Eмисия новини
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Популярността на "временните магазини" на музикалните звезди расте във Франция

Снимка: sortiraparis.com

Френските музикални звезди все по-често създават "временни магазини", за да се срещнат с феновете си и да продават своите продукти, показва анализ на изданието Le Parisien. Много изпълнители вече използват този формат, за да представят новите си албуми и съпътстващите ги продукти.

"Временните" или наричани още "поп-ъп" магазини вече привличат хиляди почитатели и създават истински събития в големите градове на страната. Според Националния синдикат на музикалната индустрия, приходите от тях са достигнали 10,5 милиона евро през 2024 година, което е с 33% повече спрямо предходната и пет пъти повече в сравнение с периода преди пет години. Сред звездите, които са приложили този подход, са Хари Стайлс, Лейди Гага, Травис Скот, Милен Фармер, както и рок изпълнителят Джак Уайт.

"Ефимерните бутици", каквото е френското название, са временни търговски обекти, които съществуват за ограничен период – от няколко дни до няколко месеца. Те съчетават маркетингова стратегия с елемент на ексклузивност, което засилва интереса на потребителите. Някои от тях се използват и за тестване на нови продукти, преди да бъдат пуснати в по-широка дистрибуция.

Обикновено в тези магазини се продават: музикални продукти – нови албуми, винилови плочи, касети, CD-та; тениски, суичъри, шапки и чанти с логото на изпълнителя; колекционерски предмети – фигурки, книги, постери, специални издания; тематични продукти, лимитирани обувки, аксесоари и дизайнерски колекции.

Някои от бутиците предлагат и ексклузивни преживявания като автографи, срещи с изпълнителя или мини концерти. Това ги прави не просто търговски обекти, а събитие за феновете.

Концепцията се появява в началото на века в САЩ и е вдъхновена от тактиките на конкретен бранд през 1980-те, но, според Le Parisien, тенденцията ясно показва, че "временните" магазини няма да са временни за индустрията.

По публикацията работи: Бисерка Граматикова


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!  
Акцентите от деня са и в нашата Фейсбук страница. Последвайте ни. За да проследявате всичко най-важно в сферата на културата, присъединете се към групата БНР Култура.
ВИЖТЕ ОЩЕ
Църквата Saint-Edouard

Обява за продажба на църква предизвика дебат във Франция

Обява за продажба на църква в северния френски град Ланс предизвика дебат относно необходимостта от балансиран подход между запазването на историческите ценности и адаптацията им към съвременните нужди , съобщава изданието  Le Figaro . Църквата Saint-Edouard се е появила в популярния във Франция сайт с обяви Leboncoin. Обявата, публикувана от агенция..

публикувано на 21.03.25 в 14:55

Марая Кери спечели съдебно дело за правата върху празничния си хит All I Want for Christmas is You

Федерален съдия в Съединените щати отхвърли дело за авторски права срещу песента на Марая Кери All I Want for Christmas is You , предаде агенция EFE. То бе заведено заради обвинения на певеца и автор на песни Винс Ванс, който твърдеше, че поп звездата е копирала едноименната му песен от 1989 година.  В решение, постановено в Калифорния, магистратът..

публикувано на 21.03.25 в 14:50

Британският музей е най-посещаваната атракция в Обединеното кралство

Британският музей е най-посещаваната атракция в Обединеното кралство за 2024 година , съобщи BBC. Данните на културното министерство сочат, че броят на посетителите през нея е бил 6 479 952. Музеят води в класацията за втора поредна година, като след него се нареждат историческият музей и природонаучният музей, а парламентът е чак на 67-мо място...

публикувано на 21.03.25 в 14:35

Кoнцентрациите на парникови газове над Кипър са достигнали "исторически върхове"

Ново научно изследване установява, че концентрациите на парникови газове над Кипър са достигнали "исторически върхове" и продължават да се увеличават. Резултатите от извършения петгодишен непрекъснат мониторинг от учени от Кипър, Франция и Германия бяха представени в Никозия. Дългосрочната научна програма за изследване на основни парникови газове,..

публикувано на 21.03.25 в 14:35

Кипър включва повече млади хора в обхвата на "младежката културна карта"

Кипър разширява обхвата на "Младежката културна карта", реши правителството. Чрез нея, с бюджет от 500 000 евро през тази година, държавата ще субсидира участието на младите хора в различни културни събития. Право на безплатната културна карта вече имат младежи на възраст от 18 до 21 години, тоест родените между 2004 и 2007 г., съобщи..

публикувано на 20.03.25 в 17:15