Метростанцията, която ще бъде готова през юни 2016 г., е с дължина 1,3 км и ще има седем входа, съобщи Фандъкова. Тя припомни, че строителството на участъка започна през август миналата година изцяло с финансиране на Столичната община. Цялото трасе струва 42,3 млн.лв., 16,5 млн.лв. на километър. Тази стойност е най-ниската за подземен участък от изграждащите се в момента в Европа. Участъкът е включен в ОП "Транспорт" и ще се финансира по нея, след това средствата ще бъдат възстановени на общината, посочи Фандъкова.
Прогнозното увеличение на пътниците на метрото след завършването на метроучастъка възлиза на над 25 хиляди пътника дневно, каза кметът. Към станцията с довеждащ транспорт могат да се придвижват и хора от съседните квартали, от тук тръгват и автобусите за Витоша, посочи кметът. Станцията, въпреки че е крайна, се очаква да бъде особено натоварена. Важно е, че ще бъдат обновени пътните платна на булеварда между ул. "Сребърна" и ул. "Филип Кутев", релсовият път, контактната мрежа, електроснабдяването. Предвижда се да бъде направена градинка и детска площадка.
Новата метростанция ще има 7 изхода, уточни Стоян Братоев.
Фандъкова посочи, че Столичната община най-вероятно през тази година ще изгради пробив при болница "Токуда", който ще изведе движението към Южната дъга. Предстои да бъдат извършени отчуждителни процедури за терените по бул. "Черни връх", тъй като той ще бъде разширен с по две ленти до Южната дъга, така че участъкът да стане четирилентово трасе.
Чуйте репортажа на Яна Спиридонова от днешната проверка на строителството.Кърджали 6600
бул. България 74
036 122 478