На 25 февруари тази година под диригентството на Франц Велзер-Мьост Виенските филхармоници представиха в Музикферайн, Виена, втората концертна програма за предстоящото турне през март в САЩ: един концерт с музиката на Паул Хиндемит, Рихард Щраус, Арнолд Шьонберг и Морис Равел, блестящо реализиран и много горещо аплодиран. Музикалният предобед беше открит в 10 часа със звуково концертно въведение в залата Брамс на Музикферайн, Виена. Поздравления имаше от проф. Даниел Фрошауер, председател на Виенските филхармоници, а встъпителните думи бяха от диригента Франц Велзер-Мьост.
Квартет от соло-обой, цигулка, виола и соло-виолончело на Виенските Филхармоници, както и ученици от държавната гимназия с музикално образование Bиена III, Бьорхаавегасе 15, изпълниха теми от Пасакалия и фуга в до минор на Йохан Себастиян Бах, както и теми от Вариации за оркестър, оп. 31 на Арнолд Шьонберг. Сред имената на учителите, подготвили учениците за това музикално въведение към концерта на Виенските филхармоници, един съвместен проект, озаглавен "Парола: класика", откриваме с любопитство и името Александър Бояджиев, който в специално интервю за Българското национално радио разказва за този проект.
Матинето с Виенските филхармоници започна с "Концертна музика за духов оркестър", оп. 41 от Паул Хиндемит, втората част на която е изградена от шест вариации върху мелодията на народната песен "Принц Ойген, благородният рицар". Безспорно тук става въпрос за една много рядка творба, която не може да бъде чута често в концертните зали, при това брилянтно изпълнена от духовите инструменталисти на Филхармониците.
Втората рядка творба, която оркестърът изпълни, беше Симфоничната фантазия из "Жена без сянка" на Рихард Щраус: една творба, която извлича материал от основните сцени на операта и е посветена на влиятелния меценат Манфред Маутнер Маркхоф, но която също доста рядко, за жалост, се среща в концертните афиши. При това Рихард Щраус "лежи" изключително добре на Филхармониците, които доказаха за пореден път тази силна връзка с творчеството на композитора по един забележителен начин. Вилхелм Фуртвенглер поръчва при Арнолд Шьонберг Вариациите за оркестър, оп. 31 и ги изпълнява премиерно през 1928 година с Берлинските Филхармоници. Тези вариации са доста известни и завладяват с емоционалната си сила и с богатството на багрите.
Финалът на концерта изпълни Голямата зала на Музикферайн с екстаз и енергия. Диригент и оркестър се впуснаха със страшна сила във "Валсът" на Морис Равел и то приповдигнато, с блясък и чар. Броени дни след неделното матине на 25 февруари, Виенските филхармоници представиха и третата програма от планираното турне в САЩ: Албан Берг, Пиеси за оркестър, оп. 3 и деветата симфония на Антон Брукнер.
Днес (15 май) от 19 часа в Конферентен център "Възраждане" хор "Нуша" с диригент Нели Андреева ще представи концерт-премиерата на проекта "Из ръкописите на Стефка Кушлева: Първи интерпретации за хор". "В самото събитието ще има четири хора: младежкият хор към "Нуша" с диригент Калина Андреева, като това ще е първа нейна изява като диригент, ще..
След незабравимите концерти на Ревърънд Бийт Ман, Кинг Аутоматик, The Monsters и Дилейни Дейвидсън през последните няколко години, серията "Аларма Пънк Джаз" ще има удоволсtвието да ви срещне с още един не по-малко даровит и заслужил артист от кръга на най-сериозния рокендрол-траш-блус лейбъл в Европа – Voodoo Rhythm Records (Берн, Швейцария)...
16 май Свири оркестър "Скола канторум Базилиенсис" с диригент Вацлав Лукс. 3.00 часа – Балтазаре Галупи (1706-1785), Концерт № 4 в до минор. 3.13 часа – Антонио Вивалди (1678-1741), Nisi Dominum в сол минор, RV 608. Солист Флавио Фери-Бенедети (контратенор). 3.34 часа – Георг Фридрих Хендел (1685-1759), Йохан Георг Пизендел (аранжимент), Сюита из..
Концертна програма “Мирослава и Мирослав” само глас и пиано, с подзаглавие Both Sides Now ("Двете страни сега"), има на 17 май, събота, в столичния In The Mood Jazz Club . За ценителите на смислената и фина музика, производна на джаза, имената на Мирослава Кацарова и Мирослав Турийски в нея са красноречиви. През 2015 година те изпълниха за първи..
Всички познават Василка Андонова като една от най-харизматичните и усмихнати певици. Талантлива, завладяваща, добронамерена, приковаваща вниманието, тя носи не само красотата на трънската песен, но и характера на трънчани. Снимките са предоставени от семейството на Василка Андонова
Изкуственият интелект не може да замени естествения, защото не може да разбере живота, съзнанието и да генерира смисъл, е тезата на Сергей Герджиков,..
"Човеците на Пловдив" – така се нарича нова рубрика, посветена на личности, които застават зад граждански инициативи, благодарение на които Пловдив се..
Проф. Момчил Методиев, преподавател в НБУ, ръководител на Института за изследване на близкото минало и главен редактор на сп. "Християнство и култура",..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg