Аугустин Хаделих е известен със своята феноменална техника, проникновени и убедителни интерпретации, и завладяващ тон. Той се изявява многократно по най-големите световни концертни сцени. Свирил е с всички големи американски оркестри, както и с Берлинската филхармония, Симфоничния оркестър на Баварското радио, Концертгебау, Лондонския филхармоничен оркестър и Симфоничния оркестър на NHK в Токио.
Цигуларят ще открие есенния полусезон на 19 септември в зала България, в компанията на Готие Капюсон и маестро Найден Тодоров. Те ще представят Концерта за цигулка и виолончело от Брамс. По този повод, Антония Барулова разговаря с него.
Как балансирате техниката с музикалността?
АХ: Мисля, че зависи изцяло от произведенията. Свиря ги толкова много пъти, така че да постигна перфектна техническа страна, а това отнема време. Но все повече и повече от времето прекарвам в мислене за произведението и основно за музикалната страна, как искам да звучи, какво искам да кажа. Това време прекарвам без инструмент в ръка, просто мислейки за музиката или гледайки партитурата, опитвайки се да използвам въображението си.
Как смятате, че енергията на публиката влияе на изпълнението ви?
АХ: Определено забелязвам публиката. Когато свиря пред много хора, има голямо вълнение. Това е нещо, което разбрах по време на пандемията, когато понякога концертите се правеха без публика, само за камери. И наистина не се усеща по същия начин. Трябва да положиш много усилия, за да се развълнуваш и сякаш искаш да се преструваш, че това е концерт, но не е. Не е истинско. Докато когато излезеш на сцената и пред теб има много хора, веднага започваш да се вълнуваш, сърцето бие по-бързо. Това е страхотно чувство. Доволен съм от изпълнението, когато почувствам характера на композицията и нейните емоции по някакъв начин са предадени на публиката. Мисля, че това са успешните изпълнения.
За първи път ще свирите със Софийската филхармония. Разкажете ни повече за концерта.
АХ: Да, за първи път съм в София. Ще изсвирим Брамс – Концерт за цигулка и виолончело, заедно с Готие Капюсон. Много съм развълнуван да свиря с него. Срещали сме се преди и отдавна искаме да свирим заедно. Така че това ще бъде много специална среща. Разбира се, този концерт е истински шедьовър за два инструмента, които наистина се срещат един с друг равностойно и си взаимодействат по много интензивен и интимен начин. Това е наистина страхотен концерт. Винаги очаквам с нетърпение да свиря произведения на Брамс поради тази причина. Той е велик композитор. Така че свиренето с Готие и Софийската филхармония ще бъде много вълнуващо.
На 19 септември в предаването "Метроном", ще можете да чуете ексклузивно за България, новия албум на Аугустин Хаделих American Road Trip.
Снимки: Suxiao Yang
Поредица от концерти "Духът на испанската и латиноамериканската музика" ще бъде открита днес в Националната музикална академия "Професор Панчо Владигеров" в София от 18.30 ч. Тя предлага богата програма, изпълнявана от изявени китаристи, както и уникален концерт, който съчетава традицията на класическото пиано с фолклорната музика. Всички..
В петък (11 април) от 19 ч. в зала "България" е концертът "Размисли преди Великден" на Симфоничния оркестър на БНР. Константин Илиевски , главният диригент на Радиосимфониците, представя в "Артефир" програмата на празничния концерт, в която са закодирани дълбоки послания, свързани с предстоящия празник. "Програмата е типична за..
Коулман Мелет (27 май 1974 – 12 февруари 2009) е американски джаз китарист и вокалист, който загива трагично в самолетна катастрофа на 12 февруари 2009 година. Във фаталния ден е пътувал за турне, където трябвало да свири с Филхармоничния оркестър на Бъфало, Ню Йорк, като член от групата на тромпетиста Чък Манджионе. Приближавайки се до Бъфало,..
В 24-тото издание на своя Великденски музикален фестивал Държавната опера във Варна поднася 16 събития в различни жанрове – опера, оперета, балет, концерт и мюзикъл и спектакли за деца. Началото беше поставено през март с представления на оперите "Бохеми“ и "Макбет“, детския мюзикъл "Мечо Пух“ и първия от концертите "Лицата на НМА "Проф. Панчо..
През далечната 1981 година едно име нахлу с гръм и трясък в рокаджийските класации на цяла Европа и предизвика удивени възгласи. Проглуши дори британските фенове и славещата се със своя шовинизъм критика на Албиона не успя да затвори очите си пред факта, че Германия е родила група от класата на "Деф Лепърд", "Айрън Мейдън", "Саксън" и..
"…И продължавах да рисувам сама“ е изложба-пътешествие, което отбелязва 150 години от рождението на Елена Карамихайлова. В нея се въвеждат низ от..
Проблемите в българската психиатрия продължават да се трупат, но този път сякаш се вижда лъч надежда. В ефира на предаването Lege Artis, д-р Цветеслава..
В ефира на медицинското предаване Lege Artis проф. д-р Атанас Темелков – дългогодишен анестезиолог в МВР-болница – коментира трагичния случай с..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg