Eмисия новини
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Аугустин Хаделих пред БНР:

Прекарвам все повече време без инструмент, мислейки за музиката и за това какво искам да кажа чрез нея

Снимка: Suxiao Yang

Аугустин Хаделих е известен със своята феноменална техника, проникновени и убедителни интерпретации, и завладяващ тон. Той се изявява многократно по най-големите световни концертни сцени. Свирил е с всички големи американски оркестри, както и с Берлинската филхармония, Симфоничния оркестър на Баварското радио, Концертгебау, Лондонския филхармоничен оркестър и Симфоничния оркестър на NHK в Токио. 

Цигуларят ще открие есенния полусезон на 19 септември в зала България, в компанията на Готие Капюсон и маестро Найден Тодоров. Те ще представят Концерта за цигулка и виолончело от Брамс. По този повод, Антония Барулова разговаря с него.

Как балансирате техниката с музикалността?
АХ:
Мисля, че зависи изцяло от произведенията. Свиря ги толкова много пъти, така че да постигна перфектна техническа страна, а това отнема време. Но все повече и повече от времето прекарвам в мислене за произведението и основно за музикалната страна, как искам да звучи, какво искам да кажа. Това време прекарвам без инструмент в ръка, просто мислейки за музиката или гледайки партитурата, опитвайки се да използвам въображението си. 

Как смятате, че енергията на публиката влияе на изпълнението ви?
АХ:
Определено забелязвам публиката. Когато свиря пред много хора, има голямо вълнение. Това е нещо, което разбрах по време на пандемията, когато понякога концертите се правеха без публика, само за камери. И наистина не се усеща по същия начин. Трябва да положиш много усилия, за да се развълнуваш и сякаш искаш да се преструваш, че това е концерт, но не е. Не е истинско. Докато когато излезеш на сцената и пред теб има много хора, веднага започваш да се вълнуваш, сърцето бие по-бързо. Това е страхотно чувство. Доволен съм от изпълнението, когато почувствам характера на композицията и нейните емоции по някакъв начин са предадени на публиката. Мисля, че това са успешните изпълнения.

За първи път ще свирите със Софийската филхармония. Разкажете ни повече за концерта.
АХ:
Да, за първи път съм в София. Ще изсвирим Брамс – Концерт за цигулка и виолончело, заедно с Готие Капюсон. Много съм развълнуван да свиря с него. Срещали сме се преди и отдавна искаме да свирим заедно. Така че това ще бъде много специална среща. Разбира се, този концерт е истински шедьовър за два инструмента, които наистина се срещат един с друг равностойно и си взаимодействат по много интензивен и интимен начин. Това е наистина страхотен концерт. Винаги очаквам с нетърпение да свиря произведения на Брамс поради тази причина. Той е велик композитор. Така че свиренето с Готие и Софийската филхармония ще бъде много вълнуващо.

На 19 септември в предаването "Метроном", ще можете да чуете ексклузивно за България, новия албум на Аугустин Хаделих American Road Trip.

Снимки: Suxiao Yang

По публикацията работи: Росица Михова


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!  
Акцентите от деня са и в нашата Фейсбук страница. Последвайте ни. За да проследявате всичко най-важно в сферата на културата, присъединете се към групата БНР Култура.
ВИЖТЕ ОЩЕ

Вечер с вокалното майсторство на Райна Кабаиванска

В съботната оперна вечер честитим 90-годишният юбилей на световната оперна прима Райна Кабаиванска. Покорила всички големи оперни сцени, оставила е траен отпечатък с интерпретациите си на знакови образи от оперната литература. Дълбоките емоционални превъплъщения, които раздава от сцената намират отклик в уважението и любовта, които публиката ѝ..

публикувано на 21.12.24 в 07:55

"Франческа да Римини", опера в четири действия от Рикардо Дзандонай

Либрето: Тито Рикорди, по едноименната пиеса на Габриеле Д`Анунцио Действащи лица: • Франческа да Римини – сопран • Паоло – тенор • Джовани (Джанчиотто) – баритон • Малатестино – тенор • Остазио – бас • Самаритана – мецосопран • Бианкофорте – мецосопран • Смарагди – мецосопран • Адонела – сопран • Гарсенда • Алтикиара • Сер Толдо • Трубадур •..

публикувано на 20.12.24 в 15:10

"Адриана Лекуврьор" от Франческо Чилеа, опера в четири действия

Музика: Франческо Чилеа По пиесата на Йожен Скриб и Ернест Льогуве Либрето: Артуро Колаути Първо представление: 6 ноември 1902 г. в Театро Лирико, Милано. Действащи лица: • Адриана Лекуврьор – сопран • Маурицио – тенор • Принц ди Буйон – бас • Принцеса ди Буйон – мецосопран • Мишоне – баритон • Кино – бас •..

публикувано на 19.12.24 в 13:25
Пол-Рони Ейнджъл

Рокендрол легендата Пол-Рони Ейнджъл за първи път в България

Тази година Дядо Коледа няма да донесе нищо на "Аларма Пънк Джаз" ... Но вместо него вече пристигна (директно от Норвегия, ако не чак от Лапландия) неговият малко по-млад, но далеч по-чакан у нас братовчед (в червено-черни, а не в червено-бели одежди - съвсем като за пораснали непослушни деца) Пол Рони-Ейнджъл . Фронтменът на..

публикувано на 18.12.24 в 18:52
Владимир Кираджиев

Радиосимфониците изпращат 2024 година с музика на Гершуин

На 20 декември от 19.00 часа Симфоничният оркестър на Българското национално радио отново предлага на почитателите на високото изкуство програма, която впечатлява, интригува и стимулира въображението на слушателя. В последния си концерт за 2024 г. радиосимфониците, смесеният радиохор и четирима изявени солисти: бразилският бас Матеус Франка,..

публикувано на 17.12.24 в 11:50