Eмисия новини
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

"Пеперуди на Еверест": Музикалното вдъхновение зад творческата трансформация на Рос Росин

| обновено на 24.02.25 в 13:26

Новият документален филм "Пеперуди на Еверест" на мексиканския режисьор Октавио Майя Роча представя последното артистично пътешествие на международно признатия хиперреалистичен художник Рос Росин. Филмът е посветен на творческата еволюция на Рос през годините, а музикалният му съпровод носи личния почерк на българския артист Андрей Янев, който вече излиза на световната сцена не само с картините си, но и с музиката.

Според Андрей Янев, всичко започна по време на пандемията, когато обичайният обмен на новини и поздрави с Рос и неговата съпруга се превърна в неочаквано вдъхновяващо сътрудничество. "В разговорите си споделяхме ежедневните новини и се информирахме какво се случва около нас. Те ми изпратиха няколко от своите картини, а аз отговорих с поздрав, съпроводен от парче от новия ми албум", разказва той. Този малък, но значим обмен предизвика вълна от интерес – Рос искаше да чуе повече и да продължат разговора.

Хиперреалистичните картини на Рос Росин вдъхновват Янев да въведе допълнителна дълбочина и присъствие в музикалната си интерпретация.

Вдъхновен от образите и атмосферата, които могат да се усетят във филма, Янев се отправи към студиото. "Обадих се на Борислав Чакъров, обясних му какво ми е в главата и заедно започнахме да работим върху траковете, които да отразят визията на Рос и цялото конструиране на "Пеперуди на Еверест", споделя той. В този творчески процес музиката стана неразделна част от разказа, допълвайки визуалните елементи и подчертавайки уникалната трансформация в творчеството на Рос Росин.

"Пеперуди на Еверест" не е просто документален филм – той е среща между визуалното и музикалното изкуство, доказателство за силата на творческото сътрудничество. Участието на Андрей Янев, който съчетава музикален талант с визуално изкуство.

Слушайте! 


По публикацията работи: Зоя Димитрова


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!  
Акцентите от деня са и в нашата Фейсбук страница. Последвайте ни. За да проследявате всичко най-важно в сферата на културата, присъединете се към групата БНР Култура.
ВИЖТЕ ОЩЕ

Фалшификации, корупция и военно напрежение – как киното говори за тях?

Как чрез средствата на кинематографията могат да бъдат отразени социално значимите теми, дълбоко свързани с реалността, в която живеем? Филмите в международната селекция на 29-ия София филм фест дават отговор на този въпрос. Историите на три от заглавията в програмата на фестивала отвеждат зрителите в Беларус, Албания и Сърбия, където теми са..

публикувано на 30.03.25 в 09:05

Антон Угринов поставя "Канкун" от Жорди Галсеран

Театрално сдружение Enso и I Am Studio представят спектакъла "Канкун" по едноименното произведение на известния каталонски драматург Жорди Галсеран. Постановката е режисирана от Антон Угринов. Сценографията е на Илияна Кънчева, а музиката е създадена от Калин Николов. В ролите се превъплъщават Александра Димитрова, Камелия Хатиб, Веселин Петров..

публикувано на 30.03.25 в 08:45
Credo Bonum Gallery –

Места, знание, видимост

Названията на две настоящи изложби препращат към времена, места и неща, които ще видим или няма да видим. А галериите, в които са представени, препращат назад в миналото - във времето, когато бизнесът в България започна да обръща по-сериозно внимание на съвременното изкуство. Изложбата "Време усукано около място, усукано около време" на Калина..

публикувано на 29.03.25 в 17:05
Владимир Зарев

"И аз слязох": Човек, но и Бог – пратеник за спасението ни

"И аз слязох" е роман за безстрашни читатели – за всеки, носещ кръста на своята съдба и питащ се откъде идват доброто и злото.  В "Артефир" авторът Владимир Зарев представя основните мотиви в книгата, която от 1 април може да бъде намерена в книжарниците. В романа "И аз слязох" Зарев прави дързък опит да обясни нашето съществуване през..

публикувано на 29.03.25 в 09:00

Дървеният костюм на живота в новата книга на Йордан Д. Радичков

Историята в романа "Дървеният костюм" на пръв поглед е сюрреалистична, абсурдна, но въображаемото и реалното се допълват от черен хумор, който постоянно подкопава установените представи. Като добавим и загатнатият уж криминален момент с неустановената самоличност на един труп, открит случайно, нещата още повече се заплитат. Читателят е въвлечен..

публикувано на 29.03.25 в 08:40