиедестал, не трябва да създаваме изкуствена дистанция между себе си и публиката и да се считаме за недосегаеми, само защото свирим или правим музика. Нямаме никакво право на това – трябва да сме близки със своите слушатели и от тази гледна точка аз не разбирам онези изпълнители, които не дават интервюта или не говорят с хората след концерта. Разбира се, по време на изпълнение, когато си на сцената, мисълта трябва да е изцяло в онова, което се случва, и в начина, по който публиката те афектира. А контактът с нея се получава някак от само себе си, подсъзнателно – ако човек тръгне да го търси умишлено и да си казва: "Ето сега ще направя нещо, за да ги впечатля" – това вече не е хубаво..."
Името на Емануил Иванов нашумя през 2019 година, когато едва 20-годишен, той стана победител на 62-рото издание на конкурса за пианисти "Феручо Бузони" в Болцано, Италия, и получи първата награда, която не бе присъждана от 30 години насам. Последваха редица ангажименти и концерти в някои от най-престижните зали по света. Сред тях беше и соловият рецитал на Емануил, състоял се през 2021 година в "Ла Скала", който поради ограниченията, свързани с пандемията, беше предаван онлайн. Оттогава насам кариерата на талантливия млад пианист се развива стремително – той участва в много фестивали в България, изнася солови рецитали във Франция, Япония,Италия, Германия, Австрия, Кипър, Южна Африка, Обединеното кралство и Полша. През 2022 дебютира в една от най-престижните европейски зали – "Херкулесзал" в Мюнхен.
Свирил е с водещи оркестри в България и Италия. Емануил Иванов е носител на награди от престижни международни конкурси като "Алесандро Казагранде", "Скрябин-Рахманинов", "Лист-Барток", "Млади виртуози", "Дину Липати", на наградите "Кристална лира" и "Млад музикант на годината", както и на престижни награди във Великобритания като "Musicians’ Company Silver Medal" и "Carnwath Piano Scholarship". Само от началото на 2024 година насам има вече три концерта в България – два от тях се състояха в рамките на ММФ "Мартенски музикални дни – Русе" (самостоятелен рецитал на 19 март и изпълнение на Първия клавирен концерт на Прокофиев със СО на БНР под диригентството на Георги Димитров – на 29 март), а на 1 април със Солов рецитал , включващ творби от Бетовен, Шуман, Равел, Шьонберг и Барток беше открит първият му майсторски клас по пиано в НМА "Панчо Владигеров" – София, който премина при изключителен успех. През месец; юни софийската публика отново ще има възможност да види и чуе Емануил Иванов – този път в Концерта за пиано, мъжки хор и оркестър на Феручо Бузони, заедно със Софийската филхармония, дирижирана от Емил Табаков.
В краткия промеждутък между две репетиции и концерт успях да "открадна" Емо и да го вербувам за каузата на "Предаване без име". Оказа се, че той е харизматичен и въздействащ не само на сцената, пред рояла, но и – пред микрофона! В изключително интересния разговор, който проведохме, той разказа за своето детство, белязано от музиката, за семейството и свободата на избор, която то винаги му е давало. А също така – за отношението си към конкурсите, за "тайните" и явни стремежи, които го водят в изкуството, за това какво и колко обича да свири, и какъв е животът му извън сцената.
Не пропускайте двете части на ексклузивното интервю с Емануил Иванов, които ще се излъчат в две поредни съботи – на 27 април и 4 май! Ще научите какво предстои оттук-нататък на нашия звезден изпълнител и, разбира се, ще имате удоволствието да слушате много музика в негова интерпретация – включително и от последните му, най-актуални изяви на българска сцена!
В 24-тото издание на своя Великденски музикален фестивал Държавната опера във Варна поднася 16 събития в различни жанрове – опера, оперета, балет, концерт и мюзикъл и спектакли за деца. Началото беше поставено през март с представления на оперите "Бохеми“ и "Макбет“, детския мюзикъл "Мечо Пух“ и първия от концертите "Лицата на НМА "Проф. Панчо..
През далечната 1981 година едно име нахлу с гръм и трясък в рокаджийските класации на цяла Европа и предизвика удивени възгласи. Проглуши дори британските фенове и славещата се със своя шовинизъм критика на Албиона не успя да затвори очите си пред факта, че Германия е родила група от класата на "Деф Лепърд", "Айрън Мейдън", "Саксън" и..
От началото на своето създаване фестивалът "Артис" носи послание за духовност, творчество, креативност и вдъхновение. Този мотив е силно застъпен и в това издание, което поставя своето начало на 12 април от 19.00 часа в зала № 9 на Национален дворец на културата с концерт на Ирина Георгиева, Георги Андреев, Милена Андреева озаглавен "Фолклор и..
Спектакъл от сцената на Нидерландската национална опера ще проследим тази събота (4 април от 20 часа) чрез международния радиообмен. Това е операта "Роберто Деверьо" на италианския композитор Гаетано Доницети, с която трупата на театъра и тандема режисьор – диригент, Йетске Мийнсен и Енрике Мацола, завършват историческата трилогия на Тюдорите. В нея..
Операта е базирана върху трагедията на Франсоа Ансело "Елизабет Английска". Либрето: Салваторе Камарано. Световна премиера: 29 октомври 1837, Неапол, театър "Сан Карло". В България операта не е поставяна никога. Действащи лица: • Елизабет Първа, кралица на Англия – сопран • Херцог Нотингам – баритон • Сара, херцогиня Нотингам – мецосопран • Роберто..
На 7 април – Деня на здравния работник, отбелязваме значимостта на хората, които се грижат за здравето ни не само в болничните зали, но и чрез словото...
Представете си ярко розово езеро със захарно бели облаци… във водата. Трудно е дори за разюздано въображение. А такова място съществува! Селото около..
Първите стипендии "Контрасенсус" за млади учени и насърчаване на изследователското любопитство, в чест и памет на проф. Ивайло Дичев, бяха връчени в края..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg