Аугустин Хаделих е известен със своята феноменална техника, проникновени и убедителни интерпретации, и завладяващ тон. Той се изявява многократно по най-големите световни концертни сцени. Свирил е с всички големи американски оркестри, както и с Берлинската филхармония, Симфоничния оркестър на Баварското радио, Концертгебау, Лондонския филхармоничен оркестър и Симфоничния оркестър на NHK в Токио.
Цигуларят ще открие есенния полусезон на 19 септември в зала България, в компанията на Готие Капюсон и маестро Найден Тодоров. Те ще представят Концерта за цигулка и виолончело от Брамс. По този повод, Антония Барулова разговаря с него.
Как балансирате техниката с музикалността?
АХ: Мисля, че зависи изцяло от произведенията. Свиря ги толкова много пъти, така че да постигна перфектна техническа страна, а това отнема време. Но все повече и повече от времето прекарвам в мислене за произведението и основно за музикалната страна, как искам да звучи, какво искам да кажа. Това време прекарвам без инструмент в ръка, просто мислейки за музиката или гледайки партитурата, опитвайки се да използвам въображението си.
Как смятате, че енергията на публиката влияе на изпълнението ви?
АХ: Определено забелязвам публиката. Когато свиря пред много хора, има голямо вълнение. Това е нещо, което разбрах по време на пандемията, когато понякога концертите се правеха без публика, само за камери. И наистина не се усеща по същия начин. Трябва да положиш много усилия, за да се развълнуваш и сякаш искаш да се преструваш, че това е концерт, но не е. Не е истинско. Докато когато излезеш на сцената и пред теб има много хора, веднага започваш да се вълнуваш, сърцето бие по-бързо. Това е страхотно чувство. Доволен съм от изпълнението, когато почувствам характера на композицията и нейните емоции по някакъв начин са предадени на публиката. Мисля, че това са успешните изпълнения.
За първи път ще свирите със Софийската филхармония. Разкажете ни повече за концерта.
АХ: Да, за първи път съм в София. Ще изсвирим Брамс – Концерт за цигулка и виолончело, заедно с Готие Капюсон. Много съм развълнуван да свиря с него. Срещали сме се преди и отдавна искаме да свирим заедно. Така че това ще бъде много специална среща. Разбира се, този концерт е истински шедьовър за два инструмента, които наистина се срещат един с друг равностойно и си взаимодействат по много интензивен и интимен начин. Това е наистина страхотен концерт. Винаги очаквам с нетърпение да свиря произведения на Брамс поради тази причина. Той е велик композитор. Така че свиренето с Готие и Софийската филхармония ще бъде много вълнуващо.
На 19 септември в предаването "Метроном", ще можете да чуете ексклузивно за България, новия албум на Аугустин Хаделих American Road Trip.
Снимки: Suxiao Yang
Българският хор "Булгапея" от Брюксел ще започне годината с първия си самостоятелен концерт през 2025 година днес от 18 ч. местно време, информира хорът на Фейсбук страницата си. Концертът ще бъде в брюкселския квартал Лаакен и е организиран от Maison de la création. Концертът на "Булгапея" ще представи българската музика и нейните богатства. Те..
Срещата ни с композиторката Албена Петрович-Врачанска започна с премиера в рамките на фестивала Rainy days в Люксембург на "24 криптографски учения за 6 пиана, 12 изпълнители и 24 ръце", премина през дисертационен труд в НМА "Проф. Панчо Владигеров" и достигна до лична среща на премиерата на Втория ѝ концерт за пиано и оркестър в Първо студио на БНР...
"Във Funkallero сбъднах мечтите си откъм мелодии, които са били в главата ми от много време. Музикантите, с които свирим се влюбиха в тази музика и в това, което правим. Най-хубавото нещо за един творец е да имаш хора, които са на твоя страна и да приемат твоята музика като тяхна си." Това сподели композиторът, пианист, аранжор и бенд лидер Васил..
A сега да станем! Шапки долу! Защото влиза един ритащ същински хард рок колос, класик. Казват, че жив класик бил онзи, дето като го срещнеш, си викаш: "Божичко, тоя още ли е жив!". Да, жив е гигантозавърът, гордо носи името Глен Хюз . Голям приятел на България и герой, който си сверява часовника с миналото в името на бъдещето. А той още го има...
В понеделник, 17 февруари, от 18 часа в концертната зала на Националната музикална академия в София ще се състои официалното представяне на наскоро издадената книга с новооткрити писма на Любомир Пипков до неговите родители от Париж. Писмата датират от края на 20-те и началото на 30-те години на ХХ век, когато големият български композитор е живял,..
Ненадейно напусна земния свят, докато другите празнуваха Свети Валентин, а той подготвяше поредното си “отечествено” турне. Беше го замислил с млади..
Глобалната среща за изкуствения интелект в Париж постави нови въпроси и предизвикателства пред света. Технологичните гиганти очертаха бъдещето на тази..
"Нирвана" от Константин Илиев е първата премиера на Великотърновския театър "Константин Кисимов" за 2025 година. Постановката по пиесата на големия..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg